Pašto paslaugos rinkos pajamos augo 16,3 proc. arba 24 mln. eurų, elektroninių ryšių – 1,9 proc. arba 12,7 mln. eurų.
„Tokia skirtinga elektroninių ryšių ir pašto paslaugos rinkų augimo dinamika lėmė, kad pagal bendras ryšių sektoriaus pajamas pašto paslaugos pajamų dalis kasmet didėja ir 2018 metais ji siekė 19,8 proc. (2017 metais – 17,8 proc.)“, – teigiama RRT pranešime.
2018 metais iš visų ryšių sektoriaus pajamų labiausiai augo paslaugų teikėjų pajamos, gautos už mažmenines interneto prieigos paslaugas, teikiamas naudojant judriojo ryšio technologijas. Šių pajamų augimas buvo didžiausias, palyginti su ankstesniais laikotarpiais, ir siekė 159 mln. eurų – 31,8 proc. daugiau negu 2017 metais.
Pagal pajamas, gautas už mažmenines interneto prieigos paslaugas, teikiamas naudojant judriojo ryšio technologijas, 2018 metais „Tele2“ užėmė 37,1 proc. rinkos, „Telia Lietuva“ – 29,9 proc. rinkos, „Bitė Lietuva“ – 28,2 proc. rinkos, Lietuvos radijo ir televizijos centras – 4 proc. rinkos.
RRT teigimu, vienas svarbiausių veiksnių, lemiančių pašto paslaugos rinkos pajamų augimą, yra pašto siuntinių kiekio ir pajamų, gautų už jų siuntimą, didėjimas.
Pernai už pašto siuntinių paslaugas gauta 95,9 mln. eurų pajamų – 15,5 proc. daugiau nei 2017 metais. RRT teigimu, toks augimas tiesiogiai susijęs su prekybos internetu populiarumu, kuris didina pašto siuntinių paslaugos paklausą.
Pagal pajamas, gautas už pašto siuntinius, didžiausias rinkos dalis pasidalijo „DPD Lietuva“ – 27,4 proc., „Venipak Lietuva“ – 16,3 proc., „DHL Lietuva“ – 9,6 procento.