Anot didžiausio prekybos tinklo „Maxima“ atstovės Renatos Saulytės, pirkėjai dar nepuolė prie žemiausios klasės ir kainos produktų. Tačiau akivaizdu, kad pradedama dažniau maistą ruošti namuose, atsisakoma brangesnių pusgaminių.
„Šventiniu laikotarpiu stebėjome pirkimą ir atlikome pirkėjų apklausą, iš ko galime daryti išvadą, kad žmonės ėmė daugiau gaminti namuose, nes mažiau perka tokių produktų, kuriuos tereikia pašildyti ar patiekti“, – sakė prekybos tinklo atstovė.
Padidėjo fermentinių sūrių, šviežios mėsos ir kitų produktų, iš kurių galima pasiruošti patiems, pardavimas.
„Maximos“ atstovė teigia, kad pirkėjai dar nepuolė pirkti pačių pigiausių, tačiau ne itin kokybiškų prekių. „Kai kurie pirkėjai galbūt persiorientavo nuo brangiausių tos rūšies prekių prie pigesnių, tačiau ne iki pigiausių. Žmonės dar netaupo kokybės sąskaita – geriau perka mažiau, tačiau kokybiškesnių produktų“, – sakė R.Saulytė.
Tuo tarpu prekybos centre „Norfa“, kuris save pozicionuoja mažesnių kainų rinkoje, taupančių pirkėjų nepadaugėjo. Parduotuvių tinklo atstovas spaudai Darius Ryliškis 15min.lt sakė, kad pardavimas kaip tik suprastėjo.
„Pardavimas sumažėjo, bet taip būna sausio mėnesį. Sunku pasakyti, ar dėl krizės taip yra, ar dėl ko kito. Labai sunku pasakyti, ar žmonės jau pradėjo taupyti, dar tik sausio pradžia“, – sakė D.Ryliškis.
Anot jo, tokių pigesnių produktų kaip kruopos pardavimas nėra akivaizdžiai padidėjęs: „Jaučiama tendencija, kad žmonės dažniau renkasi pigesnius produktus, bet šis reiškinys dar nėra toks ryškus.“