-50% metinei prenumeratai. Velykų dovana!
Prenumeruoti

Ministerijos ultimatumas: „Star1 Airlines“ duotos trys dienos (papildyta 19.55 val.)

Pirmadienį posėdžiavusi Susisiekimo ministerijos Licencijavimo komisija davė dar tris dienas pigių skrydžių kompanijai „Star1 Airlines“ įrodyti, kad ji pajėgi vykdyti skrydžius. Kitu atveju bus sustabdyta arba atimta licencija.
„Star1 Airlines“  direktorius Martynas Laivys
„Star1 Airlines“ direktorius Martynas Laivys / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Komisija pirmadienį nesiryžo stabdyti ar panaikinti licencijos, nes neturėjo visos reikiamos informacijos tokiam sprendimui priimti. Komisijai nebuvo pateikta visa informacija apie kompanijos finansinę būklę, turimas skolas ir įsipareigojimus.

Licencijavimo komisijos priimtame nutarime rašoma, kad kompanija iki rugsėjo 30 dienos 17 valandos turi pateikti informaciją ir įrodymus, kad oro vežėjas 12 mėnesių galės vykdyti turimus įsipareigojimus keleiviams.

„Jei nebus pateikta ši medžiaga, bus priimtas sprendimas dėl licencijos stabdymo ar panaiknimo“, – po posėdžio žurnalistams sakė komisijos pirmininkas susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.

Kitas komisijos posėdis vyks spalio 1 dieną.

R.Vaštakas taip pat užsiminė pastarosiomis dienomis kalbėjęs su „Star1 Airlines“ vadovu Martynu Laiviu, kuris teigė šiuo metu užsienyje besitariantis su potencialiais investuotojais. Į Lietuvą jis turėtų grįžti ketvirtadienį.

„Star1 Airlines“ problemos užgriuvo, kai praėjusią savaitę Dubline dėl nuomos skolų buvo sulaikytas vienintelis jos nuomojamas orlaivis. Bendrovė sustabdė skrydžius iki spalio 2 dienos, o klientus paliko likimo valiai, jų parskraidinimu teko rūpintis kitoms aviakompanijoms.

Papildyta 19.55 val.: Lauks ne pažadų, o įsipareigojimų

R.Vaštakas teigė, kad pirmadienį komisija neturėjo duomenų apie „Star1 Airlines“ finansinę situaciją: skolas, įsipareigojimus ir kt. „Jei dabar būtume turėję visus skaičius, turbūt būtume galėję ir priimti sprendimą šiandien. Kadangi tų skaičių neturėjome, teko pareikalauti iš įmonės šios medžiagos“, – sakė jis.

Aš turiu duomenis iš pokalbių su Martynu Laiviu, tačiau aš neturiu oficialių raštu patvirtintų duomenų, kuriuos jis turi pateikti. Deja, jis negalėjo atskristi šiandien, – teigė R.Vaštakas.Viceministras pabrėžė, kad „Star1 Airlines“ turės pateikti ne žodinius pažadus, o dokumentus, įrodančius bankų ar investuotojų įsipareigojimus, kurie pagrįstų, kad bendrovė bus pajėgi artimiausius 12 mėnesių vykdyti veiklą.

„Aš turiu duomenis iš pokalbių su Martynu Laiviu, tačiau aš neturiu oficialių raštu patvirtintų duomenų, kuriuos jis turi pateikti. Deja, jis negalėjo atskristi šiandien“, – teigė R.Vaštakas.

Jis išreiškė viltį, kad komisijos duoto laiko užteks „Star1 Airlines“ įrodyti, kad ji gali vykdyti įsipareigojimus keleiviams, padengti jų patirtas išlaidas ir nebankrutuoti. Kitu atveju, anot R.Vaštako, „keleiviams liktų vienas kelias – teismai“.

Komisija sprendimą priėmė remdamasi Europos Parlamento ir tarybos reglamentu, kuris numato reikalavimus oro vežėjams, taip pat Civilinės aviacijos administracijos pateikta ataskaita apie „Star1 Airlines“ bei kita svarstymo medžiaga.

„Aš sakyčiau taip, kad komisija iškėlė ultimatumą kompanijai „Star1 Airlines“ įrodyti jos gebėjimus vykdyti paslaugas arba, jei nebus pateikta ši medžiaga, bus priimtas sprendimas dėl licencijos galiojimo stabdymo ar panaikinimo“, – sakė R.Vaštakas.

Jis pabrėžė, kad Europos Parlamento ir tarybos reglamente numatyta, jog licencijas išduodanti institucija prieš priimdama sprendimą stabdyti ar atšaukti oro vežėjo licenciją turi suteikti galimybę bendrovei būti išklausytai.

Paklaustas, ar vežėjas nerizikuoja netekti licencijos pažeisdamas įsipareigojimus klientams, pvz., liepdamas jiems patiems pasirūpinti grįžimu ir už jį susimokėti, R.Vaštakas aiškino, kad komisija neturi įgaliojimų už tai panaikinti licenciją. „Iš tiesų pažeista daugybė reglamento reikalavimų, bet tie reikalavimai yra skirti būtent oro vežėjui ir jie skirti visiems keleiviams, kurie remdamiesi tuo reglamentu gali ginti savo teises teismuose bei kitose institucijose. Remiantis šiais punktais Licencijavimo komisijai nesuteikta teisė sustabdyti arba atimti licencijos“, – sakė viceministras.

Vertina kas pusmetį

R.Vaštakas teigė, kad Licencijavimo komisija kas pusmetį vertina visų Lietuvoje veikiančių, oro licencijas turinčių kompanijų finansinius rezultatus. Anot jo, pirmojo pusmečio ataskaitos rodė, kad visų Lietuvoje veikiančių kompanijų finansinė būklė yra gera. „Nė vienos jų rodikliai nebuvo nepatenkinami, kad būtų galima stabdyti licenciją. Tuo metu, kai mes išgirdome gandus ir informaciją apie skolų augimą Vilniaus oro uoste iš kitų šaltinių, kreipėmės į CAA, kad būtų atliktas tyrimas ir analizė. Galima tik apgailestauti, kad šiuos duomenis gavome tik šiandien, kad negavome jų anksčiau, bent prieš dvi savaites“, – teigė R.Vaštakas.

Viceministro nuomone, situacija „Star1 Airlines“ galėjo staigiai pablogėjo pastaruoju metu.

Licencijos sustabdymas reiškia, kad oro vežėjas, įvykdęs pateiktus reikalavimus, galėtų kreiptis dėl laikinosios licencijos suteikimo. Licencijos panaikinimo atveju oro vežėjas negalėtų vykdyti numatytos veiklos visą licencijos panaikinimo laikotarpį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įsirenkite šildymą oras–vanduo ir gaukite kompensaciją net iki 70 proc.
Reklama
Kas svarbu įrengiant biurą: keturios interjero dizaino tendencijos
Reklama
Pavasario savaitgaliams ar atostogoms – laikas pajūryje: ne tik pailsėsite, bet ir sustiprinsite sveikatą
Reklama
Norintiems investuoti į NT projektų plėtrą – kaip išsirinkti projektą pagal paskirtį?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius