-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Lietuvos bankas grūmoja paskolų bendrovėms: atidžiai tikrins reklamą

Praėjusiais metais Lietuvos bankas išnagrinėjo apie dvidešimt skundų dėl galimai netinkamos vartojimo kreditų reklamos, atliko penkis su tuo susijusius tyrimus ir už nustatytus teisės aktų pažeidimus skyrė beveik 190 tūkst. eurų baudų. Institucija pranešanti, kad šiemet griežtai prižiūrės, kaip reklamuojami kreditai.
Lietuvos banko pastatas
Lietuvos banko pastatas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

„Vartojimo kreditai siejami su finansiniais įsipareigojimais, kurie gali trukti ne vienus metus ir nemažai kainuoti. Jeigu žmogus domisi galimybe imti tokį kreditą, jis turi gauti aiškią, tikslią ir teisingą informaciją apie paslaugą, kad galėtų palyginti pasiūlymus rinkoje ir pasirinkti jam priimtiniausią variantą“, – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos direktorius Vytautas Valvonis.

Vartojimo kreditai 2018 m. buvo viena iš aktyviausiai vartotojams siūlomų ir reklamuojamų finansinių paslaugų. Tai lėmė didėjanti konkurencija tarp šių kreditų davėjų.

Lietuvos bankas nustatė atvejų, kai reklamoje buvo paryškinamos patrauklios pasiūlymo sąlygos (nedidelės palūkanos, tam tikrų mokesčių netaikymą ir pan.), o mažiau patrauklios, tačiau itin svarbios sąlygos būdavo pateikiamos mažesniu šriftu ar buvo rodomos trumpai.

Pagrindinis reklamos akcentas – tipinis pavyzdys – turi išsiskirti iš kitos vartojimo kreditų reklamoje teikiamos informacijos, o jo tekstas neturi būti pateiktas mažesniu ar sunkiau įskaitomu šriftu, palyginti su kita reklamoje teikiama informacija apie su vartojimo kreditais susijusias išlaidas.

Be to, tipinis pavyzdys reklamoje turi būti rodomas tiek, kad vartotojui užtektų laiko jį visą perskaityti. Tipiniame pavyzdyje pateikiama svarbiausia informacija apie kreditą.

„Siekiame, kad reklama būtų teisinga ir korektiška. Jeigu rinkos dalyviams kiltų klausimų, kaip tai užtikrinti, mes jiems padėsime konsultacijomis, tačiau netinkamos reklamos, kaip ir anksčiau, netoleruosime“, – sako V.Valvonis.

Priežiūros tarnybos vadovas priminė, kad nuo 2018 m. birželio vidurio buvo sugriežtinti finansinių paslaugų teikimą reglamentuojantys įstatymai.

Vienas iš pokyčių – padidintas maksimalus galimos taikyti baudos už pažeidimus dydis.

Už vartojimo kreditų reklamos pažeidimus juridiniam asmeniui gali būti skirta iki 5 proc. jo bendrųjų metinių pajamų bauda (prieš tai buvo taikoma 0,1 proc. bendrųjų metinių veiklos pajamų riba).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius