Jau šį mėnesį uosto kanalo tobulinimo darbai bus užbaigti. Šiuo metu danų kompanija jau yra iškasusi apie 350 tūkst. kub. metrų grunto, jis pašalintas iš tų vietų, kurios trukdė saugiai laivybai. Planuojama, kad iš viso bus iškasta 460 tūkst. tonų.
Jau balandį bus pradėta įgyvendinti brangiausia uosto istorijoje sutartis. Jos vertė – 130 mln. Lt, iš jų – 84 mln. Lt skyrė Europos Sąjunga. Už šias lėšas olandų kompanija gilins uostą nuo 13 iki 14, 5 metro.
Anot uosto vadovo Eugenijaus Gentvilo, Nyderlandų bendrovė Klaipėdoje jau mobilizavo techniką. Aptikus gedimų, jie buvo šalinami.
„Buvo pranešę, jog galės dirbti kovo pradžioje, vėliau nukėlė į balandžio 1 dieną, o dabar jau į balandžio 24, bet mes tam nebepritarėme ir pasakėme, jog darbai turi būti pradėti balandžio pradžioje. Mes nesutinkame, kad būtų atidėliojami geri orai. Kita vertus, negaliu garantuoti, jog kompanija neturi kitų problemų“, – pasakojo E. Gentvilas.
Gilinimo darbus bendrovė turi atlikti per metus, tačiau veikiausiai su tokia galinga technika tai bus padaryta sparčiau. Nyderlandų bendrovė „Van Oord Dredging and Marine Contractors“ yra viena stipriausių savo srities bendrovių pasaulyje.
Išaugs krova
Pasakyti, kad uoste galėtų vykti dar didesni darbai, jau negalėčiau, - džiaugėsi A.Kuzmarskis.
Uostą išgilinus iki 14,5 metro padidėtų jo konkurencingumas ir pajėgumai. Į uostą galėtų įplaukti didesni laivai. Manoma, kad krova per keletą metų galėtų išaugti iki 50 mln. tonų per metus. Pernai krova siekė kiek daugiau kaip 36 mln. tonų.
Uostas turi ir didesnių ambicijų. Jau balandį bus skelbiamas konkursas, o laimėjusi bendrovė atliks galimybių studiją ir aiškinsis, ar įmanoma uostą pagilinti iki 16 – 16,5 metro. Ateityje tai leistų uoste perkrauti dar daugiau krovinių.
Pasak Jūrų krovinių kompanijos „Bega“ generalinio direktoriaus ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidento Aloyzo Kuzmarskio, tai be galo džiugi žinia Klaipėdos uostui. „Kalbama apie 16-16,5 metro. Tai istorinis laikotarpis. Pasakyti, kad uoste galėtų vykti dar didesni darbai jau negalėčiau. Tai padidins uosto konkurencingumą, galėsime priimti „Baltmax“ tipo laivus“, – džiaugėsi A. Kuzmarkis.