Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Konkurencijos taryba: „Orlen Lietuva“ vykdoma kainodara kelia įtarimų (atnaujinta 11.23 val.)

„Mažeikių naftos“ degalų suvartojimas Lietuvoje krito dėl lėtėjančios ekonomikos bei pigesnio dyzelino Lenkijoje.
Egidijaus Jankausko/dienraščio „15 minučių“ nuotr. / Bendrovės „Orlen Lietuva“ vykdoma kainodara Konkurencijos tarybai kelia įtarimą.
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Konkurencijos tarybai įtarimų kelia naftos perdirbimo bendrovės „Orlen Lietuva“ vykdoma kainodara. Tai trečiadienį po susitikimo Vyriausybėje, kurio metu buvo aptartos degalų kainos, žurnalistams pranešė Konkurencijos tarybos pirmininkas Jonas Rasimas.

„Remiantis preliminaria informacija, mums didelį įtarimą kelia bendrovės „Orlen Lietuva“ kainodara“, – sakė J.Rasimas.

Jo teigimu, šiuo metu Konkurencijos taryba atlieka tris tyrimus, susijusius su degalų kainomis. „Du tyrimai yra daugiausia susiję su „Orlen Lietuvos“ kainodara, o paskutinis tyrimas, pradėtas šiais metais, ieškant galimo susitarimo požymių tarp vietos degalinių tinklų. Kol kas apie tuos tyrimus daug kalbėti negaliu. Šiais metais jie turbūt tikrai bus baigti, stengsimės, dėsime visas pastangas“, – kalbėjo Konkurencijos tarybos pirmininkas.

Jis pabrėžė, kad jeigu būtų nustatyta, jog bendrovės „Orlen Lietuva“ vykdoma kainodara yra nukreipta siekiant riboti importą, kainodara turėtų būti pakeista ir atsivertų didesnės importo galimybės.

Papildyta 11.23 val.: Skiriamės nuo latvių ir estų

Premjeras Andrius Kubilius aiškino, kad degalų kainas lemia keli faktoriai. „Tai yra pasaulinė situacija, naftos kainos. Antras dalykas: mes visą laiką kėlėme klausimą, ar nėra kokių nors veiksmų pačiose degalinėse, kartelinių susitarimų. Tas tyrimas nuolat atliekamas, bet šiuo metu negavome tokios informacijos, kad būtent tai darytų kokią nors didesnę įtaką kainoms“, – sakė A.Kubilius.

Jis pabrėžė, kad degalų kainas lemia ir konkurencija didmeninėje prekyboje. „Turiu pasakyti, kad Lietuva gana smarkiai skiriasi nuo Latvijos ir Estijos“, – sakė premjeras. Jis aiškino, kad Lietuvoje bendrovės „Orlen Lietuva“ vykdoma prekyba benzinu ir dyzelinu užima 80 ir 90 proc. didmeninės rinkos. Tuo tarpu Latvijoje „Orlen Lietuva“ užima 50–70 proc., o Estijoje 70 proc. didmeninės prekybos benzinu rinkos. Dyzelino rinkos Latvijoje ir Estijoje „Orlen Lietuva“ užima 26–27 procentus.

„Nesant pakankamos konkurencijos, be abejonės, rinkoje esantis monopolininkas gali naudotis savo padėtimi“, – kalbėjo A.Kubilius.

Žada keisti saugojimo taisykles

Premjeras taip pat aiškino, kad turėti daugiau įvairių didmenininkų, prekiaujančių degalais Lietuvos rinkoje, varžo vadinamosios degalų rezervų saugojimo taisyklės. „Manome, kad būtų verta tas taisykles neatidėliojant peržiūrėti, leisti didesnius kiekius saugoti kitose šalyse, Europos Sąjungos valstybėse, ten, kur kompanijos, tokios kaip „Statoil“, turi didesnes galimybes tuos degalus saugoti. Nes reikalavimai saugoti degalus Lietuvoje kaip tik apriboja kitoms kompanijoms galimybes įsivežti ir konkurencingai dalyvauti rinkoje“, – dėstė premjeras.

Anot jo, pakeitus degalų saugojimo taisykles, didmeninėje rinkoje jų kaina galėtų sumažėti maždaug 7 centais.

Energetikos ministras Arvydas Sekmokas priminė, kad dabar Lietuvai leidžiama užsienyje laikyti 10 proc. naftos produktų atsargų. „Europos Sąjungos vidurkis yra 10,13 proc. Praktiškai tiek, kiek mes leidžiame. O leistinų užsienyje laikyti atsargų vidurkis ES yra apie 26 proc. Matome, kad yra galimybė tam tikru laipsniu keisti tą procentą, kuris galėtų būti saugomas užsienyje. Pažiūrėsime, kaip tą procentą pakeisime, kad galėtume siekti 7 centais mažesnės didmeninės kainos", – sakė ministras.

Akcizų mažinimo klausimo nesvarsto

Žurnalistų paklaustas, ar neketinama mažinti degalų akcizų ir tokiu būdu sumažinti jų kainą, A.Kubilius sakė, kad tokia galimybė nesvarstoma. „Čia turiu pasakyti, kad labai didelio skirtumo tarp Lietuvos, Latvijos, Estijos ir kaimynės Lenkijos mes nematome. Po praėjusių metų mažinimo dyzelino akcizai yra žymiai mažesni Lietuvoje, palyginti su Latvija ir Estija. O benzino šiek tiek didesni“, – sakė premjeras.

Jis vardijo, kad pagal dyzelino akcizo dydį Lietuva tarp 27 Europos Sąjungos valstybių yra 26-oje vietoje, o pagal benzino akcizo – 21-oje vietoje. „Pagal mažumą. Skirtumas tarp Lietuvos, Estijos ir Latvijos, kalbant apie benzino akcizą, yra nedidelis“, – tikino premjeras.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką