Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vežėjai dėl pabrangusio draudimo šaukiasi kunigą, draudikai kainas kelia dėl dažnų avarijų

Lietuvos vežėjai, krovinių gabentojai piktinasi, jų nuomone, neadekvačiai pabrangusiu privalomuoju civilinės atsakomybės draudimu. Todėl antradienį Vilniuje vyks protesto akcija, kurios metu kunigas šventins vilkikus nuo nelaimių.
Vilkikai kelyje „Via Baltica“
Vilkikai kelyje „Via Baltica“ / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Tačiau būtent nelaimės kelyje ir incidentai labiausiai ir lemia pabrangusį draudimą, kuriuo piktinasi vežėjai. Tarp draudikų iki šiol sklando pasakojimas, kaip vienas lietuviškai bendrovei priklausančio vilkiko vairuotojas Danijoje netyčia kone nugriovė tiltą, o nuostoliai siekė 3 milijonus eurų.

Tačiau vežėjai piktinasi, kad per pastaruosius porą metų draudimas jiems pabrango nuo 30 iki 300 proc. „Nebeįstengdami pakelti tokios naštos vežėjai yra priversti atsisakyti draudimo ir griebtis kitokių metodų, kurie padėtų apsaugoti vežėjus ir jų krovinius“, – skelbia vežėjai.

Tačiau draudikai teigia, kad jiems tenka išmokėti vis didesnes sumas, o tai būtent ir lemia pabrangusį draudimą. „Draudimo paslaugų kainos kinta dėl sparčiai besikeičiančio nuostolingumo – dėl klientų padaromų žalų kiekio ir jų dydžių. Kitų priežasčių rinkoje neįžvelgiame“, – 15min teigė „BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje direktorius Tadeušas Podvorskis.

„Linavos“ duomenimis, rekordinė suma, už kurią buvo apdraustas vilkikas Lietuvoje, siekė 2 tūkstančius eurų per mėnesį.

Beje, asociacija „Linava“, nors ir palaiko vežėjų protestą, tačiau prie rengimo neprisideda.

„Mus pasiekė informacija, kad kai kurie vežėjai, neapsikentę nepagrįstų draudimo kainų, antradienį planuoja teatralizuotą protesto akciją prie Vilniaus Šv. apaštalų Petro ir Povilo bažnyčios, kuria sieks atkreipti visuomenės ir atsakingų institucijų dėmesį į išvešėjusią problemą. Imtis veiksmų prieš esamas draudimo kainas yra būtina, tačiau „Linava“ nemano, kad šis vežėjų pasirinktas problemos sprendimo būdas yra pats efektyviausias“, – komentare teigia asociacijos prezidentas Erlandas Mikėnas.

Tačiau pripažįsta, kad „per porą paskutiniųjų metų kai kuriems vežėjams privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainos išaugo kartais, nors transporto bendrovių avaringumas nesikeitė“.

„Linava“ įsitikinusi, kad dėl susidariusios situacijos kalta išnykusi konkurencija tarp draudikų – vežėjus Lietuvoje draudžia tik 2-3 draudimo bendrovės. Kitos dėl didelės avarijų rizikos atsisako drausti arba paprašo nerealios kainos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Miškasodyje dalyvavę „Herbalife“ nepriklausomi partneriai pagerino savo pačių rekordą – pasodino daugiau nei 3 tūkst. medžių
Reklama
„Teleloto“ studija virs podiumu
Reklama
Šimtai vyrų kasdien susiduria su erekcijos sutrikimais ar net prostatos vėžio diagnoze – kaip to išvengti?
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Užsisakykite 15min naujienlaiškius