-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Naujų automobilių remonto tvarkos Lietuvoje laukia perversmas?

Per artimiausias kelias savaites Konkurencijos taryba turės atsakyti, ar galima naujos mašinos techninę priežiūrą atlikti neautorizuotose dirbtuvėse ir išsaugoti gamintojo garantiją, rašo dienraštis „Kauno diena“.
Asociatyvi „Scanpix“ nuotr. / Autoservisas
Automoservisas / „Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 Remontas

Pagal dabar galiojančią tvarką naujų automobilių pirkėjai, norėdami išsaugoti gamintojo suteiktą garantiją, pirmus dvejus trejus, kai kuriais atvejais ir penkerius metus privalo lankytis tik autorizuotose remonto dirbtuvėse. Net jeigu reikia atlikti pačius primityviausius darbus.

Nepriklausomų servisų vadovai teigia, kad daugeliu atvejų tai yra neracionalus pinigų švaistymas, nes vadinamuosiuose firminiuose servisuose kainos 20–30 proc. didesnės, o pas juos paprastai siūlomos identiškos detalės kaip ir firminiuose.

Prašymą atlikti tyrimą Konkurencijos tarybai pateikė automobilių serviso įmonių tinklą turinčios bendrovės „Martonas" vadovai. Verslininkai tikina, kad numatomos sankcijos – prarasti garantiją – šio reikalavimo nesilaikantiems žmonėms prieštarauja šiuos dalykus apibrėžiančiam Europos Komisijos reglamentui.

Išankstiniais duomenimis, tokią tvarką Konkurencijos taryba rengiasi pripažinti ydinga. Į tyrėjų akiratį patekusius „Hyundai", „Renault", „Toyota", „Honda", „Saab", „Mazda", „Ford", „Mitsubishi" ir kelių kitų markių automobilių pardavėjus žadama įpareigoti pakeisti su importuotojais sudarytų sutarčių nuostatas, apibrėžiančias garantijas. Apie tai turės būti informuoti visi naujų automobilių pirkėjai, asmeniškai išsiunčiant informacinio pobūdžio laiškus. Be to, atliekant įprastą techninį patikrinimą turės būti pakoreguoti įrašai garantijos knygelėse, o ateityje išleistos naujos.

Tuo tarpu savo poziciją ginantys naujus automobilius parduodančių įmonių vadovai ragino įžvelgti ir pozityvių dabar galiojančios tvarkos dalykų – anot jų, autorizuoto serviso meistrus nuolat moko patys mašinų gamintojai, teikia prevencinio pobūdžio informaciją apie galimus gedimus. Pašnekovai „Kauno dienai“ sakė, kad universaliuose servisuose tokių procedūrų atlikti neįmanoma net ir labai stengiantis.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius