-35% metinei prenumeratai. Maža kaina - didelė vertė.
Išbandyti
Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Verslininko pinigai tris savaites įšalo sąskaitoje – iš „Revolut“ negauna paaiškinimų

Evaldas Ropulcas šiemet Šiaurės Airijoje įsteigė bendrovę „Recoper Ltd“ ir vylėsi verstis paprasta veikla – supirkinėti panaudotus laidus ir juos perparduoti perdirbimui. Tačiau jau pirmasis sandoris nuėjo perniek – gauti pinigai tris savaites buvo įšalę „Revolut“ sąskaitoje ir vyras negalėjo atsiskaityti su pardavėjais. „Revolut“ atstovai jokių paaiškinimų nesuteikia.
Verslininkas skundžiasi, kad tris savaites negali naudotis pinigais
Verslininkas skundžiasi, kad tris savaites negali naudotis pinigais / 15min nuotr.

Pradedantis verslininkas piktinasi, kad „Revolut“ įšaldė įmonės ir asmeninę sąskaitas net nespėjus sumokėti už prekes, išvežtas iš klientų.

„Įmonės veikla yra pirkti panaudotus laidus ir juos parduoti gamykloms, kur jie yra perdirbami. Laidai perkami Jungtinėje Karalystėje ir Airijoje, parduodami Rytų Europoje, taip pat ir Lietuvoje esančioms gamykloms. „Revolut“ net neprašė manęs nei prekių pirkimo ar pardavimo sąskaitų, nei transportavimo dokumentų, kurie pagrįstų, jog įmonė užsiima paprasčiausia prekyba“, – pasakoja E.Ropulcas.

Jis apgailestauja, kad įmonė įsteigta tik birželio mėnesį, o sandorio sumos nesiekė 30 tūkst. eurų.

„Jau beveik 3 savaites jie užrakinę mano įmonės sąskaitą su pinigais ir mano asmeninę sąskaitą. Motyvuoja, jog kažkokie saugumo tyrimai vyksta. (…) Iš viso įmonė išrašiusi tris sąskaitas, apie kokius neskaidrius dalykus jie čia svaičioja“, – piktinasi verslininkas.

Asmeninio archyvo nuotr./Evaldas Ropulcas
Asmeninio archyvo nuotr./Evaldas Ropulcas

Jis patikina, kad įvairias būdais bandė gauti informacijos, kodėl jo sąskaita įšaldyta, kada jis lėšomis galės naudotis, tačiau buvo ignoruojamas.

„Susirašinėjant per jų programėlę vis gaunu panašias žinutes: atsiprašome, suprantame, kad jums blogai, darome, ką galime, bet labai užimti atsakingi žmonės ir taip toliau. Man klientai skambina ir rašo kas dieną. „Revolut“ nusiplauna rankas, jei aš prarasiu klientą. (…) Mūsų advokatas buvo nuėjęs į „Revolut“ Londono biurą, keturios biure sėdinčios mergaitės pasakė, kad reikia kreiptis į jų biurą, esantį Honkonge“, – nuostabos neslėpė E.Ropulcas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Revolut“ mokėjimo kortelė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./„Revolut“ mokėjimo kortelė

Jis tikino, kad bankai Jungtinėje Karalystėje taip nesielgia – jei reikia kokios informacijos, jos paprašoma, ir pinigais leidžiama naudotis.

„Tiesiog nedrįsta pripažinti, kad jų sukurti algoritmai, kurie turėtų užkirsti kelią neskaidriems dalykams, veikia ne taip, kaip turėtų. O pajėgumų ir noro operatyviai išspręsti tokius atvejus neturi. Jei jau jie įtaria kažką nelegalaus, turi būti pateikiama informacija, turi būti koks nors bendravimas, kaip išspręsti situaciją, o ne 3 savaites ignoruoti“, – savo nuomonę išsakė pradedantysis verslininkas, patikinęs, kad „išliejo daug nervų“.

Revolut“: proceso negalime komentuoti

15min bendrovei „Revolut“ išsiuntė 8 klausimus ir prašė paaiškinti, kodėl klientams kyla tokių situacijų, kaip jos sprendžiamos, tačiau konkrečių paaiškinimų negavome.

„Apgailestauju, bet minėto asmens ir įmonės atvejo negaliu niekaip komentuoti“, – pirmąkart atsakė bendrovės atstovė.

Kreipėmės dar kelissyk, norėdami išsiaiškinti, kaip veikia pinigų plovimo prevencijos ar kitos procedūros Jungtinėje Karalystėje ar bendrovėje.

„Mano žiniomis, tokia pati praktika taikoma ir kitose finansinėse institucijose. Deja, apie patį procesą daugiau negaliu nieko komentuoti“, – dar vienas atsakymas, kurį iš „Revolut“ pavyko išpešti.

Galiausiai bendrovė papildė atsakymą: „Mūsų saugumo sistemos nuolat stebi visas sąskaitas ir kartais pareikalauja papildomo patvirtinimo, kas gali lemti laikiną paskyros užrakinimą. Ši priemonė yra reguliacinis reikalavimas, siekiant išlaikyti paskyras saugias, ir mes siekiame naudojimąsi paslaugomis atnaujinti kuo greičiau, po to, kai atliekamos reikalingos patikros.“

„Revolut“ nuotr./Lietuvoje siūlys atlyginimus pervesti į „Revolut“ sąskaitas
„Revolut“ nuotr./Lietuvoje siūlys atlyginimus pervesti į „Revolut“ sąskaitas

Po žiniasklaidos kreipimosi pinigai pajudėjo atgal

Po žiniasklaidos kreipimosi verslininkas E.Ropulcas pastebėjo, kad įšalę pinigai iš įmonės sąskaitos pajudėjo – buvo grąžinti klientui, iš kurio buvo gautas mokėjimas. Prieš tai „Revolut“ dar pakeitė pavedimo valiutą iš svarų į eurus.

„Pavedimai grąžinti įmonei su prierašu, kad „Recoper Ltd“ „Revolut“ sąskaita uždaroma, todėl vyksta pinigų grąžinimas“, – stebisi E.Ropulcas.

Jis suskaičiavo, kad taip įvyko daugiau nei po mėnesio, kuomet pinigai įkrito į sąskaitą: pirmas pavedimas buvo gautas rugsėjo 3 dieną, kitas – rugsėjo 10 dieną, o dabar dėl savo pajamų gavimo vyras turės kreiptis į klientą dar kartą.

„Panašu į kažkokį kerštavimą, už tai, kad susisiekiau su spauda“, – atsiduso vyras.

E.Ropulcas teigia, kad jo klientai suprato situaciją ir žadėjo pinigus jam grąžinti pervedant į kitas sąskaitas.

„Tik papildomų darbų buhalterijai pridaryta, nes rugsėjo mėnuo seniai uždarytas, o dabar reikės keisti bankų sąskaitų išklotines ir taip toliau“, – kalbėjo verslininkas.

Lietuvoje bankai neturi teisės įšaldyti pinigų sąskaitoje ilgesniam nei 10 dienų laikotarpiui, jei užfiksuojamos įtartinos perlaidos, informavo Lietuvos bankų asociacijos atstovas.

Jungtinėje Karalystėje, atrodo, taisyklės kitokios. Jei apie įtartiną veiklą finansinės įstaigos praneša Nacionalinei nusikalstamumo agentūrai (National Crime Agency), sąskaitos gali būti įšaldytos ir 31 dienos laikotarpiui, šis terminas gali būti tęsiamas, rašoma šios agentūros išaiškinime. Tačiau 15min neturi galimybių patikrinti, kokios procedūros buvo taikomos konkrečiai šiuo atveju.

Daugiau asmenų skundžiasi panašia patirtimi

Tai ne pirmas atvejis, kai „Revolut“ įšaldo klientų sąskaitas ir palieka klientus nežinioje.

Sausį vienas lietuvis skundėsi, kad įšaldžius pinigus pasijuto lyg teroristas, tuomet bendrovė paaiškino, kad netoleruoja jokios rizikos, todėl kilus bet kokių įtarimų, sąskaitos bus įšaldomos.

Tris savaites įšalę pinigai buvo ir kitos 15min skaitytojos „Revolut“ sąskaitoje – tuomet paaiškėjo, kad mergina bandė sąskaitą naudoti individualiai veiklai, ir tai kliuvo bendrovei – pasiūlyta naudotis specialiomis sąskaitomis.

Šį rugsėjį portalo „zdnet.com“ autorius Oliveris Marksas viešai papasakojo savo istoriją – jo sąskaita buvo įšaldyta, o konsultantai taip pat neteikė informacijos, kurios jis tikėjosi. Tai ne pirmas kartas, kai žurnalistas tai viešino.

„Norint visiškai suprasti modernių skaitmeninių technologijų realų pasaulį, reikia jį patirti naudojantis, ir aš dėl to itin pasistengiau. Turėjau dvi „Revolut“ sąskaitas nuo 2018 m. pabaigos, viena asmeninė, viena verslo sąskaita, ir naudojau jas abi siekdamas patikrinti paslaugų kokybę ir vartotojo patirtį“, – paaiškina portalo žurnalistas.

Jam nekliuvo pati programėlė ir jos veikla, tačiau vertindamas „Revolut“ bendravimą „su likusiu pasauliu“ jis tai palygino su juodąja dėže.

„Po to, kai parašiau apie internete paplitusias siaubo istorijas apie užšaldytas sąskaitas ir pagalbos klientams trūkumą, maniau, kad „Revolut“ pagerins savo veiklą ir pasiūlymus, kadangi jie užaugo nuo nesubrendusio startuolio iki įmonės, kuri galėtų būti laikoma patikima finansinių paslaugų bendrove“, – rašo žurnalistas.

Jis teigia, kad šiemet ėmėsi konsultavimo projekto su „European Fortune 500“ ir tam nusprendė išbandyti „Revolut Business“ sąskaitą mokėjimams gauti. Autorius leidžia suprasti, kad mokėjimų apimtis siekia kelias dešimtis tūkstančių eurų, tačiau pinigai taip ir nepasiekė jo „Revolut“ sąskaitos.

„Aš taip pat klientui nusiunčiau asmeninės „Revolut“ sąskaitos duomenis, norėdamas įsitikinti, ar pinigai galėtų būti nukreipti į ją. Nors klientas pranešė, kad pinigai sėkmingai paliko jo sąskaitą, nebuvo jokių pinigų gavimo požymių“, – rašo O.Marksas.

Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Grynieji eurai
Josvydo Elinsko / 15min nuotr./Grynieji eurai

Autorius teigia bandęs problemą pirmiausia išspręsti kreipdamasis į konsultantus per programėlę, tačiau gauti atsakymai jo netenkino. Tuomet jis kreipėsi į „Revolut“ komunikacijos atstovus.

„Tai pavirto kelių glaustų elektroninių laiškų apsikeitimu su „Revolut“ viešųjų ryšių agentūra, tarp jų buvo ir teisinių grasinimų, jei aš šios problemos neaprašysiu tiksliai, ir nenurodysiu, kad tai nebuvo „Revolut“ problema“, – rašo O.Marksas.

Rugsėjo 13 dieną abi „Revolut“ sąskaitos buvo įšaldytos, autoriui taip pat nepavyko gauti atsakymų nepaisant daugkartinių bandymų „su „Revolut“ robotais ar net gyvais konsultantais“.

„Jie negalėjo pasakyti, kodėl mano sąskaitos yra užrakintos ir ką aš turėčiau padaryti, kad atgaučiau prieigą prie jų. Atrodo, kad „Revolut“ pusėje nėra jokios skubos klientams išspręsti šias paslaptingas problemas ar bent pasakyti, kokia yra problema. Jų šaltas neformalus rašytinis bendravimas siutina“, – rašoma zdnet.com portale.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius