-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 07 24 /14:55

Menininkė VMI sužinojo – po sistemos griūties galėjo dingti visi jos duomenys

Antradienį Valstybinė mokesčių inspekcija pranešė, kad įvyko techninis gedimas, ir sistemos laikinai nepasiekiamos. Tačiau panašu, kad bėdos sistemoje prasidėjo dar pirmadienį – kai kurie mokesčių mokėtojai sužinojo, kad jų duomenys apskritai dingo. 
Pajamų deklaravimas
Pajamų deklaravimas / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Menininkės Jolitos Vaitkutės situacija primena Holivudo filmus, kai herojų duomenys yra ištrinami iš valstybės sistemos. Menininkė pirmadienį Valstybinėje mokesčių inspekcijoje (VMI) sužinojo, kad greičiausiai visi jos duomenys VMI sistemoje galėjo dingti.

J.Vaitkutė laukė honoraro už darbą. „Tačiau klientas negalėjo to padaryti, nes VMI nerado įregistruotos mano veiklos. Skambinau į VMI ir ten išgirdau: „žinot, pas mus sistemoje buvo trikdžiai ir jūsų duomenys galėjo dingti“, – pasakojo menininkė.

Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Jolita Vaitkutė
Mariaus Vizbaro / 15min nuotr./Jolita Vaitkutė

Menininkė buvo šokiruota sužinojusi, kad iš sistemos galėjo dingti visa informacija už praėjusius metus. Jos klientais nemato jokių duomenų sistemoje apie J.Vaitkutę, o VMI darbuotojai patvirtino nerandantys informacijos apie paskutinius veiksmus, todėl paprašė išrašą atsiųsti rašytine forma.

„Dabar visi mokėjimai į mano sąskaitą užšaldyti, joks klientas negali pervesti honoraro, nes sistemoje nėra nieko, kas pagrįstų mano legalią veiklą“, – stebėjosi menininkė.

Antradienį VMI oficialiai pripažino, kad įvyko techninis gedimas. „Dėl techninio gedimo šiuo metu gyventojams laikinai nepasiekiamos VMI sistemos. Vykdomi gedimo šalinimo darbai“, – pranešė VMI atstovė spaudai Rūta Asadauskaitė. Tačiau kas konkrečiai nutiko sistemai, į kurią investuota daug biudžeto lėšų, neskelbiama.

VMI teigia, kad gyventojų duomenys yra saugūs. "Nei anksčiau, nei dėl šiandien įvykusio techninio gedimo, nedingo ar kaip nors kitaip paveikti nėra ir nebuvo", – rašoma komentare.

"VMI atsiprašo gyventojos už nekorektiškai suteiktą konsultaciją, kurios metu konsultantės išsireiškimas galėjo suklaidinti mokėtoją. Dar kartą norime pažymėti, jog gyventojos duomenys nėra dingę. Apie gyventojos vykdomą veiklą duomenys yra mokesčių mokėtojų registre, tačiau minėtu atveju jie netinkamai atvaizduoti išorinėse VMI sistemose. Šiuo metu duomenų atvaizdavimo problema yra sprendžiama. Kai tik gyventojos vieši duomenys apie jos veiklos vykdymą vėl bus atvaizduojami korektiškai VMI interneto svetainėje, specialistai apie tai informuos asmeniškai. Norime padėkoti mokesčių mokėtojai už išsakytą pastabą bei atsiprašyti dėl patirtų nepatogumų", – skelbiama komentare.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius