TIESAI REIKIA TAVO PALAIKYMO PRISIDĖK
Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą

Paslaugų eksportas praėjusių metų trečiąjį ketvirtį augo per 18 proc.

Be eksporto atsigavimo nieko nebus.
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Paslaugų eksportas ūgtelėjo ir pernai
Šaltinis: 15min
0
A A

„Versli Lietuva“ duomenimis, pernai trečiąjį ketvirtį, palyginti su tuo pačiu 2010 metų laikotarpiu, paslaugų eksportas augo 18,4 proc., arba 534,9 mln. Lt.

Augimui daugiausia įtakos turėjo transporto paslaugos, augusios 19,5 proc., arba 309 mln. Lt., kelionių paslaugų eksportas didėjo 24,9 proc., arba 219,5 mln. Lt, IT paslaugos – 41,2 proc., arba 9,5 mln. Lt, statybos paslaugos – 6,5 proc., arba 4,7 mln. Lt.

Transporto paslaugų eksporto augimui didžiausią įtaką darė 269,3 mln. Lt, arba 67,1 proc. išaugęs ekspedijavimo, sandėliavimo ir kitų transporto paslaugų eksportas. Daugiausia augo Šveicarijos rinka – 65,7 mln. Lt. Šios rinkos augimas sietinas su situacija Baltarusijoje, kadangi vasarą šios šalies verslininkai stengėsi realizuoti kiek įmanoma daugiau prekių tam, kad gautų užsienio valiutos ir išvengtų vietinės kontrolės, registruodavo įmones Šveicarijoje.

Antra labiausiai augusi rinka buvo Rusija – 56,7 mln. Lt. Viena iš augimo priežasčių yra ta, kad rusų užsakovai didino krovinių gabenimą Lietuvos geležinkelių transportu. Nyderlandai augo 44,7 mln. Lt. Augimas į šią šalį sietinas su keliais veiksniais: Lietuvos ekspeditoriai stiprina savo pozicijas Vakarų rinkose; patogi Nyderlandų logistinė aplinka bei mokestinė sistema.

Nagrinėjamu laikotarpiu didesnių svyravimų ekspedijavimo paslaugų kainų srityje nebuvo, o po Naujųjų metų tvyro šioks toks neaiškumas, nes kai kurios šalys, pvz., Baltarusija, Ukraina, Lenkija, ruošiasi didinti pervežimų geležinkeliais kainas, todėl ateityje galimas maršrutų persiskirstymas. Krovinių gabenimo kelių transportu paslaugų eksportas praktiškai sustojo augęs – nagrinėjamu laikotarpiu augimas sudarė tik 0,2 proc.

Labiausiai mažėjo krovinių gabenimas Rusijos užsakovams – 34 mln. Lt.

Labiausiai augo Vokietijos rinka – nuo 19,8 mln. Lt iki 144,3 mln. Lt. Toks augimas iš dalies sietinas su Rusijos problemomis, todėl tikėtina, kad Lietuvos vežėjai aktyviau ieškojo užsakymų Vakarų Europoje. Pervežimų kainos nustojo augti rugsėjo mėnesį ir šiuo metu yra stabilios, didesnių neigiamų tendencijų kol kas vežėjai nejaučia, tačiau neramina tendencijos Italijos, Ispanijos rinkose, kurios sudaro nemažą pervežimų struktūros dalį. Neigiamai Lietuvos vežėjų konkurencingumą veikia ir darbuotojų stygius, naujai įvesti mokesčiai bei aukštos draudimo kainos. Situacijos negerina ir nuo sausio brangusios vizos į Rusiją.

Rusai pamėgo Lietuvą

Dvigubai augo kelionių paslaugų eksportas į Rusiją, trečdaliu išaugo ir iš šios šalies apgyvendintų asmenų skaičius, tokį augimą lėmė vasaros sezonas bei vykęs krepšinio čempionatas, kadangi didžiausias augimas Klaipėdoje, kur grupės varžybas žaidė Rusijos rinktinė.

Be to, vis daugiau rusų poilsiui renkasi Lietuvos pajūrį. Antroje vietoje – Baltarusija, augimas sudarė 22,6 mln. Lt. Baltarusai daugiausia atvyksta į mūsų šaly apsipirkti, atvykti čia juos taip pat skatino ir prasidėję ekonomikos sunkumai šalyje.

Pažymėkite klaidą tekste pele, prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Dakaras 2018

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką