Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2012 10 02 /12:56

Verslo klientai piktinasi „Telecentro“ kainomis, valdžiai siūlo išskaidyti įmonę

Televizijos kanalai ir telekomunikacijų bendrovės piktinasi valstybės valdomo Lietuvos radijo ir televizijos centro (Telecentro) paslaugų kainomis ir valdžiai siūlo išskaidyti įmonę. Telecentras kaltinimus atmeta – jos vadovas sako, kad įmonė priekaištus vertina kaip spaudimą.
LRTC generalinis direktorius Gediminas Stirbys naujajame duomenų centre
LRTC generalinis direktorius Gediminas Stirbys / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Siekiant didesnės konkurencijos, siūloma išskaidyti Telecentrą į keletą nepriklausomų paslaugų teikėjų – bokštų infrastruktūros operatorių, televizijos siuntimo paslaugų operatorių ir duomenų perdavimo ir interneto paslaugų operatorių („Mezon“).

Televizijos kanalų ir operatorių argumentai pateikiami antradienį prezidentei, Seimo pirmininkei ir premjerui skirtame viešame kreipimesi, kuriame, be kita ko, piktinamasi Telecentro ketinimais nuo spalio 1 dienos padidinti paslaugų įkainius ir siūloma pradėti tyrimą dėl įmonės konkurencinės veiklos.

Laišką pasirašė visuomeninis transliuotojas Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija, televizijos kanalus valdančios bendrovės „Tele-3“, Laisvas ir nepriklausomas kanalas (LNK), „Baltijos TV“, „Pūkas“, telekomunikacijų bendrovės „Teo LT“ ir „SATV network“.

„Jeigu LRTC toliau taikys, o valstybės institucijos proteguos antikonkurencines monopolinės veiklos praktikas, mes, audiovizualinės rinkos dalyviai, rinksimės kitus signalų siuntimo būdus ir ženkliai mažinsime laisvai prieinamų (angl. free to air) paslaugų apimtis“, – rašoma kreipimesi.

Transliuoti tam tikrą skaičių nemokamų programų retransliuotojus įpareigoja Radijo ir televizijos komisija.

Telecentro generalinis direktorius Gediminas Stirbys BNS sakė, kad įmonė priekaištus vertina kaip asmeniniu suinteresuotumu pagrįstą spaudimą bendrovei.

„Telecentras yra valstybės valdoma, bet iš biudžeto nefinansuojama, o save išlaikanti akcinė bendrovė, ji negali teikti paslaugų nuostolingomis kainomis, kad ir kaip televizijos transliuotojai to siektų. Telecentras laikosi Ryšių reguliavimo tarnybos nustatytų prieigos suteikimo, skaidrumo, nediskriminavimo bei kainų kontrolės ir sąnaudų apskaitos įpareigojimų. Tai reiškia, kad visos kainos yra pagrįstos transliuotojų poreikiais ir patiriamomis sąnaudomis“, – BNS sakė G.Stirbys.

Telecentro verslo klientai tikino, kad televizijos ir radijo programų rinka stokoja konkurencijos, o Telecentras, „naudodamasi tuo, primeta nesąžiningas kainas“.

„Potencialių konkurentų iniciatyvos ir bandymai ateiti į rinką yra nesąžiningai slopinami Telecentro ir susijusių asmenų“, – šalies vadovams nurodo rinkos bendrovės.

Jos, be to, kritikuoja ir Susisiekimo ministeriją.

„Susisiekimo ministerijos, valdančios Telecentrą ir siekiančios kuo didesnio Telecentro pelno, protekcinė politika Telecentro atžvilgiu išlieka. Nerimą kelia įtartini valstybės institucijų ryšiai – laiminant Susisiekimo ministerijos vadovams bei RRT valdininkams, Telecentro monopoliniai verslai yra proteguojami įvairiais lygiais. Pavyzdžiui, LRT noras turėti atskirą, nepriklausomą siuntimo tinklą buvo sabotuojamas 2011 metų birželį Lietuvos nacionalinio radijo ir televizijos įstatymo 5 straipsnio priėmimo Seime metu ir tik komercinių rinkos dalyvių palaikymo dėka LRT pavyko išsiveržti iš Telecentro gniaužtų“, – tikino įmonės.

Kreipimesi teigiama, kad Telecentras prastai rengiasi analoginės antžeminės televizijos išjungimui spalio 29 dieną – esą Telecentro plėtotas skaitmeninių siųstuvų tinklas turi daug trūkumų ir nemaža dalis Lietuvos teritorijos nebus padengta tinkamos kokybės skaitmeninės televizijos signalu.

Anot G.Stirbio, atsisakius analoginės antžeminės televizijos televizijos operatoriai už siuntimo paslaugas Telecentrui mokės mažiau, nes nereikės siųsti programų ir analoginiu, ir skaitmeniniu antžeminiu signalu, o Telecentras esą sprendžia, kaip optimizuoti savo veiklą.

„Reali situacija yra tokia, kad televizijos operatoriai sutaupys ne vieną milijoną, o Telecentras sprendžia, kaip optimizuoti savo veiklą“, – sakė G.Stirbys.

Rinkos dalyviai savo ruožtu teigė, jog nuo spalio 1 dienos Telecentras padidino įvairių paslaugų kainas, o kai kurios kainos padidėjo „dešimtimis“ kartų. Pavyzdžiui, iki šiol tiesioginė televizijos transliacija iš Seimo kainuodavo 94 litus už vieną kartą, padidinus kainas kainuos apie 2000 litų už vieną kartą, rašoma kreipimesi.

Rinkos dalyviai prašo pavesti Konkurencijos tarybai ir Ryšių reguliavimo tarnybai pradėti tyrimus dėl „neskaidrios ir konkurencijos teisės nuostatas pažeidžiančios“ Telecentro veiklos, o Valstybės kontrolę įpareigoti atlikti paskutinių penkerių metų Telecentro veiklos auditą.

Telecentras teikia antžeminės televizijos, radijo signalų siuntimo paslaugas, siūlo mobiliojo interneto paslaugas „WiMax“. Kai kuriose srityse Telecentras yra konkurentas „Teo LT“ bei „SATV network“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius