Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Krizė palaužia net ir šimtametes tradicijas turinčias kompanijas

Didžiausias ir seniausias Didžiosios Britanijos porceliano gamintojas „Waterford Wedgwood“ paskelbė apie bankrotą. Daugiau nei pustrečio šimto metų gaminamais stalo servizais garsėjanti įmonė iš pradžių atleido dalį darbuotojų, bet ir tai nepadėjo apsisaugoti nuo krizės padarinių.
Bankrotas
Bankrotas / Photos.com nuotr.

„Waterford Wedgwood“ nebesugebėjo kovoti su finansiniu nuosmukiu pasaulyje. Prasidėjus krizei žmonės nepirko porceliano gaminių ir net sumažinus gamybą situacija nepakeitė. Dabar įmonė ieško naujo savininko ir tikisi, kad atsiras norinčių rizikuoti – investuoti į smukusią gamybą, atkurti gerą įmonės vardą ir susitvarkyti su skolomis, rašo britų spauda.

Jei taip nenutiks, kelių šimtų metų senumo bendrovei gresia liūdna baigtis – įmonė dings iš pasaulio istorijos visiems laikams.

Jungtinėje Karalystėje esančiose „Waterford Wedgwood“ gamyklose dirba beveik du tūkstančiai žmonių. Dar beveik šeši tūkstančiai gamina porceliano gaminius skirtingose Rytų Azijos valstybėse.

Jau kiek anksčiau, kai „Waterford Wedgwood“ susidūrė su finansiniais sunkumais, nemažai gamyklų padalinių buvo atidaryti užsienyje mažinant gamybos išlaidas. Tačiau net ir tai nepadėjo – firma skęsta skolose ir tvirtina žlunganti.

„Waterford Wedgwood“ nebesugebėjo kovoti su finansiniu nuosmukiu visame pasaulyje.

Ekspertai tvirtina, jog senas tradicijas turinti įmonė, kuri gamino aukštos kokybės porceliano dirbinius, perkeldama didžiąją dalį gamybos į užsienį padarė lemtingą klaidą. Turtingi šios produkcijos vartotojai, pasižymintys snobiškumu ir principingumu, šios įmonės paslaugų atsisakyti galėjo būten dėl to, jog dirbiniai sukurti rytiečių, kurie už savo darbą gauna grašius.

Gerą vardą turėjusi bendrovė „Waterford Wedgwood“ turėjo saugoti savo prestižą, o ne vaikytis pelno vargingų šalių žmonių sąskaita. Vartotojams galėjo nepatikti, jog mokėdami nemenkus pinigus už „originalią“ porceliano produkciją matė užrašus, „pagaminta Vietname“ ar kitoje skurdžioje šalyje.

Esmė ta, kad britai ir amerikiečiai, kurie mėgo ir gerbė tradiciškai gaminamus porceliano dirbinius tos įmonės, kuri įsikūrė britų salyne ir skaičiavo jau 250-uosius gyvavimo metus, nusivylė.

Pigi rytų šalių darbo jėga pakeitė klientų požiūrį į firmos gerą vardą ir paskatino nepirkti produkcijos.

Kita priežastis – pasikeitę laikai. Dabar žmonės nesivaiko aukštosios stalo serviravimo mados ir nesivargina leisti daugybės pinigų brangiems indams, kurių negalima plauti indaplovėje arba kurie lengvai dūžta. Žmonės renkasi praktiškus indus ir negalvoja apie tradicijas.

Pasaulį užklupus krizei žmonės ėmė taupyti pinigus ir leisti juos tik būtiniausioms prekėms. Brangios „Waterford Wedgwood“ produkcijos prie tokių nepriskirsi.  Mažų mažiausiai žmonėms, kurie taupo ir netenka darbų, reikia krištolo ar porceliano gaminių.

Ekspertai mano, jog laikai, kai žmonės medžiojo brangius ir kokybiškus daiktus, kuriuos galima perduoti ateinančiai kartai, jau praėjo. Dabar gyvename greito vartojimo laikais.

Nepaisant to, Didžiojoje Britanijoje kone kiekviena šeima turi bent vieną „Waterford Wedgwood“ gaminį.   

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius