-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Nuolaidos klaidina vartotojus

Pastaruoju metu, daugelyje prekybos centrų ir parduotuvių vykstant prekių išpardavimo ar kitoms akcijoms, į Konkurencijos tarybą kreipiasi vartotojai ir skundžiasi, jog tokia reklama neatitinka tikrovėje siūlomų nuolaidų.
Nuolaidos klaidina vartotojus.
Nuolaidos klaidina vartotojus. / BFL/Gedimino Savickio nuotr.
Temos: 1 Prekės

Konkurencijos taryba, siekdama užkirsti kelią nesąžiningai komercinei veiklai vartotojų atžvilgiu skleidžiant klaidinančią reklamą, atkreipia prekybininkų dėmesį į kai kuriuos skelbiamus teiginius, kurie gali turėti klaidinančios reklamos požymių.

Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos narė Jūratė Šovienė akcentuoja, kad tik teisinga, išsami ir tinkamai pateikta reklama atitinka vartotojų interesus, užtikrina sąžiningą ūkio subjektų tarpusavio konkurenciją.

„Prekės kaina yra vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių vartotojų elgseną, dėl to sprendžiant, ar įmonių skleidžiama reklama yra klaidinanti, ypač atsižvelgiama į prekės ar paslaugos kainą, jos apskaičiavimo būdą.

Nuolaida, kuri patraukia vartotoją ir skatina jį įsigyti ūkio subjekto siūlomas prekes ar teikiamas paslaugas, yra laikoma viena iš kainos sudedamųjų dalių. Todėl skelbiamos nuolaidos privalo neklaidinti vartotojų“, – teigia J. Šovienė.

Atkreiptinas dėmesys į reklamų teiginius apie skirtingų prekių kiekį su maksimalia reklamuojama nuolaida.

Nuolaida, kuri patraukia vartotoją ir skatina jį įsigyti ūkio subjekto siūlomas prekes ar teikiamas paslaugas, yra laikoma viena iš kainos sudedamųjų dalių. Todėl skelbiamos nuolaidos privalo neklaidinti vartotojų. Teigia J. Šovienė.

Pastebėtina, kad reklama, skelbianti „Nuolaidos iki 50 proc.“, akcentuoja vartotojui būtent skaičių „50“, taigi vartotojas, atėjęs į parduotuvę, pagrįstai tikisi, kad dauguma parduotuvėje parduodamų prekių bus su 50 procentų nuolaida. Nepasitvirtinus vartotojo lūkesčiams, tokia reklama gali būti pripažinta klaidinančia.

Siekiant išvengti vartotojų klaidinimo, atkreiptinas dėmesys į tai, kad vartotojams siūlomos nuolaidos privalo būti realios.

Konkurencijos taryba primena, kad už klaidinančios reklamos naudojimą ūkio subjektams gali būti skiriama iki 30 000 litų bauda, įpareigojimas paneigti reklamą. Nustačius atsakomybę sunkinančias aplinkybes, bauda gali būti skiriama ir didesnė – iki 120 000 Lt. O vartotojai ir konkurentai, nukentėję nuo klaidinančios reklamos, dėl žalos atlyginimo turi teisę kreiptis į teismą.


 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius