Esą pirkėjai nebegaili pinigų geram televizoriui, kompiuteriui ar fotoaparatui. Smarkiai padaugėjo ir perkančiųjų išsimokėtinai, pranešė LTV „Panorama“.
„Lyginant su pernai 10 mėnesių, tai augimas šiuo metu yra 3–5 proc. Nors pirmi keturi mėnesiai tikrai buvo labai prasti, iki metų galo planuojame apie 10 proc. pačios rinkos ir mūsų dalies didėjimą“, – teigė „Topo centro“ komercijos direktorius Andrius Čekanavičius.
„Paskutinius 9 mėnesius apyvarta “Elektromarkt„ išaugo apie 10 proc. Taip pat išaugo lizingo pardavimai. Mes tikimės, kad Kalėdos bus kaip Kalėdos. Daugiausiai išaugo televizorių, ypač LED technologijos pardavimai, taip pat matosi kompiuterinės įrangos augimas“, – sakė „Elektromarkt“ valdančios bendrovės valdybos narys Ruslanas Kovaliovas.
Tačiau kai kurie nespecializuotų, didžiųjų prekybos tinklų atstovai sako svarbių priežasčių džiūgauti kol kas nematantys. Bent jau juose stambesnės technikos ir toliau parduodama mažiau.
„Pagal prekių grupes, smuklesnės buitinės technikos, mažiau kainuojančių prekių pardavimai vis tik kažkiek atsigauna. Tuo tarpu stambiosios technikos, kurios asortimentas nėra didelis, bet ja prekiaujame – šaldytuvų, skalbyklių – pardavimai, palyginti su pernai, sumenkę apie 60 proc., įvairių rūšių televizorių pardavimai sumenkę apie 55 proc.“, – sakė „Maximos“ atstovė Renata Saulytė.
Kai kurių prekybininkų teigimu, išsimokėtinai buitinę ar kitą techniką perka apie penktadalis pirkėjų. Tačiau tokių pirkėjų šiemet, palyginti su pernai, kai kuriais mėnesiais padaugėjo net 70 procentų.
„Stebime, kad vis dėlto perkamos prekės yra šiek tiek pigesnės. Jei prieš tą vadinamą sunkmečio laikotarpį vieno pirkinio kainos vidurkis buvo 1,5 tūkst. litų, tai šįmet ir jau pernai buvo truputėlį mažesnis – 1,3 tūkst. litų“, – skaičiavo banko lizingo generalinis direktorius Mindaugas Valančius.