-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rekordinės investicijos uoste – 130 mln. Lt

Klaipėdos uoste verda kanalo tobulinimo darbai, o netrukus bus imtasi jo gilinimo. Uostui tai istorinis laikotarpis – gylis po metų pasieks 14,5 metro. Tačiau ambicijos dar didesnės ir sustoti neketinama, jau balandį bus paskelbtas konkursas, kurio laimėtojas tirs, ar įmanoma uostą pagilinti iki 16 ar net daugiau metrų.
Į Klaipėdos uostą penktadienį įplaukė rekordinio dydžio laivas.
Į Klaipėdos uostą jau gali įplaukti ir štai tokie dideli, 294 metrų, laivai. / Uosto direkcijos nuotr.

Jau šį mėnesį uosto kanalo tobulinimo darbai bus užbaigti. Šiuo metu danų kompanija jau yra iškasusi apie 350 tūkst. kub. metrų grunto, jis pašalintas iš tų vietų, kurios trukdė saugiai laivybai. Planuojama, kad iš viso bus iškasta 460 tūkst. tonų.

Jau balandį bus pradėta įgyvendinti brangiausia uosto istorijoje sutartis. Jos vertė – 130 mln. Lt, iš jų – 84 mln. Lt skyrė Europos Sąjunga. Už šias lėšas olandų kompanija gilins uostą  nuo 13 iki 14, 5 metro.

Anot uosto vadovo Eugenijaus Gentvilo, Nyderlandų bendrovė Klaipėdoje jau mobilizavo techniką. Aptikus gedimų, jie buvo šalinami.

„Buvo pranešę, jog galės dirbti kovo pradžioje, vėliau nukėlė į balandžio 1 dieną, o dabar jau į balandžio 24, bet mes tam nebepritarėme ir pasakėme, jog darbai turi būti pradėti balandžio pradžioje. Mes nesutinkame, kad būtų atidėliojami geri orai. Kita vertus, negaliu garantuoti, jog kompanija neturi kitų problemų“, – pasakojo E. Gentvilas.

Gilinimo darbus bendrovė turi atlikti per metus, tačiau veikiausiai su tokia galinga technika tai bus padaryta sparčiau. Nyderlandų bendrovė „Van Oord Dredging and Marine Contractors“ yra viena stipriausių savo srities bendrovių pasaulyje.

Išaugs krova

Pasakyti, kad uoste galėtų vykti dar didesni darbai, jau negalėčiau, - džiaugėsi A.Kuzmarskis.

Uostą išgilinus iki 14,5 metro padidėtų jo konkurencingumas ir pajėgumai. Į uostą galėtų įplaukti didesni laivai. Manoma, kad krova per keletą metų galėtų išaugti iki 50 mln. tonų per metus. Pernai krova siekė kiek daugiau kaip 36 mln. tonų.

Uostas turi ir didesnių ambicijų. Jau balandį bus skelbiamas konkursas, o laimėjusi bendrovė atliks galimybių studiją ir aiškinsis, ar įmanoma uostą pagilinti iki 16 – 16,5 metro. Ateityje tai leistų uoste perkrauti dar daugiau krovinių.

Pasak Jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidento Aloyzo Kuzmarskio, tai be galo džiugi žinia Klaipėdos uostui. „Kalbama apie 16-16,5 metro. Tai istorinis laikotarpis. Pasakyti, kad uoste galėtų vykti dar didesni darbai jau negalėčiau. Tai padidins uosto konkurencingumą, galėsime priimti „Baltmax“ tipo laivus“, – džiaugėsi A. Kuzmarkis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius