Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

TNS: lietuvių giros vartojimą lemia įprotis

Vertinant lietuvių lojalumą girai, paaiškėjo, kad dviems trečdaliams vartotojų nesvarbu, kokio gamintojo girą rinktis. Tačiau 79 proc. giros vartotojų linkę pastoviai pirkti vieną prekės ženklą. Labiausiai į giros kategoriją įsitraukę geriantieji girą nors kartą per savaitę ir jaunimas iki 34 metų.
Gira
Gira / 15min.lt skaitytojo Karolio nuotr.
Temos: 1 Tyrimas

Ir nors šie vartotojai domisi giros rinka, kiti arba nauji prekės ženklai jų pasirinkimo nekeičia. Tai parodė specialus rinkos tyrimų kompanijos TNS LT šių metų rugsėjį atliktas giros rinkos tyrimas „States of Mind™“.

„Lietuvos giros rinka išsiskiria tuo, kad prisirišimas prie prekinių ženklų yra aukštas, bet įsitraukimas į šią kategoriją bei pats giros vartojimas yra žemas. Tai galima paaiškinti tuo, jog didžiosios vartotojų dalies prisirišimą lemia įpročiai. Todėl kitiems gamintojams sudėtinga sudominti vartotojus, nes jie nesidairo į kitus prekinius ženklus“, – teigia tyrimų bendrovės TNS LT vyresnioji projektų vadovė Agnė Ambrazevičienė.

Lietuvoje didžiąją dalį giros vartotojų, t. y. 79 proc., sudaro prisirišę vartotojai. Lietuviai yra lojalūs vienam gamintojui ar prekės ženklui, tačiau tik dalis jų skiria dėmesį giros gamintojui ar prekės ženklui. 38 proc. prisirišusių vartotojų sudaro entuziastai, kurie domisi giros rinka ir jos naujovėmis bei sąmoningai pasirenka jiems labiausiai tinkantį gamintoją. Likusieji – pasyvieji, jie yra prisirišę iš įpročio, gamintojais ir prekės ženklais nesidomi. Net 15 proc. giros vartotojų sudaro abejingieji, kuriems nesvarbu, kokį prekės ženklą ar gamintoją pasirinkti. Jie dažnai perka girą, kuriai taikoma nuolaida arba kurią lengva rasti artimiausioje prekybos vietoje. Likusieji 6 proc. vartotojų yra neapsisprendusieji, kuriems patinka daugiau nei vienas gamintojas ar prekės ženklas arba ieškantieji, kuriems labai svarbu, kokį gėrimą gerti, bet jie nepatenkinti turimu pasirinkimu.

TNS LT tyrimo duomenimis, kiek daugiau nei kas ketvirtas, arba 29 proc. proc. apklaustųjų nurodė, kad girą geria kartą per savaitę, likusieji kartą per mėnesį ar rečiau. Daugiausiai girą renkasi 35-55 metų amžiaus vartotojai.

Tyrimas parodė, kad Lietuvoje parduodamų giros prekės ženklų žinomumas nėra aukštas. Giros vartotojai žino ir prisimena tik po keletą prekinių ženklų, kuriuos dažniausiai ir pasirenka.

Vertinant prekės ženklų prognozes rinkoje, apklaustieji nurodė, jog šiuo metu nemato daug ateityje stiprėsiančių giros prekės ženklų. Didžiausią potencialą, pasak vartotojų, turi „Smetoniška“, „Tauro“ ir „Gubernijos“ giros. Blogiausias perspektyvas tyrimo dalyviai žada užsienio gamintojams.

Minėtas vartotojų nuostatų tyrimas atliktas, remiantis „States of Mind™“, rinkos tyrimų bendrovės TNS sprendimu, leidžiančiu tirti, kaip žmonės pasirenka prekės ženklus. Remiantis šiuo metodu, visi vartotojai rinkoje pagal jų nuostatas konkrečių prekės ženklų atžvilgiu suskirstomi į penkis segmentus: entuziastingus vartotojus, pasyviuosius arba vartotojus iš įpročio, neapsisprendusius, ieškančius ir abejingus vartotojus.

Tyrime dalyvavo 500 Lietuvos gyventojų nuo 18  m. amžiaus. „States of Mind™“ tyrimas atliktas internetu 2011 m. šių metų rugsėjo mėnesį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius