-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2017 10 31 /14:50

Manogile.lt klientus varo į neviltį – paskutinę atsiskaitymų dieną sistema neveikė

Paskutinę mėnesio dieną, kuomet su dauguma komunalinių paslaugų teikėjų galima atsiskaityti už paslaugas, „pakibo“ internetinė svetainė „manogile.lt“, siūlanti už daugumą paslaugų atsiskaityti vienoje vietoje. Elektros vartotojai skundžiasi negalintys prisijungti, sistema pakibusi, o nesusimokėjus tampama skolininkais. Be to, klientai dar ir verčiami tapti mokėjimų įstaigos klientais, jų prašoma paštu siųsti privačius duomenis.
„Gilė“ aptarnavimo centras
„Gilė“ aptarnavimo centras / ESO nuotr.

Atnaujinta 13.30 val.: „manogile.lt“ informavo, kad veikla atnaujinta ir sistema veikia be sutrikimų

Šį mėnesį susimokėti už elektrą daliai vartotojų tapo tikru iššūkiu.

„Atsisėdau mokėti mokesčių ir neveikė bent kelias valandas. Skambinau. Pripažino, kad sistema užlūžo nuo krūvio, šalinamos problemos ir t.t. Apie 24 valandą pavyko apmokėti, nors siūlė jau tik šiandien bandyti“, – 15min piktinosi viena „Energijos skirstymo operatoriaus“ klientė.

Žurnalistas ir laidų vedėjas Arnas Mazėtis savo paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ piktinosi, kad „sukurtas kažkoks, atsiprašau, bet kvailokas puslapis manogile.lt. Jau vien prisijungimas prie jo (dažnai) yra iššūkis“, jis prašė pagalbos, „kaip čia dabar „mandrai“ susimokėti už elektrą“.

„Šįryt jie man pasiūlė mokėti velniai žino kaip: jau nebenukreipia į banką, bet patys čia kažką prijungė, sujungė ir a la patogiau. Aha, kol viskas užstrigo ir finale man sako – tai padarykit pavedimą į mūsų sąskaitą... Na, nuoširdžiai nesuprantu, kam prikurti tokių „išradimų“, kurie apsunkina vartotojo gyvenimą ir finale normaliai nefunkcionuoja. Jūs čia ką – bais konkurencingi rinkoje ar kaip“, – viešai skelbė A.Mazėtis.

15min taip pat pabandė prisijungti prie kelių „Mano gilės“ sąskaitų – tačiau 10.30 val. tai nepavyko. Neveikia ir funkcija registruotis naujiems vartotojams, o esami – sistemos neatpažįstami. Pačioje svetainėje nėra jokių įspėjimų apie sutrikimus.

Pripažino: yra sutrikimų

Manogile.lt priklauso valstybės valdomai energetikos įmonių grupei „Lietuvos energija“, o platformą tiesiogiai prižiūri grupės įmonė „Verslo aptarnavimo centras“ (VAC).

Rinkom nuotr./apsipirkimas internetu
Rinkom nuotr./apsipirkimas internetu

„Šiuo metu mokėjimai www.manogile.lt savitarnos svetainėje veikia su sutrikimais. Apie juos žinome ir skubiai sprendžiame, mokėjimo funkciją planuojame atstatyti artimiausiu metu. Atsiprašome savo klientų už nepatogumus ir kviečiame prisijungti bei susimokėti už paslaugas vėliau“, – sako VAC Rinkodaros ir komunikacijos vadovė Jurga Buividienė.

Klientams atsiskaityti už elektrą ir dujas ji siūlo visais kitais mokėjimo būdais: įmokos priimamos interneto banke, pasirinkus mokėjimo formą, kitose internetinėse sistemose, taip pat galima atsiskaityti ir įmokų grynaisiais pinigais surinkimo vietose – Lietuvos pašte, „Maxima“ kasose, „Perlo“ terminaluose ir kitur.

„Pradelsus keletą dienų apmokėti už elektrą ir dujas – delspinigių savo klientams neskaičiuojame. Deja, komentuoti, kaip elgiasi kiti paslaugų teikėjai, negalime“, – sakė J.Buividienė.

Pavyzdžiui, „Tele2“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas patikino, kad šiandien nespėjus apmokėti bendrovės sąskaitų klientai skolininkais netaps.

„Mes duodame kažkiek laiko. Į skolininkų sąrašus įtraukiamas tik tas žmogus, kuris piktybiškai nesumoka. Siunčiame priminimus ne vieną kartą. Jei šiandien neveikia „Mano gilė“, nėra dėl ko jaudintis“, – nuramino A.Baranauskas.

Elektroniniu paštu prašo atsiųsti paso kopiją

IT saugumo ekspertas Marius Pareščius piktinasi, kad Manogile.lt verčia elektros vartotojus tapti dar vienos elektroninių mokėjimų įstaigos – „Elektroninių mokėjimų agentūros“ – vartotojais. Nors dauguma gyventojų tenori susimokėti už elektrą, jie verčiami pasirašyti papildomas sutartis, elektroniniu paštu jų prašoma atsiųsti privačius duomenis ir netgi paso kopiją.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Marius Pareščius
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Marius Pareščius

„Iki šios dienos jie žmonių prašo asmeninių duomenų. Šalia Manogile.lt, kuri yra elektros ir dujų bendrovės ESO portalas, jie įsikūrė atskirą UAB, kuris gavo elektroninių pinigų surinkimo licenciją ir bando sau priskirti visus elektros vartotojus. Savo mokėjimų sistemą jie bando paversti banku. Tačiau jei vartotojai nenori jokios naujos banko sąskaitos ir nenori jokių reikalų turėti, jie vis tiek verčiami“, – stebisi M.Pareščius.

Jis piktinasi, kad Manogile.lt apsunkina galimybę tiesiogiai su ESO atsiskaityti jau turimomis bankų sąskaitomis.

„Taip, jie siūlo klasikinį variantą surinkti pinigus per „banklink“, tačiau vis tiek visi pinigai krenta į tą mokėjimų agentūrą“, – sako M.Pareščius.

Labiausiai jį piktina tai, kokiu būdu klientų prašoma pateikti asmeninius duomenis – paso kopijas ir anketas prašoma atsiųsti elektroniniu paštu, o tai yra itin nesaugu. Mokėjimų įstaigos daugiau klientų duomenų renka liepą įsigaliojus naujai Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo redakcijai.

„Jau dabar yra istorijų, kai sukčiai elektroniniu paštu išvilioja asmeninius duomenis ir jais pasinaudoja. Tokiu būdu tik paskatinami piktavaliai taip elgtis. Mano žiniomis, tai pirmas toks atvejis Lietuvoje, kai mokėjimų bendrovė asmeninių duomenų prašo elektroniniu paštu“, – stebisi IT saugumo ekspertas.

J.Buividienė paaiškino, kad Manogile.lt savitarnos svetainė su „Elektroninių mokėjimų agentūra“ bendradarbiauja nuo pat svetainės įkūrimo 2016-ųjų sausį.

123RF.com nuotr./Internetinė bankininkystė
123RF.com nuotr./Internetinė bankininkystė

„UAB „Elektroninių mokėjimų agentūra“ yra oficiali mokėjimo įstaiga, kuriai Lietuvos bankas yra išdavęs Elektroninių pinigų įstaigos licenciją. Klientai mokėjimu klausimu su EMA nepasirašo jokių sutarčių, tačiau klientui viršijus teisės aktuose numatytą mokėjimo apyvartos ribą (kai klientas moka daugiau nei 150 Eur per mėnesį ar daugiau nei 1000 Eur per metus), remdamasi Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu, finansų įstaiga privalo nustatyti kliento ir naudos gavėjo tapatybę“, – tikina J.Buividienė.

Anot jos, dabar tai galima padaryti ir pačioje Manogile.lt svetainėje keliais mygtuko paspaudimais.

Skolos gali kainuoti tūkstančius

Laiku neapmokėta vos keliolikos eurų sąskaita gali pakišti koją, siekiant gauti banko paskolą būstui, įspėjo „Creditinfo“: vėluojančios įmokos už komunalines paslaugas gadina asmens kredito istoriją ir gali gerokai padidinti būsimos paskolos palūkanas.

„Vėlavimas atsiskaityti palieka pėdsaką kredito istorijoje, kurią skolinantis vertina finansų įstaigos, telekomunikacijų ir kitos įmonės. Net iš pirmo žvilgsnio nedidelė 10 ar 20 Eur skola, ypač, jei vėlavimai kartojasi, vėliau gali keliais šimtais, o kartais ir tūkstančiais eurų padidinti palūkanas už būstą, automobilio lizingą ar kitą prekę“, – sako Andrius Bogdanovičius, kredito biuro „Creditinfo“ generalinis direktorius.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Tuščia piniginė
Luko Balandžio / 15min nuotr./Tuščia piniginė

„Creditinfo“ duomenimis, daugiau nei 234 tūkst. gyventojų savo kredito istorijoje šiuo metu turi įrašą apie delsimą atsiskaityti už finansines, ryšio, interneto, elektros tiekimo ir kitas paslaugas.

Finansų, telekomunikacijų ir kitos įmonės taiko skirtingus terminus, kada patalpina praleisto mokėjimo įrašą kredito istorijoje. Terminų vidurkis – 45 dienos nuo dienos, kai įmoka ar sąskaita turėjo būti apmokėta. Prieš tai paslaugų tiekėjai informuoja vartotoją apie pradelstą skolą, siųsdami priminimus.

Mokėjimų sistemos „Viena Sąskaita“ duomenimis, atsiskaitymo įpročiai stipriai susiję su gyventojų amžiumi. Brandesnio amžiaus ir X kartos žmonėms mokesčių mokėjimas iki šiol tebėra vienas svarbiausių mėnesio pabaigos darbų. Tuo tarpu nemaža dalis jaunesnių, iki 35 metų amžiaus žmonių mokesčius moka nepastoviai, dažnai tiesiog užmiršdami arba nerasdami tam laiko.

Paskolų ekspertas Marius Jansonas pabrėžia, kad bet kurios paskolos palūkanų dydis yra stipriai susijęs su atsiskaitymo įpročiais. Pavyzdžiui, 10-20 Eur skola gali lemti 0,5 proc. didesnę banko maržą. Tai reiškia, jog, imant 100 000 Eur paskolą, bankui dėl savo skolos sumokama 10 000 Eur daugiau.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius