Maža kaina - didelė vertė. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vežėjai rado alternatyvą „Euler Hermes“ paslaugoms

Po kreditų draudimo bendrovės „Euler Hermes“ sprendimo nutraukti degalų kreditų draudimą ir Lietuvos verslą savo skelbiamuose reitinguose prilyginti skurdžiausių pasaulio šalių įmonėms, vežėjų asociacija „Linava“ pasirašė sutartį su Prancūzijos naftos milžinės „Total“ antrine bendrove „AS 24“, kurioje numatyta dirbti taikant naują garantijų schemą.
Pinigai
Kiekvienas vežėjas įsipylęs degalų užsienyje turi teisę susigrąžinti svečioje šalyje sumokėtą PVM. / E. Jankausko / Dienraščio „15 minučių“ nuotr.

Ji padės be draudikų pagalbos piltis degalus ar sumokėti kelių mokesčius, o garantu taps grąžintina kelių mėnesių pridėtinės vertės mokesčio (PVM) suma už degalus, teigiama asociacijos išplatintame pranešime.

Kiekvienas vežėjas įsipylęs degalų užsienyje turi teisę susigrąžinti svečioje šalyje sumokėtą PVM. Valstybėse, kur PVM yra didesnis nei Lietuvoje ir siekia 22-25 proc. grąžinamos sumos yra gana ženklios, tad per 3-6 mėnesius, kol vykdoma šio mokesčio sugrąžinimo procedūra, susikaupia pakankamai lėšų, kad degalų tiekėjas suteiktų didesnį kreditą vežėjui. Prieš tai kiekvienas tokią paslaugą norintis gauti vežėjas su „Linava“ ir kuro tiekėju privalės pasirašyti trišalę sutartį.

„Sunkmetis ir netaktiškas draudikų elgesys mums suteikė galimybių artimiau bendrauti su degalų bei paslaugų tiekėjais, radome puikų sprendimą. Per gana trumpą laiką sukūrėme visiškai naują santykių modelį, kuris leis dar ir sutaupyti. Nebeliks mokesčių draudikams, kurie anksčiau padidindavo galutinę degalų kainą, o tai leis paslaugų tiekėjams suteikti didesnių nuolaidų mums – vežėjams“, – sako asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius.

Pasak jo, pirmieji tokią schemą sutiko taikyti Prancūzijos bendrovės „AS 24“ vadovai, nes su asociacija „Linava“ jie jau keletą metų bendradarbiauja grąžinant PVM vežėjams iš įvairių pasaulio šalių.

Vincent Pubert, „AS 24“ vadovas Šiaurės ir Rytų Europos šalyse tikina, jog lanksčiai žiūri į Baltijos šalių transporto bendroves, nes tiki, jog jų sunkumai yra trumpalaikiai. „Iš rinkos jau pasitraukė pačios blogiausios reputacijos vežėjai, kurie palikdavo skolų šleifą. Dabar matome tik tuos, kurie nori dirbti ir mes jiems padėsime. Panašią schemą taikysime Latvijos bei Estijos klientams, kurie grąžins PVM su „Linavos“ pagalba“, – teigia Lietuvoje viešintis V.Pubert.

Anot jo, mūsų šalies vežėjai turi didelę patirtį Vakarų ir Rytų rinkose, tad jų sėkmingu darbu yra suinteresuota ir Prancūzijos bendrovė.

„Sistema sukurta taip, kad degalų tiekėjas turi mūsų garantą – PVM grąžinamą sumą, tačiau taikysime ir kitus saugiklius. Manau ateityje ją taikysime ir su kitais didžiaisiais degalų bei paslaugų tiekėjais“, – tvirtina A.Kondrusevičius.

Rugpjūtį „Linavos“ vadovai derėsis dėl galimybių dirbti panašiomis sąlygomis su viena stambiausių degalų tiekimo ir paslaugų bendrove „DKV Euro Service“, aptarnaujančia vežėjus daugiau kaip 33 tūkst. degalinių.

Praėjusią savaitę „Linavos“ vadovai susitiko su UTA degalų ir paslaugų korteles atstovaujančios Lenkijos bendrovės „TIMEX S.A.“ vadovais ir sutarė, jog bendrovė nenutrauks degalų tiekimo patikimiems Lietuvos vežėjams.

Dėl tolimesnio bendradarbiavimo Lietuvos vežėjų atstovai tariasi ir su kitomis bendrovėmis. Europos šalyse perkant degalus ateityje ketinama aktyviai dirbti su naftos kompanija „British Petroleum“(BP). Šiuo metu baigiamos derybos su šiuo stambiu degalų rinkos žaidėju ir pradedamos naujos su kitomis paslaugų įmonėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pirmą kartą per beveik penkiolika metų fiksuotas verslo ginčų augimas – ką tai reiškia verslui?
Reklama
„Daktare, man pašalino tulžies pūslę, tačiau aš nesijaučiu gerai...“
„TOPsport A lygos tribūna“: „Panevėžio“ krizė, karštosios kėdės ir prezidentas svečiuose
Reklama
Ekspertės: moterų investavimo rezultatai – geresni, ko reikėtų pasimokyti vyrams
Užsisakykite 15min naujienlaiškius