Dabar populiaru
Publikuota: 2012 lapkričio 28d. 21:23

Tęsiasi nesutarimai tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir grūdininkų

Lietuvos geležinkeliai
"15min" nuotr. / Lietuvos geležinkeliai

Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ trečiadienį nesėkmingai bandė metams išnuomoti turimus grūdvežius – aukcione nebuvo išnuomotas nė vienas vagonas.

 Grūdininkų atstovai tvirtino, kad vagonų nesinuomojo dėl per didelių kainų ir griežtų sutarčių sąlygų.

„20 dalyvių užsiregistravo aukcione, bet nė vienas nedalyvavo. Galima sakyti, boikotavo. Nekėlė pradinių sumų ir nebandė nuomotis vagonų“, – BNS sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Vidmantas Gudas.

Pradinė vieno vagono nuomos kaina parai siekė 61,2 lito, o mažiausias kainos kėlimas – 5 litus, tad reali mažiausia nuomos kaina būtų siekusi 66,2 lito. Šiuo metu grūdininkai vagonus nuomoja už 51 litą parai.

„Negaliu kalbėti už visus dalyvavusius, tačiau aš rankos aukcione nekėliau dėl ekonominių priežasčių ir griežtų sutarčių“, – BNS sakė vienam didžiausių Lietuvos žemės ūkio koncernų „Agrokoncernas“ priklausančios bendrovės „Agrokoncerno grūdai“ generalinis direktorius Karolis Šimas.

Pasak jo, jeigu bendrovė būtų nuomojusi vagonus aukcione siūlytomis kainomis, 1 tonos pervežimas nuo kitų metų sausio, palyginti su šių metų sausiu, pabrangtų du kartus.

K.Šimas teigė, kad 2012 metų pradžioje vienos tonos pervežimas kainavo 17 litų, rugsėjį ši kaina padidėjo iki 25 litų, o dabar „Lietuvos geležinkelių“ siūlomais įkainiais 1 tonos grūdų pervežimas kainuotų apie 35 litus.

„Tokiu atveju pasidaro pigiau nuomotis iš Rusijos vagonus. (...) Be to, esam apriboti sutarčių. Negalim anksčiau grąžinti vagonų. Neįmanoma tokiomis sąlygomis nuomotis“, – teigė K.Šimas.

Pasak jo, grūdininkai prašo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ visus 2013 metus nuomotų vagonus dabartine tvarka, kai paros kaina už grūdvežį siekia 51 litą – tokiu atveju vienos tonos pervežimas ir toliau kainuotų apie 25 litus. Taip pat prašoma, kad nebūtų griežtinamos sutartys ir kitais metais galiotų tokios pat, kaip ir dabar.

„Tada ir mes patenkinti būtume, ir „Lietuvos geležinkeliai“, manau. Toks kompromisinis variantas būtų“, – sakė „Agrokoncerno grūdų“ vadovas. Pasak jo, Grūdų perdirbėjų asociacija trečiadienį ruošiasi siųsti raštą, kuriame „Lietuvos geležinkelių“ prašoma palikti galioti dabartinę nuomos tvarką.

Grūdų perdirbėjų asociacijos vykdančioji direktorė Dalia Stasiūnienė BNS patvirtino, kad toks raštas yra paruoštas. Pasak jos, jame reikalaujama palikti galioti dabartinius vagonų nuomos įkainius ir sutartis.

V.Gudas teigė, kad „Lietuvos geležinkeliai“ atsižvelgs į grūdininkų prašymus ir ieškos kompromiso.

„Mūsų darbuotojai svarsto įvairias galimybes. Ieškosime abi puses tenkinančio kompromiso, kad ir grūdų vežėjai būtų patenkinti, ir vagonai būtų išnuomoti“, – teigė geležinkelių atstovas.

„Lietuvos geležinkeliai“ vieneriems metams aukcione norėjo išnuomoti 978 turimus grūdų vagonus. Buvo nuomojami 15 sąstatų po 54 vagonus, 7 sąstatai po 20 vagonų ir 28 pavieniai vagonai.

Šiemet tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir grūdininkų kilo nesutarimai, kai dėl rekordinio 4,1 mln. tonų grūdų derliaus ėmė trūkti vagonų jiems gabenti.

Rugpjūčio mėnesį grūdininkai „Lietuvos geležinkelių“ prašė iš viso apie 1 tūkst. vagonų. Vėliau šis skaičius išaugo beveik du kartus, o „Lietuvos geležinkeliai“ grūdininkams išnuomojo apie 1,7 tūkst. vagonų: 978 – nuosavus, likusius vagonus pernuomavo iš NVS valstybių.

Tačiau dėl pilnų elevatorių bei per vėlai užsakytų krovininių laivų Klaipėdos uoste, dauguma vagonų, pasak geležinkelių, buvo naudojami kaip sandėliai, o ne kaip krovininis transportas. 

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Naujienos

Žiemos olimpinės žaidynės

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką