Pagal dabar galiojančią tvarką naujų automobilių pirkėjai, norėdami išsaugoti gamintojo suteiktą garantiją, pirmus dvejus trejus, kai kuriais atvejais ir penkerius metus privalo lankytis tik autorizuotose remonto dirbtuvėse. Net jeigu reikia atlikti pačius primityviausius darbus.
Nepriklausomų servisų vadovai teigia, kad daugeliu atvejų tai yra neracionalus pinigų švaistymas, nes vadinamuosiuose firminiuose servisuose kainos 20–30 proc. didesnės, o pas juos paprastai siūlomos identiškos detalės kaip ir firminiuose.
Prašymą atlikti tyrimą Konkurencijos tarybai pateikė automobilių serviso įmonių tinklą turinčios bendrovės „Martonas" vadovai. Verslininkai tikina, kad numatomos sankcijos – prarasti garantiją – šio reikalavimo nesilaikantiems žmonėms prieštarauja šiuos dalykus apibrėžiančiam Europos Komisijos reglamentui.
Išankstiniais duomenimis, tokią tvarką Konkurencijos taryba rengiasi pripažinti ydinga. Į tyrėjų akiratį patekusius „Hyundai", „Renault", „Toyota", „Honda", „Saab", „Mazda", „Ford", „Mitsubishi" ir kelių kitų markių automobilių pardavėjus žadama įpareigoti pakeisti su importuotojais sudarytų sutarčių nuostatas, apibrėžiančias garantijas. Apie tai turės būti informuoti visi naujų automobilių pirkėjai, asmeniškai išsiunčiant informacinio pobūdžio laiškus. Be to, atliekant įprastą techninį patikrinimą turės būti pakoreguoti įrašai garantijos knygelėse, o ateityje išleistos naujos.
Tuo tarpu savo poziciją ginantys naujus automobilius parduodančių įmonių vadovai ragino įžvelgti ir pozityvių dabar galiojančios tvarkos dalykų – anot jų, autorizuoto serviso meistrus nuolat moko patys mašinų gamintojai, teikia prevencinio pobūdžio informaciją apie galimus gedimus. Pašnekovai „Kauno dienai“ sakė, kad universaliuose servisuose tokių procedūrų atlikti neįmanoma net ir labai stengiantis.