-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Kijeve vyksta pirmasis tarptautinis verslo forumas

Lietuvos tiesioginės investicijos Ukrainoje auga, tačiau investicinis klimatas šioje šalyje nėra itin palankus investuotojams. Kijeve vyksta pirmasis tarptautinis verslo forumas. Ukrainos premjeras žada panaikinti biurokratines kliūtis verslui ir užtikrinti investicijų saugumą.
Ukrainos ir Lietuvos vėliavos
Ukrainos ir Lietuvos vėliavos / BFL/Vyginto Skaraičio nuotr.

Pasak pirmojo tarptautinio verslo forumo organizatorių, Ukraina siekia glaudesnio bendradarbiavimo su Europos Sąjunga  (ES) transporto, prekybos ir energetikos srityse. Todėl Ukrainos vyriausybės planuose – užsienio investicijų saugumas ir mažesni pelno mokesčiai.

„Sumažinome mokesčius, Ukrainoje – vienas mažiausių pelno mokesčių Europoje, siekiantis 19 procentų. 2014 m. mokestis dar mažės 2 procentais. Pradeda veikti verslo registracijos centrai vieno langelio principu. Leidimai pradėti verslą privalo būti išduoti per penkias dienas“, – sakė Ukrainos premjeras Nikolajus Azarovas.

Pasak Lietuvos diplomatų Kijeve, čia konkurencija Ukrainos rinkose didelė, todėl Lietuvos verslui įsitvirtinti jose nėra lengva, nes žaidžiama pagal savas verslo taisykles.

„Pinigų, kurie laukia galimybės ateiti, mūsų manymu, yra keli milijardai. Tai reiškia ateina 10–20 procentų tų pinigų, kurie norėtų ir galėtų ateiti. Tikiu, kad pinigai ateis ir  Lietuvai daug uždirbs“, – teigė Lietuvos ambasadorius Ukrainoje Petras Vaitiekūnas.

„Manau, kad Lietuvos verslui įeiti į Ukrainos rinką labai svarbu. Yra didelės galimybės. Šiuo metu neplanuojame plėstis, bet perspektyvą matome“, – kalbėjo AB „Grigiškės“ prezidentas Gintautas Pangonis.

Lietuvos tiesioginės investicijos užsienyje pernai siekė 6 mlrd. litų. Iš jų Ukrainoje 220 mln. Auga Lietuvos eksportas į Ukrainą. 70 procentų eksportą sudaro perdirbti naftos produktai. Auga ir prekybos apimtys. Jos siekia 3,5 mlrd. litų.

Ukrainiečių investicijos Lietuvoje penkis kartus mažesnės, nei Lietuvos Ukrainoje, ir siekia tik 40 mln. litų. Lietuva pasak mūsų šaliai forume atstovaujančio susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, su Ukraina tariasi dėl palankesnių sąlygų vežti krovinius  „Vikingo“ traukiniu, kitais sausumos ir jūrų maršrutais.

„Mums labai svarbu išvystyti egzistuojantį maršrutą „Merkurijus“, kuris jungia Iljičiovską Juodojoje jūroje ir Klaipėdą Baltijos jūroje“, – teigė Lietuvos susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

Į Lietuvą Ukraina importuoja vaistažoles, vaistus, maisto produktus, netauriuosius metalus, medieną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius