Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Rinkodaros specialistai smerkia alkoholinio kokteilio „Savižudybė“ reklamą

Alkoholinio kokteilio „Savižudybė“ reklama
Nuotrauka iš „Facebook“ / Alkoholinio kokteilio „Savižudybė“ reklama
Šaltinis: 15min
0
A A

Internete pasklido alkoholinio gėrimo reklama, vaizduojanti jauną moterį, ketinančią šokti nuo stogo. Kokteilio pavadinimas „Savižudybė“ nepalieka vietos interpretacijoms – Vilniaus centre įsikūręs baras iš tiesų lankytojams siūlo paragauti gėrimo, kuris tiesiogiai asocijuojasi su lietuviams itin skaudžia tema.

Anot Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA), ši reklama ne tik pažeidžia reklamos etikos kodeksą, bet ir yra kritiškai vertinama rinkodaros specialistų.

„Šalyje, kuri pasaulyje pirmauja pagal savižudybių skaičių, kiekvienas bendruomenės narys turėtų būti sąmoningas ir jausti atsakomybę už jį supančią aplinką. O akivaizdžiai demonstruoti savižudybės procesą – mažų mažiausiai neatsakinga“, – teigia LiMA ekspertų grupės narys Rytis Buračas. 

Specialisto nuomone, tokia neapgalvota reklama ne tik kenkia pačios įmonės įvaizdžiui, bet ir menkina visą socialinės kampanijos prieš savižudybes įdirbį. Tai vienas iš tų pavyzdžių, kai neatsakingai peržengiamos moralinės ribos ir tokia reklama negali būti niekaip pateisinama ir toleruojama: „Griežtai nepritariame reklamoms, kurios propaguoja smurtą, agresiją ar mirtį.“

Pasak LiMA, joks reklaminis sprendimas negali nusižengti įstatymams, o alkoholinio kokteilio „Savižudybė“ reklama pažeidžia kai kuriuos esminius nurodymus. Lietuvos reklamos etikos kodekse rašoma, jog negali būti teiginių ar vaizdų, skatinančių sveikatai kenksmingą elgesį, nesaugią veiklą. Taip pat reklama neturi pažeisti visuomenėje vyraujančių padorumo normų, neturi kelti baimės ar panikos be rimtos priežasties. 

Lietuvos marketingo asociacija ragina bendrovę skubiai pašalinti kokteilį ir jo reklamą. 

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką