Dabar populiaru
Publikuota: 2013 vasario 7d. 17:16

Monstru pavadintas ir Australijoje žvejoti ketinęs Lietuvos laivas „Margiris“ patyrė fiasko

„Greenpeace“ aktyvistų protestas
AFP/„Scanpix“ nuotr. / „Greenpeace“ aktyvistų protestas

Į Australiją rudenį nuplaukęs antras pagal dydį pasaulyje žvejybinis traleris „Margiris“ patyrė visišką fiasko. Dar vasarą organizacijos „Greenpeace“ protestais iš Nyderlandų išlydėtas laivas su didžiuliu pasipriešinimu sutiktas ir Australijoje. Perregistruotas ir Lietuvos vėliavą į Australijos pakeitęs 9 500 tonų laivas tikėjosi pagauti gausybę žuvies, tačiau aktyvių australų dėka leidimai žvejoti jam neišduoti. Laivo savininkai „Abel Tasman“ tapusį laivą vėl pavadins „Margiriu“ ir grąžins į Lietuvos registrą.

Apie tai, kad žvejybinis traleris grįžta į Lietuvos laivų registrą, užsiminė Lietuvos saugios laivybos administracijos specialistai, ketvirtadienį surengę metinę savo veiklos apžvalgą. Laivų registravimo skyriaus vedėja Eglė Petrauskienė kalbėdama apie įregistruojamus ir išregistruojamus laivus paminėjo, kad norą grįžti į registrą pareiškė „Margiris“. 

Šis laivas priklauso bendrovei „Atlantic High See Fishing“. Jos vadovas Bernardas Krištanavičius neslėpė: panašu, kad laivo vėliava vėl bus pakeista į Lietuvos.

„Labai jau užprotestavo žalieji, baltieji, raudonieji. Apspjaudė „Margirį“, – juokaudamas kalbėjo B.Krištanavičius, kurio laivas nuo rugsėjo ties Australija stovėjo visiškai be darbo.

„Vėliava buvo pakeista, buvo suplanuotas bendras su australais projektas gaudyti žuvį ir ją parduoti, tačiau australai labai supyko. Šalis draugiška, bet visada yra jėgų, kurios prieštarauja. Jie bijo, kad mes išgaudysime visas žuvis, nes pas juos gyvenime nėra buvę tokių didelių laivų. Čia neteisybė, politiniai reikalai. Pasamprotaukime: jei skiriama 20 tonų kvota, ar dvidešimt laivų pagaus, ar vienas didelis, – koks skirtumas“, – 15min.lt sakė B.Krištanavičius.

144 metrų ilgio laive yra fabrikas, pajėgus kasdien apdoroti 250 tonų žuvies. Šaldymo triumuose galima saugoti net 6 000 tonų žuvies – tiek sutilptų į 545 autobusus. 

Į tokį pasakymą aštrų atsakymą turi „Greenpeace“. Šios organizacijos biure Briuselyje dirbanti ES vandenynų politikos direktorė Saskia Richartz tvirtina, kad tokie laivai kaip „Margiris“ žuvų atsargoms pasaulyje kelia didelę grėsmę. Anot moters, dėl tokių laivų bei žvejybos perviršio vis daugiau žvejų pasaulyje netenka darbo, 30 proc. darbų šiame sektoriuje dingo, nes paprasčiausiai išseko žuvies atsargos. Be to, 20-yje laivų dirba gerokai daugiau žmonių nei viename „Margiryje“, jo tarša daug didesnė nei mažųjų. Laivai-milžinai nepaiso, kad į jų tinklus patenka ruoniai, delfinai, vėžliai.

„Greenpeace“ puslapyje pateikiami palyginimai: kasdien toks laivas gali pagauti tiek žuvies, kiek jos sutilptų į 20 autobusų. 144 metrų ilgio laive yra fabrikas, pajėgus kasdien apdoroti 250 tonų žuvies. Šaldymo triumuose galima saugoti net 6 000 tonų žuvies – tiek sutilptų į 545 autobusus. 

Grįš į buvusias žvejybos vietas

Anot B.Krištanavičiaus, planuojama, kad laivas žuvies grįš gaudyti į Ramųjį vandenyną, Mauritaniją. Į Klaipėdą laivas neatplauks.

„Pernai jau negalėjome žvejoti, nes nebebuvo kvotų. Europoje ir dabar kvotų nėra, o Mauritanijoje nuo naujų metų sudaromos naujos sutartys. Pasakysiu atvirai – žvejybos srity vyksta karas, visi nori kuo daugiau kvotų. Mauritanijoje kvotų kainos išaugo penkis kartus, dabar už toną žuvies reikia mokėti 500 eurų, o buvo 100 eurų“, – problemas dėstė bendrovės vadovas.

Jis užsiminė, kad australų už prastovas prašė kompensacijos, tačia šie nieko mokėti neketina. „Vyriausybė pasakė, kad kompensacijos nebus“, – teigė B.Krištanavičius. Anot jo, laivas jau prisistovėjo, peštynės rezultatų nedavė, tad bendrovė priversta ieškoti sprendimo. 

„Greenpeace“ akiratyje

„Greenpeace“ organizacija pernai liepos mėnesį prieš laivui išplaukiant į Australiją surengė akciją ir grandinėmis apjuosė laivo sraigtus. Laivas uoste užruko penkiomis dienomis ilgiau nei planavo ir galiausiai išplaukė. Rugpjūčio pabaigoje protestais jis sutiktas ir Australijoje. Aktyvistai laivui bandė blokuoti kelią pripučiama valtimi, norėjo įlipti į tralerį, tačiau jų virvės buvo nupjautos, valtį nuvijo atplaukęs locmanas. Aktyvistai net bandė grandinėmis prisirakinti prie prieplaukos, kad „Margiris“ neprisišvaruotų, tačiau šis nieko nepaisydamas pirmyn plaukė dideliu greičiu. Aktyvistai pasakojo vos spėję atsirakinti. 

Australai laivą iš Lietuvos netruko pavadinti monstru ir vandenynų siurbliu. Šis laivas būtų buvęs didžiausias kada nors žvejojęs jų vandenyse. Savininkai planavo, kad Australijos vėliavą išsikėlęs laivas žvejos ties Tasmanijos krantais ir per metus galės pagauti 18 tūkstančių tonų skumbrės ir kitos rūšies žuvies.

AFP/„Scanpix“ nuotr./„Greenpeace“ aktyvistų protestas
AFP/„Scanpix“ nuotr./„Greenpeace“ aktyvistų protestas

„Kai „Margiris“ pradėjo žvejoti ties vakariniais Afrikos krantais, daugelio žuvų atsargos beveik visiškai išseko arba apskritai dingo. Žuvies ten nebėra“, – skelbia „Greenpeace“.  

Aktyvių australų, tarp kurių buvo ir aplinkosaugininkų, ir žvejų, ir tiesiog aktyvių gyventojų, pastangos nenuėjo perniek. Parengus peticiją buvo surinkta tūkstančiai parašų. Rugsėjį paskelbta, kad šis ir kiti traleriai ties Tasmanijos krantais žvejoti negalės dvejus metus, iki tol bus atliekami moksliniai tyrimai, norima išsiaiškinti, kaip tokie milžinai veikia ruonių ir delfinų populiacijas.  

Australijos valdžios institucijos paisė protestuotojų, nors ir įrodinėjo, kad sugavimo kiekiai sudarys mažiau nei 10 proc. visų žuvų išteklių, o „Margiriui“ teks pusė visų leidžiamų sugauti žuvų kiekio, esą jokios grėsmės jis nekelia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Aktualu

Dėl sunaikinto įrašo Saulius Skvernelis kaltinamas priesaikos sulaužymu: opozicija siekia neeilinio posėdžio

15min recenzija Kultūra

MO muziejus – pirmoji Danielio Libeskindo dėžė

Verslas

„Uber“ jau leidžia palikti arbatpinigių ir vairuotojams vilniečiams

KT apginklavo teisėsaugą kovai su neteisėtu praturtėjimu

Aktualu

Antanas Guoga Vilniaus mero posto nesieks, T.Tomilinas sveikina sprendimą

Aktualu

V.Pranckietis: VTEK patiria reputacinę krizę

24sek

Į Kauną sugrįžęs Š.Jasikevičius paaiškino, kodėl „Žalgiriui“ reikėjo naujoko

Aktualu

Dvigubos žmogžudystės byla: sužvėrėjęs jaunas alytiškis aukas užtalžė stalo koja

Vardai

Rūta Meilutytė nesigėdija plaukuotų kojų: prisijungė prie judėjimo #freethehair

Vardai

A.Šedžiaus pyktis teisme dėl skyrybų su Monika: „Problemos yra dėl turto, kurio jai neva nereikia“

Aktualu

S.Skvernelis neatsakinėjo į klausimus apie jo paties Vyriausybės tvarką

Aktualu

Donaldas Trumpas grasina uždaryti JAV ir Meksikos sieną dėl migrantų antplūdžio

Aktualu

Verdiktas ugniagesio šeimą pražudžiusiam I.Cvetkovui: 10 metų ir šimtai tūkstančių eurų artimiesiems

Aktualu

Viktoras Uspaskichas 15min studijoje: žada nemokamą viešąjį transportą, bet, kiek dabar kainuoja kelionė, nežino

Kultūra

D.Libeskindas apie MO muziejų: tai galbūt ir mažiausias, bet mėgstamiausias mano projektuotas muziejus

Vardai

Emmos Watson gyvenime – vėl nauja meilė: susitikinėja su išvaizdžiu milijonieriumi

24sek

Minusinis „Ryto“ naujoko debiutas Vilniuje: „Nesusigaudžiau, bet bus geriau“

Gazas

Apklausa gatvėje: Ar esate patenkinti viešojo transporto kokybe?

Aktualu

Italijos vicepremjeras M.Salvini: priešinsimės tolesnėms ES sankcijoms Rusijai

Aktualu

Vyrui miegant, o puodui svylant dūmų detektorius išgelbėjo gyvybę

Naujienos

Aktualu

Dėl sunaikinto įrašo Saulius Skvernelis kaltinamas priesaikos sulaužymu: opozicija siekia neeilinio posėdžio

15min recenzija Kultūra

MO muziejus – pirmoji Danielio Libeskindo dėžė

Verslas

„Uber“ jau leidžia palikti arbatpinigių ir vairuotojams vilniečiams

Aktualu

Antanas Guoga Vilniaus mero posto nesieks, T.Tomilinas sveikina sprendimą

„Ginčas“: rimti kaltinimai – ar Šaras galėjo slapta įrašinėti baskų treniruotę?

Vardai

A.Šedžiaus pyktis teisme dėl skyrybų su Monika: „Problemos yra dėl turto, kurio jai neva nereikia“

Aktualu

V.Pranckietis: VTEK patiria reputacinę krizę

24sek

Į Kauną sugrįžęs Š.Jasikevičius paaiškino, kodėl „Žalgiriui“ reikėjo naujoko

Aktualu

Dvigubos žmogžudystės byla: sužvėrėjęs jaunas alytiškis aukas užtalžė stalo koja

Vardai

Rūta Meilutytė nesigėdija plaukuotų kojų: prisijungė prie judėjimo #freethehair

Aktualu

S.Skvernelis neatsakinėjo į klausimus apie jo paties Vyriausybės tvarką

Aktualu

Donaldas Trumpas grasina uždaryti JAV ir Meksikos sieną dėl migrantų antplūdžio

Mokslas.IT

Kas nutiks su mūsų telefonais, kai „Google“ apmokestins savo paslaugas?

Gazas

Kodėl, važiuodami nežinomu keliu, nutildome automobilio radiją?

Aktualu

Viktoras Uspaskichas 15min studijoje: žada nemokamą viešąjį transportą, bet, kiek dabar kainuoja kelionė, nežino

Kultūra

D.Libeskindas apie MO muziejų: tai galbūt ir mažiausias, bet mėgstamiausias mano projektuotas muziejus

Vardai

Emmos Watson gyvenime – vėl nauja meilė: susitikinėja su išvaizdžiu milijonieriumi

Gazas

Apklausa gatvėje: Ar esate patenkinti viešojo transporto kokybe?

24sek

Minusinis „Ryto“ naujoko debiutas Vilniuje: „Nesusigaudžiau, bet bus geriau“

Aktualu

Italijos vicepremjeras M.Salvini: priešinsimės tolesnėms ES sankcijoms Rusijai

Gera keliauti kartu

BALTIJOS MAISTO IR GĖRIMŲ PARODA „BAF“ 2018

Įkvėpk daugiau gyvenimo

Nacionalinis sveikatos egzaminas 2018

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką