Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Tiražo auditas – nauda ir skaitytojui, ir reklamos užsakovui

Spauda
Andriaus Ufarto/BFL nuotr. / Spauda
Šaltinis: 15min
0
Skaitysiu vėliau
A A

Lietuvoje daugėja leidinių, audituojančių savo tiražą. Iki šiol tai darė vienetai kompanijų – tarp jų ir laikraštis „15min“. Pradedanti savo leidžiamų dienraščių tiražų auditą paskelbė ir bendrovė „Diena Media News“.

„15min“ – pirmasis leidinys Lietuvoje, nuo 2008 m. audituojantis savo tiražą. Nepriklausomą auditą atlieka bendrovė „Ernst&Young Baltic“. Pernai pavasarį dienraštis „Verslo žinios“ pradėjo audituoti savo leidinį „Mano pinigai“, nuo 2009-ųjų rugsėjo audituojamas žurnalo „Valstybė“ tiražas. Nuo balandžio 6 dienos  tarptautiniai auditoriai „Moore Stephens“ stebės dienraščių „Kauno diena“, „Vilniaus diena“ ir „Klaipėda“ tiražus. Bendrovės „15 minučių“ generalinis direktorius Tomas Balžekas sveikina tokį sprendimą.

„Džiugu, kad ir „Diena Media News“ pradeda eiti skaidrumo link, tikiuosi, mūsų jau pramintu keliu paseks ir daugiau leidėjų. Būtų šaunu, kad iš paskos pasektų ir valstybė, kuri turėtų investuoti į aiškų tiražų audito standartų nustatymą ir kontrolės užtikrinimą“, – sakė bendrovės „15 minučių“ generalinis direktorius Tomas Balžekas. – Mano nuomone, Lietuvos žiniasklaidoje skaidrumo trūksta visose srityse, skaitomumo tyrimuose, tiražų skaičiuose, požiūryje į klientą. Kol klientai nepradės spausti leidėjų ir toliau investuos reklamos pinigus į kanalus, kurie nesivadovauja skaidrumo principais, tol jų reklamos sąnaudos nebus efektyvios ir tol išgyventi galės tie žiniasklaidos kanalai, kurie moka geriau manipuliuoti.“

„Lietuvoje leidinių tiražų auditas kol kas nėra numatytas įstatymų, o tai svarbu ne tik reklamos užsakovams, bet ir skaitytojams. Inicijuodami savo leidinių tiražų auditą, pasisakome už etišką ir skaidrų leidybos verslą“, – sakė „Diena Media News“ generalinis direktorius Robertas Beržinskas. Pasak jo, leidinių tiražų auditas turėtų palengvinti darbą reklamos užsakovams ir reklamos agentūroms.

Reklamos davėjams bus lengviau apsispręsti, ar verta į konkretų leidinį investuoti reklamai skirtus pinigus. Skaitytojai, rinkdamiesi leidinius, kurių tiražas audituojamas, bus tikri, kad skaito atsakingus ir etiškus leidinius.

Iki 2010-ųjų „15min“ tiražo patikrinimo duomenys žiniasklaidos planavimo agentūroms ir „15min“ klientams buvo platinami kiekvienų metų pabaigoje, nuo 2010 m. duomenys bus pateikiami kas ketvirtį.

informacija
15MIN, UAB
Vadovas: Ramūnas Šaučikovas Darbuotojų sk.: 103 2015m . Pajamos: 3 - 5 mln. Eur
Komentarai
Temos Reklama, 15min
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Daugiau straipsnių nėra
Rodyti senesnius straipsnius
Sužinokite daugiau
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką