Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Prekybos centrai vis labiau primena poilsio oazes

Naujas prekybos centras „Panorama“ miestiečius vilios erdvumu ir patogumu.
J.Kalinsko nuotr. / Prekybos centro įrengimo darbai
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Nors pastaruoju metu pasaulyje nuolat kalbama apie ekonomikos krizę, žmonių prekybos centruose gausu. Ar tai tik dėl šventinių išpardavimų? O gal prekybos centrai traukia ne tik kaip parduotuvės?

Žinoma, svarbiausia prekybos centrų funkcija – komercija, tačiau gudrūs savininkai ima suvokti, kad pirkėjai į juos užsuka ne vien apsipirkti. Pasirodo, žmonės į šiuos įspūdingus pastatus atvažiuoja pasigrožėti neįprastomis architektūros idėjomis. Žinoma, žmonės jau tokie – kad užsukę į parduotuvę tik apsižiūrėti, neretai vis tiek ką nors nusiperka, rašo News.World-Estate.com.

Pasaulyje vis svarbesnis estetinis prekybos centrų apipavidalinimas – užsukite, pasigrožėkite ir nusipirkite. Parduotuves vis dažniau kuria garsūs architektai – dar neseniai į tokius projektus žiūrėję skeptiškai, jie atrado naują sritį architektūros paminklams kurti. Ir, žinoma, užsidirbti pinigų krizės sąlygomis, kai gyvenamųjų namų statyba apmirė visame pasaulyje.

Šiuolaikiniai prekybos centrai konkuruoja ne tik kainomis, bet ir dizainu. Anksčiau jie priminė vienodas batų dėžutes, kurios skyrėsi nebent dydžiu, o dabar vyrauja tendencija investuoti į pastato architektūrą ir originalumą. Tai lėmė besivystanti prekyba ir prekybininkų noras investuoti į ženklo įvaizdžio kūrimą. Dėl šių priežasčių pardavimo srityje itin svarbus tapo kūrybiškumas.

Šiuolaikiniai prekybos centrai konkuruoja ne tik kainomis, bet ir dizainu.

Architektūriniu požiūriu prekybos centrai ilgai buvo statomi kaip gamyklos ar sandėliai. Svarbiausia – kad tilptų kuo daugiau prekių ir kuo daugiau pirkėjų. Tuo tarpu šiuolaikiniai panašesni į mažus miestus, kuriuose yra gatvių tinklas, aikščių, fontanų, suoliukų, medžių. Itin pamėgtos stiklinės konstrukcijos, todėl prekybos centrai apšviečiami natūralia šviesa.

Naujoji prekybos centrų koncepcija primena poilsio zonas. Svarbiausia tampa patogiai pasivaikščioti, maloniai leisti laiką ne tik parduotuvėse, bet ir restoranuose, kavinukėse, pramogų zonose ar tiesiog koridoriuje ant suoliuko po palme.

Tačiau nereikia pamiršti, kad klientas viliojamas užsukti į parduotuves. Specialistų vertinimu, gerai suprojektuotame prekybos centre būtinai turi būti orientyrų pirkėjams. Panašiai kaip gatvėje – žmogus neturi pasimesti sraute ir rasti norimą vietą, nes svarbiausia – patogumas.

Nereikia pamiršti, kad vienu metu toje erdvėje bus tūkstančiai perkančių, užkandžiaujančių ar šiaip vaikštinėjančių žmonių ir jie visi turi gerai ir patogiai jaustis. Taip pat reikia atsižvelgti į žmones su mažais vaikais ir vežimėliais bei į žmones su negalia.

Parduotuvių išplanavimas turi turėti tam tikrą logiką, kad būtų lengviau jas rasti. Pavyzdžiui, šalia gali būti tam tikrą asortimentą siūlančios parduotuvės (pvz., vaikų prekės ar kosmetika) arba vienos šalies įmonės (pvz., italų firmos).

Specialistų manymu, ateityje komerciniai centrai dar labiau primins poilsio parkus, skirtus ne tik apsipirkti, bet ir smagiai pasivaikščioti. Formos turėtų būti grynos ir paprastos, turėtų nelikti ryškių mirkčiojančių iškabų. Paradoksalu, bet miesto užgožti gamtos kampeliai atgis prekybos centruose, o poilsio ir ramybės pasiilgę žmonės viso to ieškos šurmuliuojančiame prekybos centre.

Komentarai
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką