-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Nielsen“: pusę pinigų lietuviai išleidžia būtiniausioms reikmėms

Būtiniausioms reikmėms Lietuvos gyventojai teigia išleidžiantys beveik pusę vidutinio savo mėnesio biudžeto – latviai ir estai tam skiria mažiau. Maistas ir gėrimai per mėnesį atima didžiausią dalį išlaidų – penktadalį, panašiai tiek išleidžiama ir komunalinėms paslaugoms, nuomai ar būsto paskolai apmokėti.
Eurai
Eurai / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Lietuviai teigia, kad būtiniausioms išlaidoms padengti prireikia net 47,6 proc. biudžeto, tuo tarpu Estijoje – 38,3 proc., o Latvijoje – 41,3 proc. Bendras Europos šalių vidurkis – 41,2 procento, rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys.

„Svarbiausios sąskaitos yra prioritetas, kaip ir neišvengiamos kasdieninės išlaidos transportui, susisiekimui. Tačiau kuo didesnė būtiniausių išlaidų dalis, tuo mažiau asmeninių finansų skiriama švietimui, poilsiui ir atostogoms, rečiau sau leidžiama apsilankyti spektakliuose, koncertuose ar sporto varžybose, įsigyti naujų drabužių ar technikos“, – sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims Ilona Lepp.

Kas trečias Lietuvos gyventojas teigia, kad jo grynosios pajamos per metus yra mažesnės nei 4,7 tūkst. eurų – tai vos 395,4 euro per mėnesį. Dėl to ne pirmo būtinumo poreikiai gerai pasveriami, o išlaidos jiems paskirstomos itin apgalvotai, vertina I.Lepp.

Palyginus su Latvija ir Estija, Lietuva ypač išsiskiria namuose suvartojamam maistui ir gėrimams tenkančia išlaidų dalimi. Statistinis Lietuvos pirkėjas teigia tam skiriantis 26,2 proc, biudžeto. Latvijoje maistui namuose skiriama 14 proc., o Estijoje – vos 10,2 proc. mėnesio išlaidų.

Pagal maistui namuose skiriamas išlaidas Lietuva užima šeštą vietą tarp visų Europos šalių.

„Lietuvos vartotojas pasižymi taupumu: patenkame tarp Europos šalių, kuriose dėmesys maisto prekių akcijoms ir nuolaidoms išskirtinai didelis. Pačių Lietuvos pirkėjų vertinimu, jie maistui dabar išleidžia per daug ir aiškiai išreikštais mažesnių kainų lūkesčiais didina spaudimą šalies prekybos tinklams, aštrina jų tarpusavio konkurenciją“, – teigia I.Lepp.

Lietuvos gyventojų taupumą iliustruoja ir tai, kad jie itin linkę stengtis atsidėti pinigų „juodai dienai“.

Padengus būtiniausias išlaidas, 34 proc. Lietuvos gyventojų atlikusias lėšas skiria taupymui.

„Palyginti su Latvija ir Estija, Lietuvoje taupymui bei investicijoms skiriama lėšų dalis yra didžiausia ir siekia 6,3 proc. mėnesio išlaidų. Latvijoje atsidedama 4,7 proc., o Estijoje – 5,6 proc. mėnesio biudžeto. Šiuo aspektu tik Latvija nesiekia europinio 5 proc. vidurkio“, – sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims.

Lietuvos vartotojai išsiskiria ypač aukštu susirūpinimu sveikata, todėl medicinos paslaugoms ir prekėms išleidžia 5,4 proc. savo mėnesio biudžeto, kai bendrai Europoje tam tenka 4,1 proc. mėnesio išlaidų.

„Nielsen“ vartotojų tyrimą atliko 2016 metų gruodį, Lietuvoje jame dalyvavo 500 vartotojų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius