Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Panevėžietis sunerimo: iš jo sąskaitos mistiškai dingsta pinigai

Vagystė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Vagystė
Šaltinis: 15min
0
A A

Panevėžietis Visvaldas Letkauskas ne juokais sunerimo, kai pastebėjo, kad iš jo banko sąskaitos periodiškai dingsta nedidelės sumos pinigų. Iš pradžių mistinio lėšų nuskaitymo net nepastebėjęs vyras patikrino banko sąskaitos išrašus ir pamatė, kad per metus iš jo sąskaitos automatiškai buvo nuskaičiuoti net keli šimtai eurų. Tuomet prasidėjo teisybės paieškos.

V.Letkauskas sako, kad pirmą kartą pinigų nuskaitymą pastebėjo praėjusių metų pavasarį, kai patikrino vykdytas operacijas. Vyro akys užkliuvo už lėšų nuskaitymo.

Sąskaitos išrašas skelbė, kad iš jo sąskaitos nuskaičiuota 40 eurų. Tuo metu panevėžietis neturėjo galimybės apsilankyti banke ir išsiaškinti situacijos, tad vėliau apie šį nesusipratimą tiesiog pamiršo.

„Iš pradžių pagalvojau, kad gal kažką pirkau, gal pats neatsimenu, todėl per daug dėmesio į tai ir nekreipiau. Daug perku per „Ebay“, todėl pagalvojau, kad pinigai gali būti nuskaičiuoti už kažkokias prekes. Vėliau susimąsčiau, kad taip negali būti, nes pirkimus internete vykdau per kitą sąskaitą, o pinigai dingo iš vietinės, lietuviškos sąskaitos“, – sakė V.Letkauskas.

Vyras mistinį pinigų nuskaitymą pastebėjo ir rudenį, kai į savo sąskaitą įnešė 300 litų, o norint atsiskaityti kortele už pirkinius jam nepakako lėšų. V.Letkauskas susisiekė su žmona ir paprašė patikrinti banko sąskaitą. Tuomet paaiškėjo, kad pinigai ir vėl buvo nuskaičiuoti. Išrašai bylojo, kad kelias dešimtis eurų rezervavo kompanija „Filesfetcher.com“.

Grįžęs iš užsienio V.Letkauskas patraukė tiesiai į SEB banko padalinį. Jis pranešė, kad pastebėjo du keistus pinigų nuskaitymo atvejus. Išrašus peržvelgusi banko darbuotoja panevėžietį savo atsakymu šokiravo – lėšos buvo nuskaitomos vos ne kiekvieną mėnesį, o per metus susidarė kelių šimtų eurų suma.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Seb
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Seb

„Didžiausia mano klaida, kad aš kiekvieną mėnesį netikrinau internete sąskaitos išrašų, bet aš ir neprivalau ten lįsti. Tam yra bankas, tam yra sąskaita ir aš noriu būti garantuotas, kad mano pinigai ten yra saugūs. Banko darbuotojos sakė, kad galbūt aš pats ką nors kompiuteryje paspaudžiau, kad pradėjo vykti nuskaitymai. Ką aš galiu kompiuteryje paspausti, kad iš mano sąskaitos, tarsi tiesioginio debeto būdu, būtų nuskaičiuojami pinigai?

Ką aš galiu kompiuteryje paspausti, kad iš mano sąskaitos, tarsi tiesioginio debeto būdu, būtų nuskaičiuojami pinigai?

Jokių sutarčių nesudarinėjau su ta mistine įmone „Filesfecher.com“. Pilnas internetas informacijos apie mistinius nuskaitymus, kurie daromi rezervuojant lėšas šios kompanijos vardu ir bankas negali užkirsti tam kelio? Internete dėl šios problemos skundžiasi ir amerikiečiai, ir australai, visas pasaulis kenčia, o bankas nieko negali padaryti. Įsivaizduokite, kiek žmonių taip apgaunama, kokius pinigus susižeria ta kompanija? Ne visi net pastebi, kad iš jų sąskaitų dingsta pinigai. Kažkas kraunasi milijonus, o bankai bejėgiai?“, – nepasitenkinimą liejo V.Letkauskas.

Panevėžietis tikina, kad su „Filefecher.com“ kompanija niekada neturėjo jokių reikalų, jų pasalugomis nesinaudojo ir neatliko jokių bankinių operacijų.

V.Letkausko žiniomis, pinigai iš jo sąskaitos pervedami į Lenkijoje esančios įmonės sąskaitą ir tai įvyko septynis kartus.

Bankas pasiūlė klientui pačiam aiškintis su mįslinga įmone

SEB bankas panevėžiečiui pateikė savo atsakymą.

„Iš jūsų mokėjimo „SEB Mylimiausia MasterCard“ kortelės sąskaitos buvo nurašytos lėšos už „Filesfecher.com“ įmonės paslaugas. Įmonė pateikė dokumentus, liudijančius atsiskaitymo operacijų pagrįstumą. Atsakydami į jūsų pakartotinį kreipimąsi, paaiškiname, kad 2013-12-24 jūs, iš savo banko sąskaitos, susietos su mokėjimo „SEB Mylimiausia MasterCard“ kortele, atlikote atsiskaitymo operaciją (39,99 Eur) „filesfetcher.com Warsaw XX“ internetiniame puslapyje.

Pažymime, kad 2013-12-24 atliekant atsiskaitymo operaciją nurodytame internetiniame puslapyje, galimai nesusipažinote su pirkimo / rezervavimo taisyklėmis, todėl įmonė „filesfetcher.comWarsaw XX“ iš jūsų banko sąskaitos, susietos su mokėjimo „SEB Mylimiausia MasterCard“ kortele, nurašė lėšas (39,99 Eur). Atkreipiame jūsų dėmesį į tai, kad jei nesutinkate su įmonės atsiųstais dokumentais, maloniai prašome susisiekite su įmone „filesfetcher.com Warsaw XX“, – rašoma „SEB“ banko atsiųstame laiške.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Pinigai
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Pinigai

Nesulaukęs konkrečios pagalbos ir aiškaus atsakymo iš banko, vyras kreipėsi į policiją ir parašė pareiškimą dėl dingstančių lėšų.

„Keista, kad ne aš teisus, būdamas banko klientu, bet kažkokia lenkų kompanija, nuo kurios kenčia visas pasaulis. Gal čia kažkas turi savų interesų? Ar SEB bankas neturi tokių saugumo ir informacinių technologijų specialistų, kurie matytų, kad kažkur be žmogaus žinios „vaikšto“ pinigai? O gal žino, bet nieko nedaro, tyli?

Visur sakoma, kad kuo mažiau žmonės naudotųsi grynais pinigais, viskas vyktų per sąskaitas, tačiau pasirodo, kad bankais pasitikėti negalima“, – apmaudo neslėpė V.Letkauskas.

SEB: dažnai paaiškėja, kad kriminalo nėra

SEB banko ryšių su žiniasklaida vadovas Arvydas Žilinskas 15min.lt teigė, kad komentuoti konkretaus atvejo dėl konfidencialumo įsipareigojimų negali, tačiau atkreipia dėmesį, kad žmonėms aktyviau naršant internete, čia įsigyjant paslaugų ar prekių, daugėja ir pranešimų bankui apie žmonėms nežinomus lėšų nurašymus nuo jų sąskaitų.

„Vis dėlto dažnai paaiškėja, kad jokio kriminalo čia nėra, nes kliento mokėjimo kortele be jo žinios pasinaudojo jo vaikai ar kiti artimi žmonės. Dažnai pasitaiko, kad naršydamas internete žmogus pasinaudoja jo nuomone nemokama paslauga (pvz. ribotą laiką nemokamomis duomenų talpyklomis, įvairios specializuotos informacijos  tinklalapių prenumerata). Tačiau tam, kad būtų galima pradėti naudotis tokia paslauga, prašoma suvesti mokėjimo kortelės duomenis bei kitus asmeninius duomenis“, – teigė A.Žilinskas.

Jeigu asmuo nenutraukia naudojimosi, apie tai tiesiog pamiršta, pasibaigus nemokamam laikotarpiui pradedami nuskaičiuoti pinigai, todėl labai svarbu prieš suvedant duomenis atidžia įsigilinti į pasaugų teikimo sąlygų turinį.

„Todėl jeigu žmogus pastebi, kad iš sąskaitos yra nurašomos lėšos, kurios, jo nuomone, neturėtų būti nurašomos, pirmasis patarimas tokiu atveju – kuo skubiau kreiptis į banką ir blokuoti kortelę“, – patarė A.Žilinskas.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką