Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kalėdoms buitinė technika paruošta

Nors verslininkai pripažįsta, kad prekyba buitine technika yra sumažėjusi, tačiau viliasi, jog per Kalėdas gyventojai plačiau atvers pinigines. Pardavėjai pastebi, kad šįmet žmonės perka pigesnes ir praktiškesnes prekes.
Buitinės technikos pardavėjų negelbsti net triukšmingos išpardavimo akcijos
Kalėdoms buitinė technika paruošta. / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.

Jau lapkričio pabaigoje buitinės technikos pardavėjai sujudo ruoštis Kalėdoms ir tikisi, jog šventiniu laikotarpiu prekyba pagyvės. Verslininkai įsitikinę, kad per didžiąsias žiemos šventes žmonės norės pradžiuginti save ar artimuosius dovanomis. O dėl sunkmečio, jų nuomone, pirkėjams aktualiausios bus praktiškos dovanos.

Antai net bankrutuojanti bendrovė „Computer Data International“, valdanti mažmeninės prekybos elektronikos tinklą „BMS Megapolis“, sumanė per šventes Vilniuje laikinai atidaryti dar vieną parduotuvę. Manoma, jog šventinė prekyba leis sumažinti bankroto administravimo sąnaudas ir parduoti prekes, kurios užsigulėjusios nuvertėtų. Gautas pajamas vėliau galima bus panaudoti kreditorių reikalavimams tenkinti. Kiek anksčiau bendrovė laikinai atidarė dvi parduotuves – Kaune ir Vilniuje.

Paruošė praktiškas dovanas

UAB „Topo centras“ generalinis direktorius Erlandas Jakubonis LŽ patikino, kad bendrovės parduotuvėse šventinė prekyba jau prasidėjo akcija „Jūsų šeimos Kalėdos“. Jis neslepia, kad dėl pasikeitusių per krizę pirkėjų įpročių bendrovė šįmet prekes akcijai parinko atsižvelgdama į jų praktiškumą bei kainą, t. y. fotoaparatus, mobiliuosius telefonus, televizorius visai šeimai bei įvairias moteriškas smulkmenas.

„Topo centre“ prasidėjo akcija „Sėkmės valandos“: visose šio tinklo parduotuvėse dvi savaites visi pirkėjai, darbo dienomis pavakare arba šeštadienį ryte nustatytą valandą įsigiję prekę ir užpildę akcijos kuponą, dalyvauja žaidime, kuriame laimėtojas gauna 50 proc. nuolaidą įsigytai prekei.

„Šiais metais galime pasiūlyti didesnį asortimentą įvairių prietaisų kalėdinėmis kainomis. Pavyzdžiui, LCD televizoriui „Samsung“ FULL HD taikoma 850 litų nuolaida. Be to, kiekvieną savaitę pirkėjams ruošiame specialius pasiūlymus“, – vardijo bendrovės vadovas.

Anot E.Jakubonio, pastaruoju metu pirkėjai dažniau atsiskaito grynaisiais pinigais arba ima vartojamąsias paskolas. Jo teigimu, aktyviausiai prekyba vyksta didžiuosiuose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje. „Pastebime, kad šių miestų gyventojai yra imlesni naujovėms, aktyviau domisi energijos taupymo, ekologijos klausimais. Dažnai ateina ieškodami technikos naujovių“, – konstatavo jis.

„Topo centro“ vadovo pastebėjimu, kalėdiniu laikotarpiu, kaip įprastai, parduodama daugiau prekių. Pasak jo, ypač daug parduodama LED technologiją turinčių televizorių bei nešiojamųjų kompiuterių, o kineskopinių televizorių pardavimas mažėja.

Tikisi ne prastesnio pardavimo

UAB „Ogmina“ generalinio direktoriaus padėjėja Irena Marija Sartova LŽ patikino, kad bendrovė intensyviai ruošiasi Kalėdoms ir per didžiąsias žiemos šventes klientams siūlys įsigyti tam tikrų prekių mažesnėmis kainomis. Jos teigimu, kalėdiniu laikotarpiu įprastinis prekių asortimentas bus papildytas dovaninėmis prekėmis pirkėjams, kurie ateina su skirtingais lūkesčiais ir finansinėmis galimybėmis.

Jos teigimu, daugiausia klientų „Ogmina“ parduotuvėse tikisi sulaukti prieš pat Kalėdas. Pašnekovė įsitikinusi, kad šie metai nebus labai prasti. Lietuvoje yra buvęs ne vienas ekonominis nuosmukis, ir nors dovanos būdavo kuklesnės, tačiau neabejotinai žmonės pirkdavo.

