„Ko gero lengviausia tiksliai įvardinti turimą pinigų sumą yra kartą per mėnesį – gavus atlyginimą. Tačiau vos tik prasideda išlaidos, jausti savo finansinį pulsą tampa sudėtingiau. Tai galioja ir gryniesiems, ir elektroniniams pinigams. Apklausos rodo, kad dalis žmonių vis dar vengia atsiskaitinėti kortele, nes nežino, kiek tiksliai pinigų joje yra, ir baiminasi pritrūkti lėšų pirkiniui. Abejonių kartais gali kilti net tiems, kuriems kortelė yra pagrindinis atsiskaitymo įrankis, nes dalis žmonių turi kelias sąskaitas ir į kortelę perveda tam tikrą sumą planuotoms išlaidoms.“ – teigia „Swedbank“ Klientų aptarnavimo departamento direktorė Loreta Lapinskaitė.
Banko duomenimis, populiariausi būdai pasitikrinti sąskaitos likutį yra elektroninė bankininkystė, bankomatas arba automatinis likučio pranešimas paskambinus banko telefonu. Per dieną „Swedbank“ bankomatuose turimą pinigų sumą žmonės pasitikrina beveik 100 tūkst. kartų. Banko telefonu per mėnesį vidutiniškai sulaukiama apie 60 tūkst. skambučių dėl sąskaitos likučio. L. Lapinskaitės teigimu, bankomatus paprastai renkasi žmonės, kurie kortelę dažniau naudoja pinigų gryninimui, o dažnai atsiskaitantiems svarbu visada žinoti, kiek pinigų yra sąskaitoje.
Liepos pradžioje „Swedbank“ pristatė naują išmaniosios programėlės funkciją „Greitasis likutis“, kuri leidžia naudojantis išmaniuoju telefonu akimirksniu sužinoti, kiek pinigų yra sąskaitoje. Įsijungus programėlę ir papurčius telefoną, sąskaitos likutis iškart parodomas telefono ekrane, todėl naujoji funkcija ypač patogi atsiskaitinėjantiems kortele ir norintiems kontroliuoti savo išlaidas.
„Tyrimas parodė, kad beveik pusei (46 proc.) kortele atsiskaitinėjančių gyventojų bent kartą yra tekę susidurti su situacija, kuomet pirkiniui nepakanka kortelėje turimų lėšų. Naudojantis išmaniąja programėle sąskaitos likutį galima pasitikrinti tiesiog stovint eilėje parduotuvėje. O jeigu pinigų nepakanka ir žmogus turi kelias sąskaitas, programėle taip pat galima akimirksniu pervesti pinigų į kortelę. Tiesa, pervedimams reikia suvesti prisijungimo duomenis, o štai „Greitasis likutis“ veikia ir neprisijungus prie elektroninės bankininkystės,“ – komentuoja L. Lapinskaite.
Naujoji funkcija pirmiausiai buvo pristatyta Švedijoje, kur susilaukė didelio populiarumo. Bankas prognozuoja, kad šis asmeninių finansų valdymo įrankis turėtų susilaukti klientų dėmesio ir Lietuvoje, kur vis daugiau gyventojų grynuosius iškeičia į mokėjimo kortelę, o paprastus mobiliuosius telefonus – į išmaniuosius. Vos per kelias savaites programėlės naudotojai savo telefonus jau pakratė daugiau nei 30 tūkst. kartų. Vidutiniškai vienas naudotojas šia funkcija pasinaudojo 7 kartus, t.y. statistikai sąskaitos likutį tikino kas antrą dieną.
Šiuo metu „Swedbank“ programėlė veikia telefonuose su „Android“ arba „iOS“ operacinėmis sistemomis. „Greitąjį likutį“ mobiliosios bankininkystės vartotojai gali išbandyti atnaujinę banko programėlę, o jos dar neturintys šiuo įrankiu galės naudotis nemokamai atsisiuntę naujausią programėlės versiją iš interneto parduotuvių „Google play“ ir „AppStore“.
Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko 2013 m. gegužės mėnesį.