Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Teismas: Klaipėdos uostas neriboja „Kamineros“ terminalo konkurencijos

Klaipėdos uosto direkcija, atsisakiusi savo lėšomis gilinti krantines ir tiesti geležinkelio atšaką į Klaipėdos tarybos nario Arūno Tumos valdomos „Kamineros“ krovinių terminalą, nepažeidė konkurencijos ir nepiktnaudžiavo dominuojama padėtimi, nutarė teismas.
Pirmadienis prie perkėlos į Kuršių neriją
Pirmadienis prie perkėlos į Kuršių neriją / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Regionų administracinio teismo Vilniaus rūmai sausio 9-ąją atmetė bendrovės skundą, kuriuo ji skundė Konkurencijos tarybos (KT) nutarimą atsisakyti tirti direkcijos veiksmus. Bendrovė siekė įpareigoti tarybą pradėti tyrimą dėl direkcijos veiksmų atitikties Konkurencijos įstatymui.

„Konkurencijos taryba, prieš priimdama nutarimą, ne kartą tikslinosi pareiškėjos nurodytas faktines aplinkybes, pakankamai išsamiai įvertino esamą situaciją rinkoje dėl tyrimo pradėjimo ir padarė pagrįstą išvadą, kad tyrimo pradėjimas neturėtų įtakos veiksmingai konkurencijai“, – pranešime teigia teismas, kurio sprendimą dar galima skųsti.

Pernai liepoą KT atsisakį pradėti tyrimą pagal „Kamineros“ krovinių terminalo prašymą – bendrovė nurodė, kad jos nuomojama teritorija Nemuno gatvėje yra vienintelė uoste be geležinkelio atšakos, o gyliai prie krantinių yra vieni mažiausių, dėl to ji jos finansinė našta didesnė nei geresnes sąlygas turinčių konkurentų. 

Į jos prašymus nutiesti geležinkelį į terminalą bei jo teritorijoje išgilinti krantines įmonei buvo atsakoma, jog ji turės prisiimti visas darbų išlaidas, teigė bendrovė.

Prašyme KT „Kaminera“ teigė, jog vienų uosto žemės nuomininkų naudojama infrastruktūra gerinama, o kitų – ne, direkcija taip ją diskriminuoja, be to, pažeidžiamos Konkurencijos įstatymo nuostatos, įpareigojančios užtikrinti sąžiningos konkurencijos laisvę ir draudžia piktnaudžiauti dominuojama padėtimi.

Uosto direkcijos veiksmus tirti atsisakiusi taryba, be kita ko, konstatavo, jog terminalo pajamos auga, o tai rodo, jog jis sėkmingai veikia ir konkuruoja rinkoje, o direkcijos sprendimai nedaro įtakos reikšmingai daliai Lietuvoje veikiančių verslų. 

„Nustatytos aplinkybės nėra pakankamos įtarti, kad dėl nustatyto reglamentavimo būtų tiesiogiai apribojamos ūkio subjektų galimybės veikti atitinkamoje rinkoje (...) skundžiami veiksmai iš esmės susiję su pareiškėjo (terminalo – BNS) interesais“, – teigiama KT nutarime. 

Registrų centro duomenimis, „Kamineros“ krovinių terminalas 2022 metais gavo 7,7 mln. eurų pajamų – 4 proc. daugiau nei 2021 metais (7,4 mln. eurų), įmonė uždirbo 281 tūkst. eurų grynojo pelno – 2,5 karto mažiau (691 tūkst. eurų). 

Terminalo akcijas kontroliuoja A. Tuma ir bendrovė „Kamineros grupė“, kurią taip yra valdo A. Tuma ir jo šeimos nariai bei Šveicarijoje registruota įmonė „Seashores Holding“.

A. Tuma yra vienas iš politinio komiteto „Ištikimi Klaipėdai“ steigėjų, su šia politine jėga jis pernai išrinktas į miesto tarybą, o šio komiteto deleguotas Arvydas Vaitkus yra uostamiesčio meras. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius