-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Po Lietuvos banko paraginimo uždaryta beveik pusė milijono nenaudojamų sąskaitų

Lietuvos banko paraginti šalies komerciniai bankai ėmėsi aktyvių veiksmų ir per pusmetį uždarė daugiau nei ketvirtadalį visų nenaudojamų klientų sąskaitų. Jie taip pat patikino, kad klientams, kurių sąskaitos tuščios ir nenaudojamos ilgą laiką, uždaryti jas nieko nekainuos, rašoma spaudai išplatintame Lietuvos banko pranešime.
Banko kortelės
Banko kortelės / Fotolia nuotr.

„Paskatinome bankus imtis ryžtingų veiksmų sprendžiant nenaudojamų sąskaitų klausimą. Tai davė rezultatų – uždaryta kas ketvirta nenaudojama sąskaita. Pažanga reikšminga, vis dėlto šiai dienai tokių sąskaitų dar yra daugiau kaip milijonas. Vertiname bankų pastangas, tačiau atidžiai stebėsime padėtį ir sieksime, kad nenaudojamų sąskaitų skaičius ir toliau mažėtų“, – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos vadovas Vytautas Valvonis.

Dauguma sąskaitų – be lėšų

Lietuvos bankas yra patvirtinęs poziciją, pagal kurią bankai raginami aktyviai naudotis savo teise uždaryti nenaudojamas sąskaitas, kai jose nėra lėšų, ir išsiaiškinti klientų poreikį turėti nenaudojamas sąskaitas, kuriose yra lėšų likutis, kadangi pagal sutartis net ir ilgai nenaudojamos sąskaitos klientams gali kainuoti.

Po Lietuvos banko kreipimosi į kiekvieną šalies banką, pernai, nuo 2017 m. birželio 1 d. iki 2018 m. sausio 1 d., buvo uždaryta beveik 425 tūkst. neaktyvių sąskaitų, priklausiusių fiziniams asmenims. Bendras neaktyvių sąskaitų, kuriomis nesinaudojama metus ar ilgiau, skaičius per minėtą laikotarpį sumažėjo 27 proc. – iki 1,1 mln.

Metų pradžioje didžiąją likusių neaktyvių sąskaitų dalį – beveik du trečdalius (apie 717 tūkst.) – sudarė sąskaitos, kuriose nėra jokių lėšų. Kai kuriais atvejais bankai prašydavo kliento, norinčio uždaryti tokią tuščią sąskaitą, padengti susikaupusį įsiskolinimą už nenaudojamos sąskaitos administravimą, kadangi tai numatyta sutartyse. Lietuvos bankas tokią praktiką įvertino kaip ydingą.

„Po mūsų pozicijos pateikimo bankai patikino, kad neaktyvios tuščios sąskaitos savininkui pageidaujant ją uždaryti nebereikalaus iš kliento padengti už ankstesnį laikotarpį sukauptą sąskaitos administravimo mokestį. Tačiau vien bankų pastangų nepakanka – svarbu, kad savo turtu tinkamai pasirūpintų ir gyventojai. Tikimės, kad jie atliks finansinės „higienos“ procedūras ir uždarys nereikalingas sąskaitas“, – sako V.Valvonis.

Uždarant tuščią sąskaitą nebus reikalaujama iš jos savininko susimokėti už sąskaitos administravimą, jei sąskaita nebuvo naudojamasi – tai patvirtino visi Lietuvoje aktyviausiai su fiziniais asmenimis dirbantys bankai („Citadele“, Luminor Bank, Medicinos bankas, SEB, „Swedbank“, Šiaulių bankas ir Danske banko filialas).

Tiesa, jeigu ilgai nenaudojamoje sąskaitoje yra lėšų, administravimo mokestis, priklausomai nuo sutarties sąlygų, gali būti nurašomas ir toliau. Neaktyvių sąskaitų, su didesniu ar mažesniu likučiu, metų pradžioje buvo daugiau nei 420 tūkst. Jose gyventojai laikė apie 400 mln. Eur – vidutiniškai po 967 Eur vienoje sąskaitoje.

„Nors klientai linkę pamiršti tiek tuščias sąskaitas, tiek tas, kuriose yra pinigų, pastarosios prisimenamos greičiau. Bankų duomenimis, sąskaitos, kuriose buvo didesnis ar mažesnis lėšų likutis, vidutiniškai buvo nenaudojamos maždaug 2,5 metų, o analogiškos tuščios sąskaitos – maždaug 3 metus. Tiesa, dalis neaktyvių sąskaitų su likučiu yra areštuotos, o tai apsunkina bet kokius veiksmus su jomis“, – sako Aistė Tavorė, Lietuvos banko Kredito ir mokėjimo paslaugų priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė.

2018 m. sausio 1 d. gyventojai bankuose iš viso turėjo 4,5 mln. sąskaitų, ketvirtadalis jų buvo neaktyvios, 31 proc. jų – areštuotos.

Bankai: uždaryti pusę milijono sąskaitų – nėra lengva

Lietuvos bankų asociacija sako, kad tuščių neaktyvių sąskaitų uždarymas yra natūralus ir nenutrūkstantis procesas. „Bankai visuomet analizuoja savo klientų neaktyvias sąskaitas, kuriose klientai per pastaruosius metus neatliko jokių operacijų, nelaiko lėšų ir nesinaudoja kitomis banko paslaugos, ir imasi aktyvių veiksmų su jais susisiekti – tiek telefonu, tiek žinutėmis ar el. paštu“, – skelbia komentare Bankų asociacija. Išsiaiškinę, kad sąskaita yra nereikalinga, bankai ją uždaro. „Svarbu, kad klientai atnaujintų savo aktualius kontaktinius duomenis ir bankas galėtų laisvai su jais susisiekti“, – teigiama komentare.

„Uždaryti per pusę milijono tuščių sąskaitų nėra labai lengva užduotis per tokį trumpą laiką. Bankai iš tiesų daug dirbo, o rezultatų šioje srityje pavyko pasiekti bendro nuoseklaus darbo ir konstruktyvių diskusijų su Lietuvos banko priežiūros tarnyba dėka“, – sako LBA prezidentas Mantas Zalatorius.

Pavyzdžiui, 2015-2016 m. buvo uždaryta daugiau nei 537 tūkst. neaktyvių sąskaitų. Tai rodo, kad neaktyvių sąskaitų uždarymas nėra naujiena, kuri pradėta įgyvendinti tik dabar.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius