Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

L.Belickas: lizingo rinkoje jau ryškėja atsigavimo ženklai

Dėl koronaviruso sukeltos ekonominės krizės pastaraisiais mėnesiais ypač smuko finansavimo paslaugų apimtys, tačiau gegužės–birželio mėnesiais lizingo bendrovės jau stebėjo pirmuosius rinkos atsigavimo ženklus, teigia Lietuvos bankų asociacijos (LBA) Lizingo komiteto pirmininkas, „UniCredit Leasing“ padalinio Lietuvoje generalinis direktorius Laimonas Belickas.
Laimonas Belickas
Laimonas Belickas / Asmeninio archyvo nuotr.
Temos: 2 Lizingas Kreditas

Pasak jo, Lietuvos lizingo rinka yra labai išbalansuota, todėl tiksliai apibendrinti nuotaikas yra ganėtinai sunku. Tam įtakos turi COVID-19 sukelta situacija, planuojamas Mobilumo paketas transportui ir kiti veiksniai.

„Lyginant su balandžio mėnesiu, gegužę verslo investicijų suma didėjo, tačiau augo ne tiek finansuojama suma, kiek bendra įmonių įsigyjamo turto vertė. Galima daryti prielaidą, kad ūgtelėjo įmonių nuosavų lėšų sandoriuose dalis. Jei balandį lizingo bendrovės finansavo apie 92 proc. visos naujai pasirašytų sutarčių sumos, gegužę jų dalis sumažėjo iki 80 proc.“, – pranešime žiniasklaidai sakė L.Belickas.

Anot jo, tokie pokyčiai iliustruoja įmonių tikėjimą ateitimi ir jų ryžtą aktyviai veikti šiomis sąlygomis. Nemaža dalis verslo tokioje aplinkoje mato ir naujų galimybių. Priešingai išankstinėms nuomonėms, gana nuosaikiai nuo COVID-19 sukeltos ekonominės krizės nukentėjo transporto rinka.

„Bendrovės krovinius gabeno lėčiau, ne taip pelningai, bet darbai nebuvo visiškai sustoję. Daliai įmonių teko „apkarpyti“ kaštus, dalis atsidūrė ant pelningumo ribos, bet daugelis ryžtingai tęsia darbus“, – teigė L.Belickas.

Tačiau dideli neigiami pokyčiai šių metų Lietuvos lizingo rinkoje yra susiję su stipriai sumažėjusia sunkvežimių parkų plėtra. Pastarąjį pusmetį naujų sunkvežimių įsigijimo skaičiai šalyje smuko. Pokyčiams įtakos turėjo ne tik koronaviruso sukelta situacija, bet ir pasikeitimai reguliacinėje aplinkoje – Mobilumo paketas, dėl kurio vežėjai ėmėsi savo parkus kelti į kitas šalis, pavyzdžiui, Lenkiją ar Vokietiją.

„Iškėlus sunkvežimių parką, finansuotojais dažniausiai tampa Lenkijos ar Vokietijos bendrovės. Lietuvos įmonėms, naujų sunkvežimių finansavimo klausimus išsprendus kitose šalyse, šių transporto priemonių šalies lizingo rinkoje tiesiog nelieka. Net jei įmonės plėstųsi ir augtų, to Lietuvos lizingo rinkoje jau nebematytume“, – tvirtino L.Belickas.

Didžiausią atsigavimą pastarąjį mėnesį, pasak L.Belicko, lizingo bendrovės įžvelgė lengvųjų komercinių automobilių lizingo rinkoje.

„Automobilių prekyba buvo stipriai stabtelėjusi, tačiau dabar matome suaktyvėjusią paklausą ir finansavimo poreikį. Tikimės, kad šių metų lengvųjų ir lengvųjų komercinių automobilių lizingo rinka išliks aktyvi“, – sakė L.Belickas.

Lietuvos banko duomenimis, šalies lizingo bendrovės gegužės mėnesį pasirašė 12095 naujas sutartis – 43 proc. daugiau nei balandį (8417 sutartys) ir 22 proc. daugiau nei kovą (9905 sutartys). Gegužę pasirašytų sutarčių skaičius beveik siekia ikikarantininių sausio bei vasario mėnesių lygį.

Bendra naujai pasirašytų sutarčių suma, kovą siekusi 118,401 mln. eurų, balandį krito iki 63,610 mln. eurų, tačiau gegužės mėnesį jau ūgtelėjo iki 73,973 mln. eurų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius