-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Rinkodaros ekspertas: pirma įmonės vidus, tuomet – pardavimai

Siekdami sėkmės ir naudos verslai paprastai nesikuklina pasitelkti rinkodarą ir įtikinti pirkėjus pirkti net tada, kai jie to nenori. Tačiau, pasak į „Login“ festivalį birželį atvykstančio rinkodaros eksperto Girto Polio, dabar pagrindinis verslo taikinys yra ne tik klientas, bet ir darbuotojas. Virtualiojo mentorių tinklo „Intercells“ tarptautinio verslo vadovas pabrėžia, kad neatsigręžus į darbuotoją bet kurio verslo laukia pražūtis, ir pasakoja apie naujausias rinkodaros tendencijas.
Marketingo ekspertas Girtas Polis
Rinkodaros ekspertas Girtas Polis / Asmeninio archyvo nuotr.

– Ar tikrai verslas yra pasiryžęs padaryti bet ką, kad tik žmonės pirktų?

– Dauguma žmonių yra prastos nuomonės apie rinkodarą dėl jos dviejų pagrindinių tikslų: kurti progas verslui ir įtikinti žmogų pirkti. Kadangi dėmesį šiais laikais išlaikome vis trumpiau, norėdamas mus pasiekti, verslas tampa vis garsesnis, vis ryškesnis ir labiau išsišokantis. Taip susiformuoja negatyvus visuomenės nusistatymas prieš rinkodarą. Tačiau nemanau, jog dauguma verslų daro viską, kad tik priverstų žmones pirkti – tokie bandymai labai brangiai kainuoja ir dažnai gali lemti verslo žlugimą.

Geras to pavyzdys – pasaulį sužavėjusi ir nuvylusi, kraujo tyrimų startuolį „Theranos“ įkūrusi Elizabeth Holmes. Jauniausia pasaulio milijardiere tapusi kompanijos įkūrėja slėpė, kad jos įmonės kuriama technologija yra netiksli ir neveikia taip, kaip žadėta. Išaiškėjus tiesai E.Holmes aiškinasi JAV teismuose ir bando išvengti ilgų metų kalėjime.

– Kokios ribos, siekdamas tikslų, verslas neturėtų peržengti?

– Dabar galima rasti straipsnių ir tyrimų apie tai, kad mokslininkai bando žmogaus smegenyse atrasti „pirkimo mygtuką“. Tai nėra gera idėja, nes tokie veiksmai neigiamai veiktų tiek ekonomiką, tiek žmonių pažangą. Taigi, mano nuomone, žmogaus fizinio veiksmo keitimas ir yra ta riba, kurios verslas neturėtų peržengti, siekdamas didinti savo pelną.

Organizatorių nuotr./Rinkodaros ekspertas Girtas Polis
Organizatorių nuotr./Rinkodaros ekspertas Girtas Polis

– Naujausios technologijos leidžia vis daugiau sužinoti apie žmonių elgesį. Į kokius svarbiausius rinkodaros klausimus jos padeda atsakyti?

– Rinkodaroje svarbiausias aspektas yra ne technologijos ir net ne madingi žmonių elgesį aiškinantys genetinių ir neurologinių tyrimų rezultatai. Esminė tendencija – formuoti stiprią komandą ir turėti planą, kaip ji galėtų tobulėti. Technologijos ir nauji tyrimai mums padeda suprasti žmones, su kuriais dirbame, ir tuomet galime sukurti sveiką ir augti padedančią aplinką. Tai vienintelis būdas eiti į priekį ir užtikrinti progresą. Kiekvienas verslas turi suprasti, kad jei nekurs savęs iš vidaus, t. y. nepradės nuo personalo arba komandos, – bus pasmerktas.

Jeigu su verslu ar prekės ženklu dirbančios komandos niekas nejungs, toks prekės ženklas iškils trumpam ir žlugs. Tai gerai iliustruoja startuoliai vienaragiai.

– Kodėl darbuotojas arba komandos narys tapo toks svarbus verslo sėkmei?

– Šiais laikais, kai verslui nebelieka beveik jokių fizinių sienų ir intelektualinio darbo reikšmė nuolat auga, svarbiausia yra užtikrinti bendradarbiavimą. Juk verslą galima vykdyti gyvenant Vilniuje, tuo pat metu tariantis dėl kontrakto su Pekinu ir skambinant į Niujorką. Svarbu gebėti megzti ryšius su skirtingais žmonėmis ir sukurti kultūrą ar vertybes, kurios juos jungtų. Jeigu su verslu ar prekės ženklu dirbančios komandos niekas nejungs, toks prekės ženklas iškils trumpam ir žlugs. Tai gerai iliustruoja startuoliai vienaragiai: jie greit iškyla, savo viršūnėje parduoda produktą ir išnyksta.

– Ar jau turite šių metų gerosios rinkodaros strategijos praktikos pavyzdį?

– Mano nuomone, visiškas hitas yra rūpestis komanda ir jos nariais. Kai informacijos srautas yra aktyvus 24/7, informacija apie prastą įmonės elgesį su darbuotojais sklinda itin greitai. Daugelis didžiųjų kompanijų turi nemalonios tokių informacinių krizių patirties. O gerieji pavyzdžiai yra „Virgin“ ir net „Google“ bendrovės.

Pastaroji prieš maždaug trejus metus pradėjo asmeninio tobulėjimo planų kūrimą – tai reiškia, kad naujoviškais darbo metodais ar veiklos kryptimis susidomėjusios komandos gavo galimybę ne tik atlikti įprastas užduotis, bet ir darbo metu dalį laiko skirti tobulėjimą garantuojančiai veiklai. Taip kompanija gali išlaikyti vertingus darbuotojus ir suteikti jiems norimas galimybes. Toks rūpinimasis darbuotoju turi būti kiekvienos bendrovės pirmasis tikslas, o tada visi kiti klausimai stos į savo vietas.

Birželio 6–7 dienomis vyksiantis technologijų ir inovacijų festivalis LOGIN 2019, kurio pagrindinis partneris SEB bankas, šiais metais sugrįžta į „Litexpo“ erdves. Daugiau informacijos rasite čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Užsisakykite 15min naujienlaiškius