Dabar populiaru
Sužinokite daugiau
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą

Valdininkai nuo brangių SMS mobiliojo ryšio klientų neapsaugo

SMS žinutės – populiarus bendravimo būdas.
Kęstučio Vanago/BFL nuotr. / SMS žinutės – populiarus bendravimo būdas.
Šaltinis: BNS
0
A A

Apsukrūs užsienio verteivos netrukdomi siurbia pinigus iš mobiliojo ryšio klientų sąskaitų, bet Lietuvoje tokie dalykai nerūpi niekam – nei valdininkams, nei ryšio rinkos prievaizdams tai pačių skęstančiųjų reikalas, penktadienį rašo dienraštis „Lietuvos žinios“.

Neseniai kilus triukšmui dėl tuštinamų žmonių sąskaitų, pats išbandęs skunduose minimos olandų kompanijos "Mundome" brukamas "pramogines paslaugas", mobiliojo ryšio operatorius "Tele2" įsitikino, kad jos yra klaidinančios, ir kol kas vienintelis pranešė, kad savo klientams, nukentėjusiems dėl gautų brangių 1692 numerio siunčiamų žinučių iš užsienio, kompensuos patirtą žalą.

Informacinės visuomenės plėtros komiteto Teisės ir personalo skyriaus vedėjo pavaduotojas Rytis Kalinauskas neslėpė, kad skundų dėl "Mundome Lietuva" buvo jau seniau, maždaug prieš metus. "Problema ta, kad nevisiškai aiškiai būdavo pateikiama informacija prieš užsakant 1692 paslaugą. Tai yra ne Lietuvos bendrovė – sudėtingesnis nagrinėjimo procesas ir priemonių, kokias galime panaudoti, poveikis yra mažesnis, – aiškino jis.

Pasak jo, nukentėję žmonės turėtų kreiptis į Informacinės visuomenės plėtros komitetą – užtenka parašyti laišką elektroniniu paštu ir prasidės skundo nagrinėjimas.

Pasirodo, uždrausti tokiam pramoginių paslaugų teikėjui naudotis mobiliojo ryšio operatoriaus ryšiu komitetas neva bejėgis, nes tai esą "komerciniai susitarimai tarp operatoriaus ir paslaugų teikėjų". Mat elektroninių paslaugų vartotojus neva ginanti tarnyba neturi priemonių savo pareigai atlikti. Nors nuo telefoninių sukčių žmonės kenčia ne vienus metus, iki šiol komitetas negali savo iniciatyva blokuoti nei apgaulingų sms siuntėjų, nei sukčiaujančių interneto svetainių.

"Nėra teisiškai nustatyta aiški tvarka dėl tokių atvejų ir kokiu atveju būtų galima tai daryti. Reikia procedūros, per kurią būtų galima įvertinti, kada galima blokuoti paslaugų teikimą. Tas pats yra dėl interneto svetainių blokavimo. Pavyzdžiui, negalima dėl vienos žinutės užblokuoti visos svetainės", – aiškino pareigūnas ir teigė, kad komitetas neva buvo parengęs teisinius susitarimus su operatoriais dėl didesnio tarifo paslaugų teikimo, bet vėliau buvo prieita prie išvados, kad susitarimas nėra tinkama forma – tai esą reikia reglamentuoti teisės aktais.

Kodėl jokie pakeitimai tuose teisės aktuose per metus nėra padaryti ir kodėl komitetas nerodo iniciatyvos, R.Kalinauskas atsakyti negalėjo.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.
informacija
TELE2, UAB
Vadovas: Petras Masiulis Darbuotojų sk.: 117 2015m . Pajamos: > 100 mln. Eur
Pažymėkite klaidą tekste, pele prispaudę kairijį pelės klavišą
Pranešti klaidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Temos: 2 Internetas Tele2
Parašykite atsiliepimą apie VERSLO rubriką