-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Prabangos indeksas: menas pagal vertės augimą netrukus aplenks vyną

Manoma, kad menas aplenks vyną ir taps geriausius rezultatus demonstruojančia prabangos investicija šiemet, rašo „The Guardian“.
Leonardo da Vinci paveikslas „Salvator Mundi“
Leonardo da Vinci paveikslas „Salvator Mundi“ / Wikipedia.org nuotr.
Temos: 2 Investicijos Menas

Pasaulio turtingieji, kuriems kirto 2007–2008 metų finansų krizė, numušusi meno kainas, grįžo į rinką.

Per 12 mėnesių aukcionuose parduoto meno vertė išaugo 16 proc., o vyno – 17 proc.

„Mes prognozuojame, kad menas aplenks vyną ir taps geriausius rezultatus demonstruojančiu investiciniu aktyvu šiemet“, – aiškino prabangos indekso autorius, „Knight Frank“ partneris Andrew Shirley.

Iki finansų krizės menas buvo vienas geriausių prabangos indekso aktyvų, tačiau jo brangimas per pastaruosius penkerius metus pastebimai sumažėjo.

Tačiau šiemet, panašu, pasitikėjimas sugrįžo į meno rinką. Tą rodo ir nesenas sandoris, kai Leonardo da Vinci paveikslas „Pasaulio išganytojas“ buvo parduotas už rekordinę 450 mln. dolerių sumą.

Vis daugiau už savo kūrinius pastaruoju metu gauna ir garsūs šiuolaikiniai menininkai.

A.Shirley teigimu, už L.da Vinci paveikslą sumokėta suma buvo įspūdinga, tačiau yra nemažai kūrinių, kurie parduodami už 50, 100 ar net 200 mln. dolerių. „Pasitikėjimas tikrai sugrįžo“, – sakė jis.

Turtingi investuotojai labiau domisi moderniu šiuolaikiniu menu – daug dėmesio sulaukia Andy Warholo ir Luciano Freudo darbai.

Dauguma pirkėjų yra iš Šiaurės Amerikos arba Europos, tačiau randasi vis daugiau turtingų kinų, susidomėjusių vakariečių menu.

„Menas yra kur kas materialesnis nei obligacijos ir akcijos. Jų tu negali nusipirkti ir pakabinti ant sienos. Be to, yra statuso klausimas. Žmonės mėgsta pasirodyti savo draugams“, – aiškino analitikas.

Kitos prabangos prekės, kurios įeina į „Knight Frank“ skaičiuojamą prabangos indeksą, taip pat brangsta. Automobilių kainos pakilo 7 proc., laikrodžių – 5 proc., monetų – 4 proc. Skurdžiausiai atrodo Kinijos porcelianas, kurio vertė per metus krito 7 proc.

Per pastaruosius 10 metų kolekciniai automobiliai pabrango 363 proc., tačiau klasikinių automobilių kaina pastaruoju metu mažėjo. Vyno kainos per dešimtmetį išaugo 200 proc., monetos pabrango 182 proc.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius