„Šiandien yra svarbi diena, nes prasideda antrasis SGD laivo-saugyklos įgyvendinimo etapas – laivo statyba. Tai yra fizinis laivo-saugyklos montavimas, kuris pradėtas nuo laivo korpuso plieno pjovimo darbų. Manau, jog laivo statybos darbai yra tvirtas SGD terminalo projekto įgyvendinimo pamatas, ant kurio po kiek daugiau nei dviejų metų pradės veikti laivas-saugykla. Labai džiugina tai, kad darbai atliekami tiksliai pagal numatytą grafiką, kas skatina toliau tokiu pat sparčiu žingsniu judėti į priekį“, – sakė AB „Klaipėdos nafta“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Laivo-saugyklos statybos darbai prasidėjo nuo plieno lakštų pjovimo darbų. Dažniausiai naudojamas įprastas anglinis plienas dar vadinamasis lengvuoju plienu, tačiau konkrečiose vietose kur yra didžiausios apkrovos laivo konstrukcijai naudojamas didelio stiprumo plienas, kitaip vadinamas specialusis laivų statybos plienas. Vien plieno konstrukcijos sudarys apie 25 000 tonų laivo svorio, kai tuo tarpu visas su įranga laivas svers apie 36 000 tonų.
Plieno pjovimo procesas vykdomas automatiniu būdu, pasitelkiant specialias plazmines plieno pjovimo stakles. Prie šių staklių dirba vienas operatorius ir du pagalbiniai darbuotojai užtikrinantys nenutrūkstamą medžiagų tiekimą. Operatoriui tiekiami plieno lakštai, taip pat gruntas ir dažai. Planuojama, jog plieno pjovimo darbai užtruks iki 2013 kovo mėn.
Vykdant plieno pjovimo darbus bus įgyvendinami ir šie gamybos etapai: surenkamų plieninių rėmų ir konstrukcijų ruošinių gamyba; modulių surinkimas; smėliavimas ir dažymas; vamzdynų ruošinių gamyba ir surinkimas; izoliacijos, šildymo vėdinimo sistemos ir interjero įrengimas; SGD talpyklų sistemų montavimas bei elektros automatikos įrengimas.