Dabar populiaru
15min be reklamos
Publikuota: 2018 sausio 5d. 17:00

Pokyčiai po reklamos draudimo: alus internete virto gira, o vyno žurnalas siūlo Aurelijaus Verygos testą

Alkoholio draudimo ženklas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr. / Alkoholio draudimo ženklas
Sausio 1-ąją Lietuvoje įsigaliojęs visiškas alkoholio reklamos draudimas verslą verčia greitai reaguoti. Pavyzdžiui, visi alkoholinių gėrimų gamintojai feisbuke pradėjo naudoti tik nealkoholinių gėrimų prekinius ženklus, o specializuotai spaudai atėjo sunkus metas.

Švyturys GO nealkoholinis, Tauro gira, Utenos Radler nealkoholinis, Kalnapilis nealkoholinis – taip gėrimų gamintojai pavadino savo paskyras feisbuke, nes sausio 1-ąją Lietuvoje įsigaliojo visiškas alkoholio reklamos draudimas. Naujos taisyklės ir jų išaiškinimas verslą verčia greitai reaguoti.

Socialiniuose tinkluose bet kokia alkoholio reklama yra draudžiama. O, pavyzdžiui, vyno mėgėjus pasiekia ekspertų laiškai su atsiprašymais, kad jie negali minėti konkrečių vynų pavadinimų. Be to, atsidaręs vienintelio Lietuvoje vyno žurnalo interneto svetainę patenki į sveikatos apsaugos ministro pasiūlytą alkoholio vartojimo apklausą.

Jau tiria skundus

Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą (NTAKD) jau pasiekia pirmieji skundai dėl galimos reklamos.

„Esame gavę pirmąjį skundą, į jį nedelsiant reagavome ir įvertinę situaciją įspėjome įmonę pašalinti galimą alkoholio reklamą, taip pat dar trys rekomendacijos dėl galimos alkoholio reklamos internete pašalinimo įmonėms pateiktos mūsų iniciatyva“, – 15min informavo Departamento Stebėsenos ir analizės skyriaus vyriausiasis specialistas Jonas Žala.

NTAKD įspėjimas
NTAKD įspėjimas

Neskelbiama, kokios įmonės yra įspėtos dėl naujo įstatymo pažeidimo, tačiau verslui reikėjo persiorientuoti prie naujų taisyklių.

Nealkoholinių gėrimų paskyros feisbuke departamentui neužkliuvo. „Nealkoholinių gėrimų (taip pat ir nealkoholinio alaus) reklama yra leidžiama, tačiau šiais atvejais informacija vartotojui turi būti pateikiama tokiu būdu, kad jam nekiltų jokių abejonių, kad reklamuojamas būtent nealkoholinis produktas“, – priminė J.Žala.

Vietoj straipsnių apie vyną – A.Verygos testas

Tačiau vyno propaguotojams tenka labiau pagalvoti. Pavyzdžiui, Rasos ir Arūno Starkų įsteigtas Vyno klubas savo klientams jau išsiuntinėjo laiškus, kuriame teigiama, kad naujienlaiškiuose daugiau negalės minėti konkrečių vynų. „Mokykimės skaityti tarp eilučių“, – kreipiasi į vyno mėgėjus Klubo vadovai.

Vyno žurnalo leidėjams taip pat tenka laužyti galvą, nes publikuoti straipsnius, kuriuose minimi konkretūs prekės ženklai, yra draudžiama. Be to, kaip išaiškino Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas, išnešti iš prekybos vietų tokius leidinius yra draudžiama. O atsidarius vyno žurnalo interneto svetainę lankytojams siūloma atlikti Sveikatos apsaugos ministerijos rekomenduojamą alkoholizmo rizikos testą. Apie tai rašė 15min.

„Kai įsigaliojo tokie draudimai, mes neturėjome kitos išeities tik interneto svetainėje įdėti sveikatos apsaugos ministro alkoholizmo rizikos testą. Manome, kad dauguma tų draudimų dėl prastos formuluotės yra stipriai pertekliniai ir net absurdiški“, – 15min teigė vienas žurnalo autorių Petras Jarašūnas.

Petras Jarašūnas
Petras Jarašūnas

Be to, kaip jis pastebėjo, pagal dabartinį įstatymą ir NTAKD aiškinimą Lietuva yra pirmoji pasaulyje šalis, kur po 20 valandos patiekiant vyną privaloma jį iškart išpilstyti į grafinus.

Tuo tarpu specializuotų parduotuvių pardavėjams teks pasirūpinti, kad pirkėjai neišsineštų lankstinukų apie gėrimus, nes tai taip pat draudžia naujos taisyklės – susipažinti su tokio pobūdžio literatūra galima tik prekybos vietoje. Tai taip pat išaiškino NTAKD.

Norėdamas tęsti – užsiregistruok

Temos: 2 Reklama Alkoholis

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą

Vardai

Metas rinktis

Mėgaukis šiandien

Rūpintis aplinka – paprasta

Video

21:34
03:06
00:15

Esports namai

Sveikos ir gražios kojos

URBAN˙/

Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką