Lietuvos gyventojai, apklausos duomenimis, besirinkdami finansų įstaigą, atsižvelgia į jos patikimumą (92 proc.), saugumą (88 proc.) ir sąžiningumą (83 proc.). Tyrimo rezultatai taip pat parodė, kad labiau pasitiki ir palankiau bankus vertina moterys bei didmiesčių gyventojai.
Internetinė bankininkystė įvardyta kaip dažniausiai naudojama bankinė paslauga – ja naudojasi 70 proc. apklaustųjų.
„Ketvirtadalis, jungdamiesi prie interneto banko, naudoja banko kodų generatorių. Daugiau nei penktadalis (22 proc. apklaustųjų) naudojasi mobiliąja bankininkyste, maždaug tiek pat skambina banko informacijos telefonu“, – rašoma pranešime.
Kaip parodė apklausos rezultatai, apsilankymai bankų skyriuose vis retesni – juose reguliariai lankosi dešimtadalis respondentų. Neseniai pristatytomis nuotolinėmis konsultacijomis internetu naudojasi 7 proc. apklaustųjų.
Tarp mokėjimo paslaugų pirmauja vietiniai pavedimai (91 proc.) ir debetinės mokėjimo kortelės (85 proc.).
Kaip parodė apklausa, grynųjų pinigų operacijos bankomatuose mūsų šalyje vis dar labai paklausios – jas atlieka 90 proc. apklaustųjų. Tarp rečiau naudojamų bankų paslaugų atsidūrė tarptautiniai pervedimai (14 proc.), investavimo paslaugos (9 proc.), prekyba vertybiniais popieriais (4 proc.).
„Labiausiai vartotojai patenkinti debetinės kortelės, vietinių pavedimų, grynųjų pinigų operacijos bankomate ir kreditinės kortelės paslaugomis. Mažiausias pasitenkinimas išreikštas indėlių paslauga. Tokius rezultatus galima sieti su euro zonoje tebesitęsiančiomis nepatraukliomis palūkanų normomis“, – teigia Lietuvos bankų asociacija, užsakiusi tyrimą.
Reprezentatyvų tyrimą 2017 metų gruodį atliko bendrovė UAB „Spinter tyrimai“. Tyrimo metu apklausti 1014 18–75 metų respondentų.