Pirmą kartą Lietuvoje tyrimų agentūra RAIT išskyrė prosumerių grupę, panaudojusi išplėtotą bei verslo poreikius atitinkančią „EURO RSCG Worldwide“ vartotojų segmentavimo metodiką. Prosumeriai (angl. prosumer, žodžių „professional consumer“ – „profesionalus vartotojas“ trumpinys) apibrėžiami kaip vartotojai, nuomonės lyderiai, kurie pirmieji siekia išbandyti prekes ir paslaugas. Jie pasitelkia internetą dalytis žiniomis ir patirtimi, taip darydami įtaką kitų vartotojų nuomonei apie prekių ženklus. Jie leidžia numatyti rinkos tendencijas, kurias pajusime po 6–18 mėnesių, todėl jau atnešė sėkmę ne vienam prekių ženklui.
„Verslui šie vartotojai leidžia efektyviau kurti ir plėtoti naujus produktus. Komunikacijos agentūros, pasitelkusios prosumerių tyrimus, geba efektyviau kurti ir plėtoti komunikacijos priemones, geriau išnaudoti žiniasklaidos kanalų potencialą ir tiksliau komunikuoti su vartotojais“, – teigia Johnas Domas, komunikacijos agentūrų grupės „BIG IDEA group“ vykdomasis direktorius.
Bendrovės RAIT atlikto tyrimo metu 2010 m. iš interneto vartotojų panelio (apie 20 tūkst.), naudojant prosumerių patentuotą metodiką, buvo sukurtas prosumerių subpanelis. Nustatyta, kad apie 8 proc. 15–74 metų Lietuvos respondentų interneto vartotojų yra prosumeriai. Paaiškėjo, kad prosumerių yra įvairiose žmonių socialinėse ir demografinėse grupėse pagal amžių, lytį, išsimokslinimą, užsiėmimą ar pajamas. Vyrų ir moterų skirtingose amžiaus grupėse šių vartotojų skaičius beveik nesiskiria.
Pasak Ingos Nausėdienės, rinkos analizės ir tyrimų grupės RAIT valdybos pirmininkės, pastebėta, kad prosumeriai dažniau nei kiti interneto vartotojai domisi kone visomis gyvenimo sritimis. Labiau už kitus Lietuvos vartotojus prosumerius domina kelionės ir kitų šalių kultūrinis gyvenimas: kinas, teatras, koncertai. Jie gilina žinias psichologijos srityje, mielai skaito apie mitybą, technikos naujoves. Tarp prosumerių didesnis susidomėjusiųjų sveiku gyvenimo būdu, ekonomika, verslu, gamta, ekologija ir kitomis sritimis skaičius.
Atliktas prosumerių tyrimas parodė, kad jų ekonominiai lūkesčiai yra pozityvesni – net 71 proc. teigia, kad ekonominė situacija Lietuvoje artimiausiu metu gerės arba nesikeis. Jie kritiškiau nei kiti vartotojai žiūri į ekologiškus produktus: 31 proc. apklaustų prosumerių mano, kad prekyba ekologiškomis prekėmis yra galimybė verslininkams užsidirbti, o 28 proc. įsitikinę, kad ši banga tėra mados dalykas. Palyginti su kitais vartotojais, mažiau prosumerių mano, kad ekologiški produktai tikrai neturi konservantų. Vis dėlto lietuviai prosumeriai mieliau renkasi ekologiškus nei kitus produktus. Apklausa parodė, kad lietuviai prosumeriai yra aktyvūs pirkėjai internetu. Apie 40 proc. apklaustųjų teigė, kad 2010 metais internetu pirko dažniau.