„Šiemet, palyginti su praėjusiais ar užpraėjusiais metais, kai mamoms ar seneliams būdavo dovanojami televizoriai ar šaldytuvai, Kalėdos bus kuklesnės, dovanos praktiškesnės, tačiau tikrai bus perkamos. Greičiausiai tai bus prekės, kurios turės kiek mažesnę vertę – virduliai, dulkių siurbliai, smulkesni virtuvės prietaisai, barzdaskutės ir pan.“, – kalbėjo ji.

„Ogminos“ duomenimis, per šiuos metus, palyginti su ekonominio pakilimo laikais, prekyba buitine technika sumažėjo, rečiau keičiamos tokios prekės, kaip televizoriai, vaizdo kameros. Tačiau šaldytuvų paklausa išliko ir šįmet.

Anot I.M.Sartovos, nors ir sunkmetis, žmonės perka jiems reikalingą buitinę techniką, tačiau susilaiko nuo noro ją atnaujinti, užuot remontavę. „Labiausiai sumažėjo komforto prekių pardavimas – apie 30–35 proc., o buitinės virtuvės įrangos pardavimas – mažiau, apie 15–20 proc.“, – konstatavo ji.

Nekeičia technikos modernesne

UAB „Elektromarktas“ Rinkodaros skyriaus projektų vadovė Vilma Janulevičienė LŽ sakė, kad kalėdinės akcijos pradėtos prieš savaitę ir sulaukė klientų susidomėjimo bei prekybos pagyvėjimo. Jos nuomone, tam turėjo įtakos išankstinė reklama bei nuolaidos, taip pat dovanų pasiūlymai.

„Šie metai neturėtų būti išskirtiniai ir, manau, žmonės pirks tokias pat buitinės technikos prekes, kaip ir ankstesniais metais. Labiausiai perkami televizoriai, taip pat, ypač kalėdiniu laikotarpiu, smulkioji buitinė technika“, – pasakojo projektų vadovė.

V.Janulevičienė pastebėjo, kad šiais metais pirkėjai renkasi pigesnes prekes, taip pat ji pripažįsta, kad parduodama mažiau prekių. Jos teigimu, paprastai žmonės perka sezonines prekes.

„Ruošiantis mokyklai visuomet daugiausia nuperkama kompiuterinės technikos, vasaros pradžioje pirmauja šaldymo technika. Krizė pirkėjų įpročių smarkiai nepakoregavo, tiesiog perka pigesnes prekes ir mažesniais kiekiais,“ – konstatavo ji.

V.Janulevičienė pažymėjo, kad šįmet pirkėjai jau taip dažnai nebekeičia senesnio modelio prekių naujomis, pavyzdžiui, dėl dizaino ar naujų funkcijų. Jos teigimu, dabar dažniausiai sulaukiama pirkėjų, kuriems sugedo vienas ar kitas prietaisas ir neapsimoka jo taisyti.

Laukia stebuklingos prekybos

UAB „Olina“ pardavimo vadybininkas Giedrius Vievesis LŽ teigė, jog Kalėdoms pasiruošta, liko tik sulaukti klientų. Jis guodėsi, kad jų kaip nebuvo, taip nėra. Pasak pašnekovo, bendrovė visus metus stengiasi parduoti buitinę techniką pigesnėmis kainomis nei didžiuosiuose prekybos centruose.

„Mes įspūdingų nuolaidų nedarome, nes mūsų prekės apskritai yra šiek tiek pigesnės. Tiesiog turime keletą prekių, kurias klientams siūlysime daug palankesnėmis kainomis nei iki šiol“, – sakė jis. Pašnekovas pažymėjo, kad buitinę techniką mažesnėmis kainomis parduoda ne dėl to, kad ji būtų brokuota, tiesiog taikomas mažesnis antkainis, taip siekiant pritraukti klientus.

Anot G.Vievesio, palyginti su praėjusiais metais, prekyba smuko kone trečdaliu, be to, pasikeitė ir klientų pirkimo įpročiai. Mat anksčiau buvo perkami buitinės technikos komplektai montuoti naujos statybos butuose ir namuose, o dabar tokių pirkėjų beveik neliko. „Dabar dažniausiai perkama po vieną ar du daiktus ir paprastai norima seną, naudotą daiktą pakeisti nauju. Tikimės, kad kurią nors dieną prasidės stebuklinga – milžiniška prekyba“, – juokavo G.Vievesis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Reklama
28 metai su „Teleloto“ – kas lieka už kadro?
Reklama
Pasiskiepyti – į vaistinę: ateina per pietų pertrauką, kartu atsiveda ir šeimos narius
Reklama
Kam ir kada reikalingi saulės akiniai ir dirbtinis akių drėkinimas
Užsisakykite 15min naujienlaiškius