Dabar populiaru
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Turizmo departamentas ir draudikai nesutaria dėl nuostolių „Star Holidays“ klientams kompensavimo

Star Holidays
„Star Holidays“
Šaltinis: BNS
0
Skaitysiu vėliau
A A

Kelionių organizatorės „Star Holidays“ klientams padarytų nuostolių kompensavimu besirūpinantis Valstybės turizmo departamentas mano, kad dalį žalos turės atlyginti ir tos draudimo įmonės, kurios anksčiau laidavo už „Star Holidays“.

Su tokiais įpareigojimais draudikai neskuba sutikti, penktadienį informuoja dienraštis „Verslo žinios“.

Apie 1,9 tūkst. klientų į nemalonią padėtį įklampinusi bankrutuojanti „Star Holidays“ turėjo galiojantį draudimo bendrovės „BTA draudimas“ suteiktą kelionės organizatoriaus prievolių įvykdymo laidavimo draudimą, jo suma – 736 tūkst. litų, tačiau užsienyje buvusiems asmenims parskraidinti į Lietuvą buvo išleista maždaug du trečdaliai sumos, skelbė draudikas.

Pats kelionių organizatorius pranešė, kad yra pardavęs neįvykusių kelionių 1,286 tūkst. turistų už 1,7 mln. litų – tad atrodo, kad draudimo sumos likučio, kuris dalijamas proporcingai, pakaks kompensuoti tik nedidelei daliai turistų nuostolių. Tačiau Valstybės turizmo departamentas planuoja, kad kompensacijos bus didesnės.

Valstybės turizmo departamento direktoriaus pavaduotojas Juozas Raguckas sako, kad yra draudimo polisų, sudarytų įvairiais laikotarpiais nuo kelionių organizatoriaus veiklos pradžios, juose užfiksuota gerokai didesnė suma – apie 1,8 mln. litų.

Pasak jo, anksčiau „Star Holidays“ draudė tas pats „BTA draudimas“ ir Norvegijos kapitalo ne gyvybės draudimo bendrovė „Gjensidige Baltic“, o šios bendrovės atsako už tuos turistų nuostolius, kurie atsirado neįvykus kelionėms, pirktoms, kai galiojo šių draudikų draudimo sutartys.

Tokią poziciją J.Raguckas argumentuoja Kelionės organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo draudimo taisyklių sąlyga, kad „teisę į draudimo išmoką turi tik kelionės organizatoriaus turistai, sudarę su kelionės organizatoriumi laidavimo draudimo sutarties galiojimo laikotarpiu turizmo paslaugų teikimo sutartį“.

Be to, taisyklės numato, anot J.Ragucko, kad pagal Turizmo departamento raštą-reikalavimą draudimo išmokos mokamos tik už tas prievoles, kurios atsirado iki laidavimo draudimo sutarties galiojimo pabaigos.

Draudimo priežiūros komisijos narys Darius Andriukaitis, vertindamas dar 2003 metų taisykles, pritaria departamento pozicijai ir mano, kad turėtų mokėti ir tas draudikas, kurios sutartis galiojo tuo metu, kai buvo sudaryta kelionių sutartis.

Tačiau tokie Turizmo departamento atstovų vertinimai ir lūkesčiai nustebino „Gjensidige Baltic“ Lietuvos filialo generalinį direktorių Kęstutį Motiejūną. „Mūsų draudimo poliso galiojimas yra pasibaigęs gerokai prieš tuos visus įmonės „Star Holidays“ veiklos kardinalius pokyčius“, – sako jis.

Tose pačiose taisyklėse nurodoma, kad laidavimo draudimo sutartis pasibaigia, kai baigiasi laidavimo draudimo sutartyje nustatytas draudimo sutarties galiojimo terminas. Be to, draudikai savo riziką vertina ir kainą nustato tam terminui, kurį galios sutartis, o norėdami sumažinti savo riziką taip pat neretai iš organizatorių pareikalauja ir papildomų garantijų: lėšų įšaldymo sąskaitose ar turto įkeitimo. O tokie organizatorių įsipareigojimai nutrūksta, kai baigiasi draudimo sutartis.

„BTA draudimo“ generalinis direktorius Tadeušas Podvorskis svarsto, kad iš dalies žala bus atlyginta visiems turistams, neatsižvelgiant į kelionės pirkimo datą, tačiau taip pat pabrėžia, kad ankstesnio draudimo poliso galiojimas pasibaigęs.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
Komentarai
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką