Laisvas žodis nereiškia palaidas.  Prenumeratai iki - 60%
Išbandyti

Rimantas Vaitkus: 7–10 centų už kilovatvalandę – ambicingas, bet realus tikslas

Visagino atominės elektrinės (VAE) direktorius Rimantas Vaitkus ambicingu, tačiau realiu vadina keliamą tikslą, kad planuojamos statyti VAE gaminamos elektros energijos savikaina būtų 7–10 centų už kilovatvalandę. Šią kainą esą sudarys kintamosios elektrinės darbo sąnaudos.
Visagino atominės elektrinės generalinis direktorius Rimantas Vaitkus
Visagino atominės elektrinės generalinis direktorius Rimantas Vaitkus / BFL nuotr.

„Jas (sąnaudas. – red.) sudaro darbo užmokestis, apskritai visos elektrinės išlaikymas, kuro dedamoji, elektrinės uždarymo dedamoji. (...) Tai yra realūs skaičiai. Atominių elektrinių kintamosios sąnaudos iš esmės yra mažiausios tarp visų energetikos rūšių“, – „Žinių radijo“ laidoje „Aktualusis interviu“ teigė R. Vaitkus.

Pasak jo, VAE gaminamos elektros savikaina turėtų būti gerokai mažesnė už Elektrėnuose pradėsiančios veikti Lietuvos elektrinės 9 bloko gaminamos elektros savikainą.

„Jeigu palyginsime paprastai, mūsų naujosios Elektrėnų 9 bloko elektrinės savikaina su šiandienos dujų kainomis būtų apie 28 centus. Taigi irgi be kapitalo sąnaudų. Jeigu dar pridėtume kapitalo sąnaudas, kiek kainavo pastatyti šitą elektrinę, matytume, kad jau dabar kainos tris kartus skiriasi, o juk dar neaišku, kiek dujų kainos kils. Tuo metu branduolinio kuro kainai pasikeitus dvigubai, įtaka šiam skaičiui, t. y. 7–10 centų, būtų apie 10 proc., t. y. ne esminis pokytis“, – tikino VAE vadovas.

Jo teigimu, statant VAE, Lietuvos keliais bus gabenamas apie 1 tūkst. tonų sveriantis reaktoriaus korpusas, kiti elektrinės statybai reikalingi stambiagabaričiai kroviniai, todėl vėliau šis maršrutas esą galėtų tapti strateginiu ir paskatinti viso regiono plėtrą.

„Krovinius veža didžiulės platformos, su keliais labai galingais vilkikais ir su daugeliu ratų. Toks didžiulis laivas su daugeliu ratų ant žemės važiuoja. Kelią reikės išplatinti. Tai bus viena iš strateginių mūsų transportavimo kelio dalių. Mes neturime strateginio kelio Rytai–Vakarai, todėl aš manau, kad per tris mūsų didžiuosius miestus nuo Klaipėdos uosto per Šiaulius ir Panevėžį iki Visagino einantis kelias galėtų paskatinti ir regioninę plėtrą, žinant, kad ten bus galima statyti ir kitokio tipo objektus, negu dabar turime. Nuo kelio tiek į pietus, tiek į vakarus yra Mažeikiai, Jonava, Kėdainiai ir t. t., tad galimybės atsiveria didesnės. (...) Kada galvojam apie išlaidas, jos visada atrodo didelės, bet kada galvoji apie tai, kokių papildomų naudų projektas atneš tiek biudžetui, tiek darbo jėgai, papildomai reikalingai, tiek kitiems verslams, aš turiu galvoje, tiek statybos metu, tiek paskui eksploatuojant elektrinę, (išlaidos atsiperka. – red.)“, – sakė R. Vaitkus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Dantų balinimas: kaip pasiekti greitų ir efektyvių rezultatų?
Reklama
Benediktas Vanagas: stipriai išprakaitavus geriant vien vandenį kenčia kūno produktyvumas – trūksta energijos, sunku susikoncentruoti, darai klaidas
Reklama
Nauja automatika ir robotai leis „VLI Timber“ auginti gamybą daugiau kaip 40 proc.
Reklama
Mitai stabdo pasiryžti? Specialistė paneigė pagrindinius investavimo mitus
Užsisakykite 15min naujienlaiškius