Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Paveikti komentarų internete nuomonę keičia penktadalis pirkėjų

Privatumas internete
123rf nuotr. / Privatumas internete
Šaltinis: 15min
0
A A

Elektroninėje erdvėje pateikiami vartotojų atsiliepimai apie prekinius ženklus ir jų produktus įgyja vis didesnę svarbą. Šiuo metu kas penktas mūsų šalies elektroninis pirkėjas prisipažįsta pakeičiantis nuomonę apie pirkinius, paveiktas kitų vartotojų nuomonės. Tai parodė specialus interneto vartotojų elgsenos tyrimas, kurį atliko didžiausia Lietuvoje rinkos ir žiniasklaidos tyrimų bendrovė TNS LT.

„Auga ne tik pirkėjų, ieškančių informacijos apie prekes bei paslaugas internete, skaičius, bet ir pastebimai didėja el.pirkėjų  komentarų įtaka apsisprendimui juos įsigyti. Šiuo metu 92 proc. el. pirkėjų informacijos apie prekes ir paslaugas ieško internete, socialiniuose tinkluose ir tinklaraščiuose. Daugiau nei kas trečiam internetiniam pirkėjui perskaityti komentarai padeda apsispręsti dėl pirkimo“, – sakė TNS LT media departamento vadovas Darius Rinkūnas.

Kas antras el. pirkėjas mano, kad kitų vartotojų atsiliepimai yra patikimesni nei įmonių skleidžiama informacija apie savo produkciją. 43 proc. internetinių pirkėjų labiau pasitiki draugų ar pažįstamų komentarais apie prekes ar paslaugas nei tais, kuriuos palieka nepažįstami internautai. Nepažįstamų žmonių komentarais teigia pasitikintys ketvirtadalis perkančiųjų internetu. Kas ketvirtas el. pirkėjas prisipažino, kad bent vienas neigiamas produkto vertinimas internete gali nulemti nepalankią nuomonę apie jį. 

Kas antras el. pirkėjas mano, kad kitų vartotojų atsiliepimai yra patikimesni nei įmonių skleidžiama informacija apie savo produkciją. 

„TNS LT tyrimo duomenys rodo, kad 90 proc. pirkėjų, kurie bent kartą pirko prekes ir paslaugas internetu, yra linkę skaityti komentarus, atsiliepimus arba tinklaraščius. Taip pat nemaža dalis dalinasi patirtimi – atsiliepimus rašo du trečdaliai bent kartą pirkusių internete. Tai turėtų būti svarbi žinia prekių ir paslaugų internete pardavėjams – net ir vieno netinkamai aptarnauto pirkėjo išakytas neigiamas komentaras gali pasiekti potencialius ir esamus el. pirkėjus“, – sakė D. Rinkūnas.

Filmai, muzika, kosmetika ir veido priežiūros produktai, apranga, mobilieji telefonai yra tos paslaugų bei prekių kategorijos, kuriomis interneto vartotojai domisi daugiausiai ir yra linkę pasidalinti jų vartojimo patirtimi. Mažiausiai patirtimi besidalinančių vartotojų internete turi tabako gaminių, alkoholinių bei nealkoholinių gėrimų kategorijos. Taip pat rečiau internete domimasi motociklais, kreditinėmis kortelėmis, konditerijos gaminiais, saldumynais ir užkandžiais, ieškoma informacijos apie gyvūnų ėdalą.

Šiuo metu prekes ar paslaugas internete įsigyja 45 proc. interneto naudotojų. Bent kartą per mėnesį tokiu būdu apsiperka maždaug penktadalis mūsų šalies internautų.   

Tyrimas atliktas 2013 m. vasario – balandžio. Jo metu apklausti 1853 Lietuvos gyventojų nuo 15 iki 74  metų amžiaus. Tokios imties rezultatų paklaida neviršija 3 procentų.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 1 Internetas
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką