Kaip per dešimtmetį Lietuvoje pasikeitė Valentino dienos šventimo tradicijos?
Perka mažiau smulkios atributikos
„Vienas iš pokyčių, matomų pirkėjų įpročiuose artėjant Valentino dienai, – mažesnis dėmesys smulkiai šventės atributikai, tokiai kaip lipdukai su Meilės dienos simbolika, maži dekoro elementai. Dabar pirkėjai dairosi įdomesnių, mylimąją/ąjį tikrai nustebinsiančių, dovanų“, – komentavo prekybos tinklo „Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.
Jos teigimu, atitinkamai, plečiasi ir šių prekių pasiūla – specialiai Valentino dienai skirtų prekių asortimentas apima ir tokias prekių kategorijas, kaip švieži vaisiai ir daržovės, konditerijos prekės.
„Lyginant pirkinių krepšelį prieš kelis metus ir dabar, į jį pirkėjai deda ir brangesnių putojančių gėrimų, sausą, rūšinį vyną“, – teigė R.Keršienė.
Populiariausi – saldainiai
Ieškodami, kuo pradžiuginti antrąją pusę Valentino dienos proga, pirkėjai dažniausiai renkasi įvairius saldumynus, pavyzdžiui, širdies formos saldainių dėžutes, smulkias šokolado plyteles ar saldumynų rinkinius, sako prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė.
„Rimi“ Viešųjų ryšių vadovė teigė, kad šokoladinių saldainių, šokolado plytelių pardavimai vasario 13-ąją ir 14 dieną, lyginant su kitomis dienomis, padidėja apie 3 kartus.
Minėtomis dienomis 5-6 kartus išauga gėlių pardavimai. Gausiausiai perkamos skintos gėlės – rožės, tulpės, narcizai.
Daugiau gėlių nuperkama ir „Iki“ parduotuvėse.
„Meilės dienos savaitę braškių, skintų gėlių (tulpių, rožių) pardavimai išauga kelis kartus, putojančio vyno – maždaug trečdaliu“, – vardijo I.Baltrušaitienė.
Be minėtų prekių, dėl Valentino dienos parduotuvėse padidėja ir konditerijos prekių, putojančio vyno, prezervatyvų pardavimai.
„Pastebime, kad kiekvienais metais pirkėjų šiai dienai paminėti skiriama suma nuosekliai didėja – lyginant 2015 ir 2019 metų duomenis, ji yra išaugusi maždaug ketvirtadaliu“, – teigė I.Baltrušaitienė.
Pastebime, kad kiekvienais metais pirkėjų šiai dienai paminėti skiriama suma nuosekliai didėja, – teigė I.Baltrušaitienė.
Dovanoja įspūdžius ir patirtis
Prieš dešimt metų žmonės mažiau dovanodavo įspūdžius ir patirtis, o šiais laikais tai daug labiau vertinama, nei, tarkime, daiktai, pastebi įmonės „Laisvalaikio dovanos“ projektų vadovė Magdalena Mečkovskytė.
„Mūsų klientai dažnai renkasi savaitgalio poilsį Lietuvos kurortuose, degustacijas ar netradicines vakarienes“, – vardijo ji.
Įmonės „Gera dovana“ komercijos vadovė Laura Paliulienė teigė, kad Valentino dienos proga daugiausiai perkamos pramogos dviems.
„Spa ritualai, masažai poroms, nakvynės. Tai visuomet buvo aktualiausios dovanos, bet dabar matome, kad žmonės savo antrosioms pusėms nori padovanoti ir asmeniškesnę/originalesnę dovaną – ekstremalų pasivažinėjimą superautomobiliais, kvepalų gaminimo pamoką ar šuolį parašiutu“, – komentavo L.Paliulienė.
Dovanos kasmet vis brangesnės
Anot jos, vis populiaresnės tampa prabangios dovanos.
„Krepšelis kasmet auga apie 5–6 proc. Kasmet žmonės renkasi vis brangesnes dovanas, nuo 30 iki kelių šimtų eurų“, – tikino „Gera dovana“ komercijos vadovė.
Krepšelis kasmet auga apie 5–6 proc. Kasmet žmonės renkasi vis brangesnes dovanas, nuo 30 iki kelių šimtų eurų, – tikino „Gera dovana“ komercijos vadovė.
„Laisvalaikio dovanos“ projektų vadovė taip pat pastebi, kad besikeičiant rinkai kainų krepšelis šiek tiek kyla.
„Tačiau galime pastebėti, kad dabar žmonės praktiškesni: tarkime derina dovaną kartu su savaitgalio atostogomis viešbutyje Birštone ar Druskininkuose. Kainos svyruoja nuo 15 eurų iki 100 eurų“, – teigė ji.
Finansines paslaugas teikiančios bendrovės „General Financing“ atlikta apklausa atskleidė, kad pusė šalies gyventojų Valentino dienos staigmenoms išleidžia 10–30 eurų, trečdalis apsiriboja suma iki 10 eurų, o ketvirtadalis linkę išleisti daugiau – dovanas perka už 30–50 eurų.
3 proc. gyventojų Valentino dienai piniginę praveria dosniau – skiria 70–100 eurų, 1 proc. išleidžia 100–150 eurų, dar 1 proc. – 150–200 eurų.
Valentino dienai skirtas žemėlapis ir maršrutas
Nacionalinė turizmo skatinimo agentūra „Keliauk Lietuvoje“ Valentino dienos proga pristatė „Įsimylėjėlių stotelių“ žemėlapį. Jį galite rasti ČIA.
Kaip teigiama pranešime spaudai, lietuviai daugiausiai keliauja poromis. Po šalį su partneriu ar sutuoktiniu keliauja 70 proc. vietinių turistų. Tuo tarpu su draugais – 37 proc., su vaikais – 34 proc., su giminėmis – kas ketvirtas, su ekskursijų grupe keliauja 7 proc., o po vieną – tik 3 lietuviai iš 100.
Tuo tarpu nemokamą maršrutą „Meilės ekspresas“ penktadienį organizuoja Tarptautinio keleivių pervežimo autobusais bendrovė „Lux Express“.
Kaip rašoma įmonės puslapyje, vasario 14 d. „Lux Express” paleidžia vienintelį, Valentino dienai skirtą reisą – „Love Express“ maršrutu Vilnius – Ryga – Vilnius.
Kelionės metu vyks 10 minučių trumpieji pasimatymai, kurių tikslas – suteikti keleiviams progą pažinti vieni kitus. Taip pat autobuse bus ir vienišių zona, skirta tiems, kurie visgi nuspręs, jog šį kartą poros jiems nepavyko rasti.