Laisvas žodis nereiškia palaidas.  Prenumeratai iki - 60%
Išbandyti

Nuolaidų karas parduotuvėse: daugėja klaidinančios reklamos

Įmonėms grumiantis dėl pirkėjų, vis daugiau pasitaiko klaidinančios reklamos. Specialistai perspėja – pirkėjo lūkesčių nepateisinusi reklama gali būti pripažinta klaidinančia.
Nuolaidos klaidina vartotojus.
Nuolaidos kartais klaidina vartotojus. / BFL/Gedimino Savickio nuotr.

Kaip rašo dienraštis „Verslo žinios“, parduotuvės vitrinoje išvydęs užrašą „Nuolaidos iki 50 proc.“, pirkėjas tokios nuolaidos ir tikisi, nes parduotuvės savininkai pabrėžia skaičių 50. Nepateisinusi pirkėjo lūkesčių įmonė gali sulaukti baudos.

Šių metų kovo mėnesį Konkurencijos taryba nubaudė prekybos tinklą „Kotryna“, kuris vartotojams išsiųstose trumposiose žinutėse teigė, kad vaikiškiems drabužiams ir avalynei bus taikoma 20 proc. nuolaida. Viena vartotoja nuvykusi į parduotuvę sužinojo, kad ne visoms prekėms taikoma tokia nuolaida. Kaip rašo „Verslo žinios“, prekybininkai gali būti nubausti ir už dirbtines akcijas, kai kainos pakeliamos, o vėliau neva sumažinamos.

Pastebima, kad atėjus sunkmečiui, klaidinančios reklamos žymiai padaugėjo. Iki šių metų balandžio mėnesio Konkurencijos taryba už klaidinančią reklamą nubaudė penkias įmones, o bendra baudų suma siekia 245 tūkst. litų. Tai yra daugiau nei dešimt kartų daugiau nei per tą patį laikotarpį praėjusiais metais.

Konkurencijos tarybos atstovai teigia, kad ypač daug nusiskundimų gauna prasidėjus nuolaidų sezonui. Konkurencijos taryba turi teisę įpareigoti įmonę nutraukti reklamą, skirti įspėjimą ar baudą. Didžiausia bauda gali siekti iki 120 tūkst. litų.

„Verslo žinių“ kalbinta advokatė Lina Meškauskienė teigė, kad tokie atvejai, kai reklamuojamos nuolaidos iki 50 proc., o iš tikrųjų tokia nuolaida taikoma tik kelioms prekėms, turėtų būti laikoma klaidinančia reklama. Tačiau ne visada įmanoma įrodyti, kad tokia reklama yra klaidinanti.  

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius