Dabar populiaru
Publikuota: 2019 gruodžio 13d. 12:17

JAV vegetariško maisto gamintojos siekia leidimo vadinti savo gaminius „mėsainiais“

Vegetariškas mėsainis
Vegetariškas mėsainis

JAV teismas sustabdė įstatymą, draudžiantį vegetariškų pakaitinių patiekalų gamintojams vartoti žodį „mėsa“ apibūdinant savo gaminius, sparčiai populiarėjančio augalinės kilmės maisto bendrovėms pasipriešinus draudimui.

Gyvulininkyste užsiimantys ūkininkai mano, kad mėsos pakaitalų populiarėjimas kelia grėsmę jų verslui, todėl ėmė reikalauti tam tikrų ženklinimo apribojimų, o keliose valstijose jiems pavyko sulaukti palaikymo.

Arkanzaso valstija liepą priėmė įstatymą, pagal kurį gamintojams gali būti skirta 1 tūkst. JAV bauda už tokių žodžių kaip „dešra“, „kepsnys“ ar „mėsainis“ vartojimą vegetariškam ar veganiškam maistui apibūdinti, net jei ant pakuotės aiškiai matyti, kad produktai yra augalinės kilmės.

Bendrovė „Tofurky“, gaminanti kalakutienos skonio tofu užkandžius, tą patį mėnesį pateikė skundą, sakydama, kad įstatymas pažeidžia bendrovės konstitucinę teisę į žodžio laisvę.

Federalinis teismas valstijos sostinėje Litl Roke trečiadienį palaikė bendrovę „Tofurky“ ir laikinai sustabdė įstatymo galiojimą iki tolesnių posėdžių.

„Tofurky“ įtikino Teismą, kad nesant teismo draudimui, bendrovė greičiausiai patirtų nepataisomą žalą“, – pažymėjo teisėja Kristine Baker.

Panašūs ieškiniai jau ruošiami ir Misūrio, Misisipės bei Luizianos valstijose, o pastangoms vadovauja Amerikos piliečių laisvių sąjunga (ACLU), vegetarų gynimo grupė „Good Food Institute“ ir gyvūnų teisių gynimo aktyvistai.

„Džiaugiamės, kad teismas blokavo akivaizdžiai antikonstitucines pastangas slopinti konkurenciją cenzūruojant kalbą“, – po nutarimo kalbėjo ACLU advokatas Brianas Haussas.

Organizacijos „Good Food Institute“ duomenimis, praėjusiais metais JAV mėsos pakaitalų pardavimai išaugo 23 proc., nes visuomenė vis labiau nerimaujama dėl aplinkos, gyvūnų gerovės ir žmonių sveikatos.

Siekdamos kuo tiksliau imituoti gyvulinės mėsos skonį, spalvą, kvapą ir tekstūrą, įmonės naudoja vis sudėtingesnius gamybos metodus.

Nuo balandžio mėnesio greitojo maisto tinklas „Burger King“ JAV pasiūlė vegetarišką savo klasikinio sumuštinio „Whopper“ versiją, gaminamą su augaliniu mėsainiu. Pasak bendrovės, jo skonis yra toks pat geras, kaip ir originalo.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Praktiški patarimai

Skanumėlis

Esports namai

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką