Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pavasarį visu pajėgumu ims veikti dalis Klaipėdos viešojo logistikos centro

Jau nuo kito pavasario visu pajėgumu ims veikti dalis būsimojo Klaipėdos viešojo logistikos centro, užtikrinsiančio sklandesnį krovinių pergabenimą. Visas logistikos centras pietinėje miesto dalyje turėtų būti užbaigtas maždaug 2017-aisiais.
Iškilmingos „Saulės“ išlydėtuvės
Traukinys „Saulė“, gebantis per 8 paras pasiekti Kiniją, nuo spalio 1 d. reguliariai iš Klaipėdos važinės du kartus per mėnesį. Jo sustojimo vieta – vystomas Klaipėdos viešasis logistikos centras. / Aurelijos Kripaitės/15min.lt nuotr.

Klaipėdos viešasis logistikos centras, šalia „Draugystės“ geležinkelių stoties, taps vienu iš keturių tokio tipo centrų Lietuvoje. Dar trys viešieji logistikos centrai numatyti Kaune, Vilniuje ir Šiauliuose. Dar šią savaitę „Lietuvos geležinkeliai“ skelbs konkursus rangos darbams Vilniaus ir Kauno logistikos centrams statyti. 

Konteinerių perkrovimo apimtys Klaipėdos uosto konteinerių terminaluose praėjusiais metais pranoko rekordinius 2008 m.

Anot „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, Klaipėdos uosto infrastruktūra nėra suprojektuota taip, kad galėtų aptarnauti vis didėjančius krovinių srautus. Uosto infrastruktūrinė dalis gana siaura, sandėliuoti krovinius šioje teritorijoje gana brangu. Laukiant kol bus prikrautas pilnas sąstatas vagonų, sandėliavimo sąnaudos tik auga. 

Augant krovoms apimtims, geležinkeliais išvežamų konteinerių dalis turi tendenciją mažėti. Šiuo metu vos 20 proc. Klaipėdos uostą pasiekiančių krovinių yra išgabenama geležinkeliais.

Tuo tarpu Klaipėdos jūrų uosto direkcija prognozuoja, kad krovinių apimtys tik didės. Anot specialistų, jei nebus investuojama į intermodalinio transportavimo centrus, transporto spūstys keliuose tik augs. Sunkiasvorės transporto priemonės kelia neigiamą poveikį aplinkai – jos triukšmingos, gana taršios, jei palyginsi su traukiniais, sukelia spūstis gatvėse, gadina kelius.

Europos Sąjungos „Baltijoje knygoje“ numatoma, kad kuo daugiau krovinių iš sunkiasvorio transporto turi būti perskirstoma į traukinius ar laivus. Numatoma, kad iki 2030-ųjų apie trečdalis daugiau nei 300 km keliais vežamų krovinių turėtų būti gabenami geležinkeliais arba vandens transportu. 

Nauji viešieji logistikos terminalai optimizuos krovinių gabenimo laiką ir sąnaudas. 

Klaipėdos viešasis logistikos centras numatytas pietinėje miesto dalyje. Ši vieta, teigiama, patogi tiek uosto kompanijoms, tiek įmonėms iš greta esančios LEZ teritorijos. 

Terminalas bus vystomas trimis etapais. Pirmą terminalą įrengs bendrovė „VPA Logistics“ savo teritorijoje, šalia „Draugystės“ geležinkelio stoties. Antrojo etapo terminalas bus vystomas pietinėje „Lietuvos geležinkelių“ teritorijoje, vietoje dabar čia esančių priešgaisrinių tvenkinių. Trečiu etapu bus vystomas šiaurinėje dalyje. Kitąmet šiai teritorijai tikimasi parengti detalųjį planą. 

Aurelija Kripaitės/15min.lt nuotr./VPA Logistics Žilvinas Žilinskas ir Lietuvos geležinkelių generalinis direktorius Stasys Dailydka pasiraaė bendradarbiavimo sutartį dėl Klaipėdos vieaojo logistikos centro pirmojo etapo įgyvendinimo.
Aurelija Kripaitės/15min.lt nuotr./„VPA Logistics“ Žilvinas Žilinskas ir „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Stasys Dailydka pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl Klaipėdos viešojo logistikos centro pirmojo etapo įgyvendinimo.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
Užsisakykite 15min naujienlaiškius