Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Pirkėjai Lietuvoje – jautrūs kainoms, tačiau impulsyvūs

Prekių vežimėlis
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Prekių vežimėlis
0
Skaitysiu vėliau
A A

Tyrimas rodo, kad apsipirkimo įpročių krizė beveik nepakeitė. Nors taupančiųjų yra, tačiau daug Lietuvos gyventojų pirkinius renkasi spontaniškai.

Rinkos tyrimų kompanija „GfK CR Baltic“  išskyrė pirkėjų Lietuvoje segmentus. Daugiausiai – apie trečdalis – jų yra jautrūs kainoms impulsyvūs pirkėjai. Jų pirkinių krepšelio turinį lemia ne produkto kaina, bet jo išskirtinumas, naujumas.

Bendrovės Lietuvos padalinio vadovas Andrius Norkevičius sakė, kad akcijos daugumos Lietuvos pirkėjų nevilioja. „Šiam segmentui priklausantis pirkėjas ieško naujovių, visuomet nori nusipirkti rinkoje naują produktą. Be to, jam patinka leisti laiką parduotuvėje, ieškoti prekių, kurių vieta nuolat keičiama, jis perka paruoštą maistą ir reaguoja į rinkodaros priemones prekybos vietose, bet jo nevilioja akcijos – geltonieji lapeliai“, – sakė A. Norkevičius.

Visgi Lietuvoje vis dar nemažai ir taupių pirkėjų – maždaug 26 proc. gyventojų, pirkdami produktą, atsižvelgia į jo kainą, perka saikingai. Lietuvoje šį segmentą sudaro vyresnio amžiaus žmonės. Jie  lygina kilogramo kainas, prekybos centruose lankosi pasiruošę pirkinių sąrašą, riboja išlaidas. Jie nesielgia spontaniškai ir dažniausiai reklaminiais triukais nesusidomi.

„Lietuvoje, kaip ir kaimyninėje Lenkijoje, taupumas yra būtinybė, o ne pirkimo stilius. Tačiau, pavyzdžiui, Prancūzijoje būti jaunam taupiam pirkėjui reiškia sąmoningą nuostatą ir požiūrį į pirkimą“, – sakė A. Norkevičius.

Mažiausią dalį Lietuvos pirkėjų – 10 proc. – sudaro „bandos instinkto genami“ pirkėjai, kurie yra smalsūs, stebintys reklamas, o pirkimas jiems yra socialinių poreikių patenkinimas – buvimas su žmonėmis ir bendravimas.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką