Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

„Swedbank“ klientas: neužpildžiau deklaracijos, bankas blokavo sąskaitas

Internetinė bankininkystė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr. / Swedbank kortelė
Šaltinis: 15min
20
A A

Banke „Swedbank“ kelias sąskaitas turintis 15min skaitytojas papasakojo atsidūręs nepavydėtinoje padėtyje – prieš kelias dienas mėgindamas nusipirkti kelionės bilietus sužinojo, kad jo sąskaitos yra užblokuotos dėl to, kad jis neužpildė deklaracijos, apie kurią jis teigia nieko nežinojęs. Banko atstovai 15min paaiškino, kad tai ne banko iniciatyva – rinkti duomenis apie klientus įpareigoja įstatymai, nepateikiančiųjų sąskaitas galima blokuoti.

Atskleisti tapatybės nenorėjęs 15min skaitytojas pasakojo prieš keletą dienų labai nustebęs, kad niekaip nepavyksta nusipirkti lėktuvo bilietų.

Nesupratęs, kas nutiko, vaikinas nuėjo prie bankomato ir pamėgino pasiimti grynųjų, tačiau ir to padaryti nepavyko.

„Bandžiau prie vieno bankomato, prie kito. Tada greta buvusių žmonių paprašiau pažiūrėti, ar bankomatas veikia, jų kortelė buvo aptarnaujama, o mano ne“, – pasakojo jis.

Jie turėjo mano emeilą, telefoną, tačiau jokių įspėjimų tiesiog nebuvo.

Susisiekęs su banku jis sužinojo, kad jo sąskaita yra užblokuota, nes jis nepateikė deklaracijos. Jaunas vyras dar labiau nustebo, nes apie jokią deklaraciją jis nebuvo girdėjęs.

„Pasirodo, interneto banke prie pranešimų, kurių niekas neskaito, buvo raginimas užpildyti kažkokią deklaraciją. Jie turėjo mano emeilą, telefoną, tačiau jokių įspėjimų tiesiog nebuvo. O jei būčiau užsienyje? Sėdėčiau ten be cento? Taip daryti negalima. Manau, kad tokių žmonių kaip aš turėtų būti tūkstančiai, nes tuos pranešimus sunku pamatyti laiku“, – piktinosi jis.

15min skaitytojas galiausiai deklaraciją užpildė, jo sąskaita buvo atblokuota. Tiesa, jį nustebino klausimas, ar tarp jo artimųjų yra politikų.

Klausia ir apie ryšius su politikais

„Swedbank“ Mažmeninės bankininkystės komunikacijos srities vadovė Karolina Semionovaitė 15min paaiškino, kad pagal teisinius pinigų plovimo ir terorizmo prevencijos srities reikalavimus visi bankai privalo įgyvendinti principą „Pažink savo klientą“.

„Tai reiškia, kad bankas turi žinoti, kas yra klientas ir kokia yra jo įprastinė veikla, ir užtikrinti, kad jo atliekamos operacijos atitinka pateiktą informaciją“, – sakė ji.

Anot atstovės, už reikalavimų nesilaikymą patys bankai gali sulaukti sankcijų, bendradarbiavimą gali nutraukti užsienio finansinės įstaigos.

Anketa skirta atnaujinti duomenis apie kliento pajamų šaltinius bei identifikuoti asmenis, galimai susijusius su politika.

Kiekvienas banko klientas turi užpildyti deklaracija, kurioje pateikiami pagrindiniai duomenys apie jį.

„Anketa skirta atnaujinti duomenis apie kliento pajamų šaltinius bei identifikuoti asmenis, galimai susijusius su politika. Svarbias viešąsias pareigas užimantiems, politikoje dalyvaujantiems ar ryšius su tokiais asmenimis turintiems klientams yra taikomi griežtesni teisiniai reikalavimai, todėl bankai privalo juos identifikuoti“, – pabrėžė „Swedbank“ atstovė.

K.Semionovaitė pabrėžė, kad klientų duomenis „Swedbank“ renka ne savo iniciatyva – tai daryti įpareigoja įstatymai, o prašymas nėra susijęs su įtarimais.

„Nepateiktus duomenų, bankas gali būti priverstas apriboti kliento galimybę naudotis tam tikromis paslaugomis, pavyzdžiui, blokuoti mokėjimo korteles, interneto banką, sąskaitą“, – teigė atstovė.

Informuoja ir elektroniniu paštu, ir telefonu

K.Semionovaitė teigė, kad bankas prašymą atnaujinti duomenis informuoja visais kanalais – interneto banko žinutėmis, elektroniniu paštu, o tuos, kurie pateikę telefono numerį, – ir juo.

„Klientą informuojame keletą kartų ir tik tuo atveju, jei po pakartotinio paraginimo jis nepateikia duomenų, yra laikinai blokuojama sąskaita“, – sakė ji.

Anot banko atstovės, jei klientas duomenų laiku nepateikė ir gavo pranešimą, kad sąskaita yra užblokuota, jam tereikia užpildytą tą pačią anketą internetu: „Užpildžius anketą ir paskambinus banko telefonu, sąskaita yra atblokuojama. Jeigu užpildęs anketą klientas bankui nepaskambina, sąskaita automatiškai atblokuojama kitos darbo dienos rytą. Tad eiti į banko padalinį tikrai nereikia.“

15min skaitytojo skundo K.Semionovaitė negalėjo detaliau pakomentuoti. Ji teigė, kad tokia tema bankas nėra gavęs jokio skundo.

Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką