-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Konkurencijos taryba nubaudė el. parduotuvę, fotografavusią konkurentų kainas

Konkurencijos taryba priėmė nutarimą, kuriuo el. parduotuvei IMK.lt skyrė 20 000 Lt baudą už palyginamąją reklamą. Konkurencijos taryba nusprendė, kad prekybos centruose eksponuojamų prekių kainų nuotraukos negali būti laikomos kainų įrodymu.
Žmogus su kompiuteriu
Elektroninė parduotuvė / Šarūno Mažeikos/BFL nuotr.

Nuo šių metų vasario iki balandžio IMK.lt fotografuodavo prekių kainų korteles konkuruojančiuose prekybos centruose ir jas publikuodavo greta analogiškų pigesnių prekių savo el. parduotuvėje. Konkurencijos taryba nusprendė, kad prekybos centruose eksponuojamų prekių kainų nuotraukos negali būti laikomos kainų įrodymu, nes kainos „konkrečiu momentu galėjo būti mažesnės, nei nurodyta prekių kortelėse“.

IMK.lt kainas fotografuodavo prekybos tinkluose „Elektromarkt“, „Senukai“, „Topo centras“ ir „Ogmina“.

Mes vartotojui sakėme: „Štai, pasižiūrėk nuotrauką ir įsitikink savo akimis: toks pat televizorius „Elektromarkt“ lentynoje kainuoja 2 299 litus, o IMK.lt jį parduodame už 1 949 litus. Tačiau Konkurencijos tarybos vykdyto tyrimo metu „Elektromarkt“ pateikė pažymas, esą kažkurią kitą dieną po to, kai buvo padarytos nuotraukos, tą televizorių jie pardavė pigiau, nei buvo nurodyta ant prekių kortelės. Todėl, Konkurencijos tarybos nuomone, anstolio patvirtintose fotografijose IMK.lt įamžinta lyginamoji reklama neatitiko pažymomis įtvirtintos realybės“, – sakė Jurgis Gylys, IMK.lt direktorius.

Pasak IMK.lt vadovo, šis Konkurencijos tarybos sprendimas reiškia, kad fotografija yra niekinė, jei joje užfiksuotas vaizdas prieštarauja tam, ką patvirtina kokia nors pažyma, pateikta tinkamam pareigūnui. „Neįgaliųjų vietoje automobilį pastatęs pažeidėjas, kurį policija baudžia pagal nuotrauką, dabar gali išsiginti pateikdamas pažymą, kad iš tiesų nuotraukoje užfiksuota transporto priemonė tuo metu buvo kitame miesto gale“, – sakė J.Gylys.

Jis ironizuoja, kad net Saulius Stoma galėtų greitai užbaigti skandalą pateikęs pažymą, kad tuo metu, kai slapčia buvo filmuojami pasimatymai, jis su draugais svečiavosi Palangoje. „Tereikia, kad draugai paliudytų ir pateiktų viešbučio sąskaitą kaip įrodymą“, – sakė J.Gylys.

Konkurencijos tarybos nutarime rašoma, kad „atsižvelgiant į tai, jog buitinės technikos ir elektroninių prekių, kaip ir kitų prekių, kainos gali nuolat keistis, įskaitant ir jų mažėjimą, darytina išvada, kad nėra objektyvu reklamoje lyginti IMK.lt internetinės parduotuvės konkrečiu reklamos skleidimo metu taikytas prekių kainas su konkurentų prekybos tinkluose parduodamų prekių kainomis, kurios konkrečiu momentu galėjo nebeatitikti reklamoje nurodytų kainų“.

Šią nutarimo dalį IMK.lt direktorius laiko pačia absurdiškiausia. Jis stebisi, kad Lietuvoje lyginamoji reklama vertinama žymiai griežčiau nei ES institucijose, kurios reklamos sumetimais leidžia lyginti ne tik atskiras prekes, bet ir prekių krepšelius. „Tuo tarpu Lietuvoje net tos pačios prekės kainos palyginimas tą pačią dieną yra draudžiamas“, – stebėjosi J.Gylys.

Jis atmetė Konkurencijos tarybos kaltinimus, esą IMK.lt lygino aktualią kainą su neaktualia. „Nuotraukose užfiksavome kainas ir pagal jas pateikėme kainų palyginimą tą pačią dieną, aiškiai nurodėme datą. Vėliau "Elektromarkt" pateikia pažymą, kad po kurio laiko toji prekė buvo parduodama pigiau nei mūsų fotografijoje. Tuomet Konkurencijos taryba interneto archyvuose ir feisbuke susiranda seną reklamą ir sako, kad jose nurodomos kainos yra neaktualios. Gal tegul nueina į biblioteką ir susiradę seną laikraštį išrašo baudą pirmam pasitaikiusiam reklamdaviui už klaidinančią reklamą! Jie nesupranta, kas yra internetas, ir tyrimo metu nesugebėjo to išsiaiškinti“, – sakė J.Gylys.

Jis pabrėžė, kad reklamos įstatymas turėtų ginti ne verslo, bet vartotojo interesus. J.Gylio teigimu, lyginamoji reklama yra vartotojo interesų pusėje, nes suteikia jam naudingą informaciją. Jis pabrėžė, kad šis Konkurencijos tarybos nutarimas sukuria šiltnamio sąlygas mažmeniniams tinklams. „Internete įprasta lyginti kainas, veikia specializuoti kainų palyginimo portalai. Konkurencijos taryba pasistengė, kad kainų palyginimai netrukdytų ramaus stacionarių parduotuvių gyvenimo, kad el. parduotuvės ir toliau žaistų tik savo el. smėlio dėžėj“, – sakė J.Gylys.

Advokatų kontoros „AAA Baltic Service Company“ advokatas Andrius Iškauskas, atstovaujantis IMK.lt, mano, kad Konkurencijos taryba faktiškai užkirto kelią efektyviai lyginamai reklamai mažmeninės prekybos sektoriuje. „Tai prieštarauja Europos Sąjungoje vyraujančiai nuostatai, kad lyginamoji reklama yra svarbus įrankis, skatinantis konkurenciją ir padedantis vartotojams geriau tenkinti jų poreikius“, – sakė advokatas.

IMK.lt nepalankų Konkurencijos tarybos nutarimą skųs Vilniaus apygardos administraciniam teismui. Taip pat neatmeta galimybės kreiptis į Europos Sąjungos institucijas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius