Naujausias „Euromonitor International“ karštųjų gėrimų rinkos tyrimas parodė, jog šiemet populiariausia išliko bendrovės „Kraft Foods Lietuva“ gaminama „Jacobs“ kava, užimanti apie 30 proc. rinkos dalies.
Skaičiuojama, jog vienas Lietuvos gyventojas karštiems gėrimams šiemet vidutiniškai išleido 174 litų – beveik 17 proc. mažiau nei pernai. Kavos kiekis mažmeninėje prekyboje šiemet Lietuvoje sumažėjo maždaug 8 procentais.
Pasak „Euromonitor International“ rinkos tyrimų analitiko Manto Kaluinos, pokyčius kavos rinkoje lėmė sumažėjusios gyventojų pajamos bei dar labiau išaugusios kavos žaliavų, tuo pačiu ir kavos kainos.
Šiemet didžiausią rinkos dalį užėmė šviežia kava – jai teko apie 65 proc. rinkos Lietuvoje. Tuo tarpu tirpios kavos (35 proc.) rinkos vertė per artimiausius penkerius metus turėtų augti apie 12 proc. punktų ir 2014 metais pasiekti 138 mln. litų.
Pasak „Euromonitor International“, vadinamosios „trys viename“ kategorijos kavos rinka per dvejus metus augo beveik 25 proc. iki 52 mln. litų. Pasak tyrimų bendrovės, per ateinančius kelerius metus pirkėjams turėtų būti pasiūlyta dar įvairesnės tirpios kavos su priedais.
Viešojo maitinimo įstaigose kavos pardavimai šiemet krito apie 19 procentų. Vienas Lietuvos gyventojas viešojo maitinimo įstaigose 2008 metais vidutiniškai išgėrė apie 74 puodelius kavos, šiemet šis skaičius sumažėjo iki 60.