Iki -60% prenumeratai. Išskirtinis gegužės pasiūlymas.
Išbandyti

Pasaulyje sumažėjo pasitikėjimas verslu

Davoso ekonomikos forume pristatytas pasaulio politikos ir verslo lyderių nuomonės tyrimas parodė, kad visuomenės pasitikėjimas verslo kompanijomis, palyginti su praėjusiais metais, smarkiai sumažėjo.
Diagrama
Diagrama / Tomo Urbelionio/BFL nuotr.
Temos: 1 Verslas

2009 metų „Edelman“ pasitikėjimo barometras parodė, kad 62 proc. respondentų verslo kompanijomis pasitiki mažiau nei pernai, rašoma išplatintame pranešime.

Kaip sakė tarptautiniam „Edelman” tinklui Lietuvoje atstovaujančios agentūros „PR Service/Edelman Affiliate“ direktorius Linas Kontrimas, pernykščiai įvykiai pasaulio finansų rinkose visas verslo grupes verčia iš naujo peržiūrėti savo verslo koncepcijas ir siekti glaudesnio bendradarbiavimo su visuomene.

Tyrime apklausti ekspertai pabrėžė, kad 2008-ieji verslui metė dvigubą iššūkį: smuko ne tik akcijų rinkos, bet ir daugeliui kompanijų teko kreiptis pagalbos į Vyriausybę. O to ir tokiu mastu nėra buvę jau labai seniai.

„Įdomi tyrime atskleista detalė: verslu pasaulyje buvo pasitikima pakankamai ilgai, pernai tas pasitikėjimas susvyravo. Tačiau kol kas neatsirado kitos institucijos, turinčios didesnį visuomenės pasitikėjimą nei kad turi verslas. Tai, ekspertų teigimu, gali būti viena iš priežasčių, dėl kurių šalių ekonomikos atsigaus lėčiau“, – sakė L.Kontrimas.

Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje ir Vokietijoje verslu pasitikėjo 36 proc. apklaustų 35–64 metų respondentų – tiek pat, kiek ir pernai. O štai Švedijoje ir Olandijoje pasitikėjimas verslu išaugo.

Nepaisant tyrime atskleistų bendrų visuomenės požiūrio tendencijų, skirtumų tarp šalių išliko. Antai Didžiojoje Britanijoje, Prancūzijoje ir Vokietijoje verslu pasitikėjo 36 proc. apklaustų 35–64 metų respondentų – tiek pat, kiek ir pernai. O štai Švedijoje ir Olandijoje pasitikėjimas verslu išaugo.

Respondentų vertinimais, pasitikėjimas kompanija yra viena pagrindinių jos reputacijos sudedamųjų dalių. Tarp visų 25–64 metų tyrime dalyvavusių apklaustųjų pasitikėjimas yra trečias pagal svarbą kriterijus po kompanijos produktų kokybės ir elgesio su darbuotojais. Jis svarbesnis nei kompanijos finansinė ateitis, darbo vietų kūrimas, grąža visuomenei ir produktų bei paslaugų inovacijos.

Skaidrumas, kuris apibrėžiamas kaip dažna ir sąžininga komunikacija, taip pat lenkia pastaruosius kriterijus.

Tyrimas parodė ir stiprias sąsajas tarp pasitikėjimo kompanija bei jos pardavimo. 77 proc. respondentų atsakė kritikavę kompanijos, kuria nepasitiki, gaminius ar paslaugas savo draugams ar kolegoms.

Visame pasaulyje laukiama Vyriausybių žodžio, sprendžiant tokias problemas kaip energijos sąnaudos, pasaulinis atšilimas ir galimybė gauti sveikatos priežiūros paslaugas. 66 proc. respondentų pareiškė, kad verslas turėtų bendradarbiauti su Vyriausybėmis, kai sprendžiamos šios problemos.

Pasak L.Kontrimo, tyrimas tik dar kartą parodė, kad kintant visuomenės institutų vertinimui verta iš naujo peržiūrėti bendradarbiavimo būdus ir galimybes. Pavyzdžiui, atsakomybių ir įsipareigojimų dalijimasis tarp verslo ir Vyriausybės.

„Edelman Trust Barometer“ („Edelman“ pasitikėjimo barometras) – lyderių nuomonės tyrimas, atliekamas 20 pasaulio valstybių. Apklausiama apie 4500 respondentų – verslo ir visuomenės atstovų, turinčių didelę įtaką savo šalies visuomenės nuomonei. Tyrimą dešimtą kartą atliko ir forumo dalyviams pristatė pasaulio ryšių su visuomene kompanija „Edelman“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius